וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב משה נרצח כשרכב על אופניו, השוטר גילה שאחותו נרצחה כשהגיע לזירת הפיגוע

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 12:17

דוריס יחבס נרצחה בפיגוע - האחיין שלה, פראמדיק מד"א, קבע את מותה. הרב משה קרביצקי, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע, נרצח: "היה מסור מאוד". לורה יצחק נרצחה, ואחיה השוטר התבשר על כך בזירה. הנרצח הרביעי: מנחם יחזקאל, תושב באר שבע בן 67

בווידאו: תיעוד הפיגוע ונטרול המחבל במתחם קניות בבאר שבע, 22 במרץ 2022/צילום: אמיר בוחבוט, ניב אהרונסון, יניר יגנה, קובי ספיר, מד"א, אנשי הדממה ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שוטר מתחנת באר שבע הוזעק לזירת הפיגוע היום (שלישי), וגילה שאחותו, לורה יצחק, היא בין ארבעת הנרצחים במסע הדקירות הקטלני. בהודעה שיצאה מטעם המשטרה נכתב כי המפכ"ל קובי שבתאי שוחח בטלפון עם השוטר, "חיזק את ידיו, השתתף בצערה של המשפחה והדגיש בפניו שהמשטרה תעטוף אותו ואת משפחתו בצורה מלאה ותסייע בכל שרק ידרש".

בעת הטיפול הרפואי, פראמדיק מד"א גילה שאחת ההרוגות, דוריס יחבס, היא דודתו. "הגעתי מהראשונים לזירה וניגשתי לטפל בפצועה שהייתה מחוסרת הכרה", שחזר. "תוך כדי הטיפול אני מזהה שהיא דודתי, אחות של אמי. היא הייתה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה. הייתי מזועזע אבל הייתי חייב להמשיך ולתפקד ולטפל בדודי, שהיה במקום".

דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת, אם לשלושה ילדים, נרצחה בפיגוע. מהמועצה האזורית מרחבים נמסר כי "נושיט יד למשפחה באובדנה באכזריות המפלצתית". הלווייתה תתקיים מחר בבית העלמין במושב גילת.

פיגוע דקירה בתחנת דלק במתחם קניות, באר שבע, 22 במרץ 2022. ללא, TPS
זירת הפיגוע, היום/TPS, ללא

לורה יצחק, תושבת באר שבע בת 43 ואם לשלוש בנות שנרצחה גם היא בפיגוע, היא אחותו של השוטר מבאר שבע שהיה במשמרת אחרי תדריך בתחנה. כשעשה דרכו לאירוע, התבשר שבין הקורבנות גם אחותו ומיד נסע לבית החולים.

לילך אודיה בצלאל, הגננת של שניים משלושת ילדיה של לורה יצחק, סיפרה עליה שהיא אישה "טובת לב, מאוד דואגת לבנות שלה, ההורים שלה עשו הכול למענה והיא למענם". היא הוסיפה לספוד לה, "אישה פשוטה מאוד, עצוב מאוד שקטפו אישה שיש לה שלוש בנות והן כל עולמה, עבדה בסוכנות סוזוקי וגם שם נתנה את הלב, היינו גם חברות, מספרות אחת לשנייה דברים אישיים, יצאנו גם מחוץ למסגרת הגן ועזרתי לה עם הבנות".

הרב משה קרביצקי, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע, נרצח גם הוא בפיגוע הדקירה בעיר. הרב ניהל במשך כעשור את בית התמחוי בשכונה מטעם עמותת 'כולל חב"ד', בו סעדו מדי יום קשישים רבים ונזקקים. השליח הראשי של חב"ד בבאר שבע, הרב שניאור זלמן גורליק, שעבד עם הרב קרביצקי, ספד הערב בכאב: "הוא היה מסור מאוד לשליחותו. השקיע עם בני משפחתו, יבדלו לחיים טובים ארוכים, את הכול, למען הקהילה בשכונת נחל בקע. דאג להם גם בגשמיות וגם ברוחניות. לתושבים כולם זכור החיוך הרחב והנתינה הגדולה. אנחנו בהלם וכואבים עד מאוד את הבשורה המרה".

הרב משה קרביצקי, נרצח בפיגוע בבאר שבע. באדיבות המשפחה
הרב משה קרביצקי/באדיבות המשפחה

הרב קרביצקי ניהל במשך עשר שנים את בית התמחוי של 'כולל חב"ד' בבאר שבע, מוסד הצדקה הוותיק בישראל שנוסד בשנת 1788 בידי מנהיגה הראשון של החסידות, רבי שניאור-זלמן. הרב שלום דוכמן, מנהל הארגון, ספד לרב קרביצקי: "זכיתי להכיר מקרוב אותו ואת פעילותו למען הנזקקים והקשישים שהגיעו מדי יום לסעוד בבית התמחוי שלו. הוא היה מסור בצורה בלתי רגילה, כיבד כל אדם ודאג לכל פונה", סיפר. "הרב משה בלט בעדינותו ורגישותו וכל חייו היו נתינה למען האחר. אני בטוח שעשייתו האדירה שהוא הותיר אחריו תנחם מעט את משפחתו וקהילתו ומוסר את תנחומיי למשפחתו היקרה בשם מאות עובדי 'כולל חב"ד'".

הרב קרביצקי, שנרצח בפיגוע דקירה, בית התמחוי של "כולל חב"ד" בבאר שבע. 22 במרץ 2021. בית חב"ד, אתר רשמי
הרב קרביצקי בבית התמחוי שניהל/אתר רשמי, בית חב"ד

הרב זלמן גורליק, השליח הראשי של חב"ד בבאר שבע, סיפר שהרב קרביצקי "ניהל במשך כמה שנים טובות את הפעילות עם קהילת דוברי הרוסית בשכונת נחל בקע, את בית הכנסת, בית התמחוי, היה מחלק אוכל. לפני כמה שנים הם עברו לשכונה אחרת, השכונה השתנתה אז. במשך שנים רבות היה פעיל מאוד בקהילה, מחלק כל יום אוכל לקשישים, היה נוסע לצבא לקבל עודפי מזון ולחלק אוכל. הוא ואשתו היו פעילים עם האוכלוסייה המבוגרת בשכונת נחל בקע וממש התמסרו אליהם".

לורה יצחק, נרצחה בפיגוע בבאר שבע. באדיבות המשפחה
לורה יצחק/באדיבות המשפחה

מנחם יחזקאל, בן 67 מבאר שבע, הוא הנרצח הרביעי בפיגוע. הלוויתו תתקיים בשעה 15:00 בבית העלמין החדש בבאר שבע. אחיינו, נתי כהן, סיפר כי היה "איש שקט, עני וטוב, אהב לטייל. אחת מבנות הדודות הודיעה לנו להגיע לבית החולים. מדובר במכה קשה, טרגדיה נוראית. כואב לנו ממש. אירוע מזעזע".

אחת הנשים שנפצעו בפיגוע הגיעה לבאר שבע כדי לחגוג את יום הולדתה - ואז תקף אותה המחבל. בנה, עמית יסעור, סיפר לוואלה! שאביו הודיע לו על הפציעה. "הייתי קצת בשוק אבל הייתי צריך להודיע לאחיות שלי, אז לא יכולתי להתמהמה יותר מדי, הייתי צריך להרגיע אותן", סיפר. "ראיתי את אמא שלי, היא בהכרה, עכשיו אני רגוע אבל עדיין קצת בשוק".

מנחם יחזקאל, נרצח בפיגוע בבאר שבע. באדיבות המשפחה
מנחם יחזקאל/באדיבות המשפחה

ארבעה בני אדם נרצחו ושני בני אדם נפצעו באורח בינוני עד קשה בפיגוע דקירה משולב בתחנת דלק ברחוב דרך חברון בבאר שבע, ובהמשך במרכז קניות ברחוב יצחק נפחא בעיר. המחבל הוא מוחמד אבו אלקיעאן, בן 38, שניסה בעבר לגייס תלמידים לדאעש בבית הספר ביישוב. עוברי אורח ירו בו והרגו אותו.

המפכ"ל שבתאי מסר את השתתפותו בצער משפחות הנרצחים ואיחל החלמה מהירה לפצועים. "מדובר במסע הרג מתועב של מחבל שמוכר לגופי הביטחון", אמר. "הרבה זמן לא נתקלנו במסע הרג בהיקפים כאלה", הוסיף.

דוריס יחבס. באדיבות המשפחה
דוריס יחבס/באדיבות המשפחה

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' מסר כי הוא שוחח עם משפחות הנרצחים והביע בפניהן את תנחומיו, כמו כן עם משפחות הפצועים. "הנחתי את מערכת החינוך לפתוח מחר בבוקר את השעה הראשונה בשיח עם התלמידים על האירוע הטרגי", הוסיף. "ברחבי העיר ובסמוך למוסדות החינוך תתוגבר האבטחה של כוחות הביטחון". בנוסף, שוחח עם האזרחים שירו במחבל. "אנו חבים להם תודה גדולה על נחישותם", מסר. דנילוביץ' הוסיף שדיבר עם ראש הממשלה בנט, ופנה אל תושבי באר שבע וביקש מהם "לשמור על איפוק". "ברגעים אלה כולנו מאוחדים ומחבקים את המשפחות", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully