וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנרלים האיראנים, בכירי חיזבאללה והנהגת חמאס: החיסולים הבולטים במלחמה

עודכן לאחרונה: 2.8.2024 / 23:00

מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, ישראל חיסלה מפקדים רבים בדרגי השטח בחמאס ובחיזבאללה. אלא שכוחות הביטחון הצליחו לשים את ידיהם גם על הבכירים שבבכירים בעזה, בלבנון, בסוריה וגם באיראן, חלקם לפי פרסומים זרים. וואלה עושה סדר בחיסולים המשמעותיים בעשרת חודשי המלחמה

בווידאו:חיסול מוחמד דף וראפע סלאמה/דובר צה"ל

המלחמה חצתה את רף 300 הימים מאז פרצה עם מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר. עשרה חודשים חלפו וישראל ביצעה חיסלה לאורך התקופה פעילים רבים בחיזבאללה בהם הבכירים ביותר, בכירים בחיזבאללה וגם בכירים איראניים. החיסול היחיד שישראל לא לקחה עליו אחריות הוא של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, שחוסל השבוע בטהרן. וואלה עושה סדר בחיסולים הבולטים לאורך מלחמת חרבות ברזל בארבע חזיתות.

החיסולים הבכירים במלחמת חרבות ברזל. לפי סעיף/רויטרס/טוויטר/דובר צה"ל/Creative Commons, עיבוד תמונה
החיסולים הבכירים במלחמת חרבות ברזל/עיבוד תמונה, לפי סעיף/רויטרס/טוויטר/דובר צה"ל/Creative Commons

חמאס

ב-16 באוקטובר חוסל ראש מועצת השורא של חמאס אוסמה אל-מזיני. אל-מזיני היה חבר הלשכה המדינית של חמאס וגם החזיק בעבר בתיק גלעד שליט מטעם חמאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אוסמה אל מזיני, בכיר חמאס וחבר בלשכה המדינית. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אוסמה אל מזיני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יממה חולפת ועוד חיסול משמעותי יצא לפועל. איימן נופל, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס במרכז רצועת עזה חוסל בתקיפת צה"ל במחנה אל-בורייג'. נופל היה גם ראש המודיעין הצבאי של חמאס בעבר וגם היה שותף בתכנון חטיפתו של גלעד שליט. נופל היה אחד האנשים המקורבים ביותר למוחמד דף, שעוד נגיע אליו.

ב-26 באוקטובר הודיעו צה"ל ושב"כ כי חיסלו את סגן ראש מחלקת המודיעין של חמאס שאדי בארוד. בארוד תכנן יחד עם יחיא סינוואר את מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. הוא גם שימש בעבר כמפקד גדוד בגזרת חאן יונס.

איימן נופל, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס במרכז רצועת עזה. ללא, אתר רשמי
איימן נופל/אתר רשמי, ללא

חודש חולף ובכיר נוסף מוצא את מותו. מדובר היה באחמד רנדור, מפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה, שהיה גם הוא מקורב ליחיא סינוואר ואף הוא היה ממתכנני מתקפת 7 באוקטובר. רנדור היה אחראי לכל פעולות הטרור של חמאס בצפון הרצועה ועד לאותו רגע הוא היה איש חמאס הבכיר ביותר שחוסל מתחילת המלחמה. גם סגנו של רנדור, וואל רג'ב שהיה מהאחראים לחטיפת גלעד שליט, חוסל באותה תקיפה.

בחודש ינואר, בעודו בלבנון, סגן מנהיג חמאס סלאח אל-עארורי חוסל ברובע הדאחייה בביירות. זו הייתה הפעם הראשונה שבה ישראל תוקפת בבירת לבנון מאז תחילת המלחמה. אל-עארורי היה ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס והוביל את פיגוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים בשנת 2014 וגם היה מעורב בפרשת גלעד שליט.

ב-11 במרץ כבר היה טרוריסט בכיר יותר בקרב חמאס שחוסל. רק כשבועיים מאוחר יותר אישרו בצה"ל כי מרואן עיסא, רמטכ"ל חמאס ואחד המתכננים הראשיים של טבח 7 באוקטובר, חוסל מהאוויר במחנה הפליטים נוסיראת. עיסא הוגדר כמספר 3 בהיררכיה של הנהגת חמאס בעזה.

תעודת זהות של מרואן עיסא סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס 26 במרץ 2024. דובר צה"ל
תעודת זהות של מרואן עיסא סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס 26 במרץ 2024/דובר צה"ל
סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי הוא הבכיר שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
אל-עארורי עם חסן נסראללה/אתר רשמי, ללא

ב-13 ביולי יצא לפועל חיסול כפול ששוב טלטל את צמרת חמאס. בתקיפה אווירית בחאן יונס הופצץ מבנה שבו שהה מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס ששרד כמה וכמה ניסיונות חיסול בעבר ונחשב ל"מוח" של ארגון הטרור ומספר 2 בהיררכיה. יחד איתו חוסל גם יד ימינו של דף, ראפע סלאמה, ששימש כמפקד חטיבת חאן יונס. רק שלושה שבועות לאחר אותה תקיפה, הודיע השבוע דובר צה"ל כי דף מצא את מותו באותה תקיפה.

ראפע סלאמה ומוחמד דף. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דף (משמאל) וסלאמה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יממה לפני ההודעה הרשמית על מותו של דף, באיראן חוסל ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה. החיסול בוצע בעת שהנייה שהה בבית דירות בלב הבירה טהרן, שם היה לרגל השבעת נשיא איראן החדש. ישראל, כאמור, לא לקחה אחריות על החיסול, אך באיראן ובחמאס הפנו אצבע מאשימה לירושלים.

אסמאעיל הנייה. רויטרס
איסמעיל הנייה/רויטרס

חיזבאללה

ארגון הטרור חיזבאללה רשם מאות אבידות בקרב אנשיו מאז נכנס למערכה הצפונית כשפעולותיו הובילו לפינוי עשרות אלפים תושבים מצפון ישראל. החיסול המשמעותי הראשון היה של וויסאם אל-טוויל בחודש ינואר. אל-טוויל הוגדר כמספר 3 בזרוע הצבאית של חיזבאללה ומפקד כוח רדואן בפועל.

בחודש יוני חוסל סמי טאלב עבדאללה. עבדאללה היה סמל בארגון חיזבאללה והיה אחראי להגנה על ביירות כשהוא מפקד על יחידת נאצר. הוא נחשב למפקד עתיר ניסיון, שידיו הניעו פיגועי טרור נגד ישראל והוגדר כ"מוח" בחיזבאללה.

טאליב סמי עבדאללה. 12 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טאליב סמי עבדאללה. 12 ביוני 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

החיסול המשמעותי ביותר בקרב אנשי חיזבאללה הגיע השבוע כשפואד שוכר, המכונה סייד חאג' מוחסן, חוסל בבניין מגורים בלב רובע הדאחייה בביירות. שוכר היה יועצו הקרוב של נסראללה ומי שבצה"ל הגדירו אותו כראש פרויקט דיוק הטילים של ארגון הטרור השיעי. בצה"ל הטילו עליו את האחריות כאדם שהורה לבצע את מתקפת הטילים לעבר מג'דל שמס שהובילה למותם של 12 ילדים. גם לארה"ב היה חשבון פתוח עם שוכר, שהיה אחראי למותם של יותר מ-200 חיילי מארינס בפיגוע בשנות ה-80.

פואד שוכר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פואד שוכר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

איראן

חיסולו של איסמעיל הנייה על אדמת איראן לא היה האירוע הראשון שפגע ברפובליקה האיסלאמית מתחילת המלחמה וגם היא ספגה מכות קשות. בסוף חודש דצמבר הודיעה איראן כי רזא מוסאווי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה שהיה מקורב למפקד כוח קודס לשעבר קאסם סולימאני שחוסל בעצמו, נהרג בתקיפה ישראלית בדמשק. בישראל לא לקחו אחריות על החיסול. מוסאווי היה אחראי על משלוחי הנשק מאיראן למיליציות הפרו-איראניות בסוריה ולחיזבאללה.

בחודש אפריל חוסל מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון, רזא זאהידי, בתקיפה אווירית סמוך לשגרירות איראן בדמשק. בתקיפה נהרגו גם סגנו ועוד חמישה מאנשי משמרות המהפכה. שבועיים לאחר אותו חיסול הגיעה התגובה האיראנית כשמטהרן שוגרו מאות כטב"מים וטילים לעבר ישראל.

בכיר משמרות המהפכה מוחמד רזא זאהידי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רזא זאהידי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully