וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ימינו של נסראללה, מספר 2 בחיזבאללה ומבוקש בארה"ב: מי אתה פואד שוכר?

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 5:24

הבכיר, המכונה בארגון "סיד מחסן", הצטרף לשורותיו ב-1985 ובין תפקידיו הרבים לאורך השנים, היה גם יועץ לענייני תכנון וניהול מלחמה של המנהיג. הוא השתתף במועצת הגי'האד, הפורום העליון של הצמרת הצבאית, והואשם במעורבות ברצח של לוחמי מארינס, חטיפת חללי צה"ל ועוד

תקיפה ישראלית בביירות, 30 ביולי 2024/על פי סעיף

פואד שוכר, רמטכ"ל חיזבאללה ומספר 2 בארגון השיעי, חוסל אמש (שלישי) במבצע של צה"ל בביירות. על פי הודעת צ"ל, שוכר היה אחראי על הטבח במג'דל שמס בו נרצחו 12 ילדים ועל אירועי טרור נוספים שהוכוונו נגד אזרחי ישראל.

שוכר הוא רמטכ"ל הזרוע הצבאית של חיזבאללה ונחשב לשני בחשיבותו בארגון הטרור. הוא גדל תחת עימאד מורנייה, רמטכ"ל חיזבאללה לשעבר שחוסל על ידי ארה"ב והמוסד. שוכר הוא גם יועץ קרוב של מזכ"ל הארגון נסראללה, מפקד פרויקט דיוק הטילים השאפתני של חיזבאללה, ומכהן כחבר בגוף הבכיר של הארגון - מועצת הג'יהאד. מעבר לפעולות טרור שהכווין נגד ישראלים, שוכר גם מבוקש בארה"ב על רצח 241 לוחמי מארינס. מחלקת המדינה האמריקנית מציעה חמישה מיליוני דולר למוסר מידע שיסייע להעמידו לדין.

חוסל מספר 2 בחיזבאללה פואד שוכר. ללא, אתר רשמי
חוסל מספר 2 בחיזבאללה פואד שוכר/אתר רשמי, ללא

כחלק מתפקידו כייעוץ התעסק גם בתכנון וניהול מלחמה. הוא הצטרף לארגון בשנת 1985, ומאז ביצע תפקידים רבים. במסגרת תפקידו היה חבר מועצת הג'יהאד, הפורום הצבאי הבכיר של חיזבאללה. בשנת 2000 היה מעורב באופן ישיר בחטיפת גופותיהם של שלושת החיילים סמ"ר בנימין אברהם, סמ"ר עדי אביטן וסמ"ר עומר סואעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully