וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: מרואן עיסא חוסל על ידי צה"ל

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 23:24

שבועות של מסתורין הגיעו הערב לסיומן לאחר שדובר צה"ל הודיע כי מספר 3 בארגון חמאס חוסל בהתקפה של חיל האוויר. עיסא נחשב לאדם מסוכן שתכנן את טבח 7 באוקטובר. חיסולו הוא מכה משמעותית לארגון, ופוגע ביכולתו להילחם בצה"ל

בווידאו: דובר צה"ל מודיע רשמית מרואן עיסא חוסל/צילום: דו"צ

לאחר שבועות של שמועות ומסתורין, דובר צה"ל תא"ל אריאל הגרי הודיע הערב (שלישי) כי מרואן עיסא חוסל. "אחרי שבדקנו את כל המודיעין של שב"כ ואמ"ן, הגענו למסקנה שעיסא חוסל לפני כשבועיים בתקיפה מדויקת ומורכבת על בסיס מודיעין, יחד עם ביצוע יוצא מן הכלל של חיל האוויר", אמר תא"ל הגרי.

מרואן עיסא הוא מספר שלוש בארגון חמאס וסגנו של מוחמד דף. הוא היה ממתכנני טבח 7 באוקטובר, הוא נחשב לביצועיסט מיומן ומסוכן. שעוסק באפיקים ומדיניים כאחד. נחשב כמי שבשנים האחרונות היה "מגשר" או "מפשר" בין הקיצוניות של דף וההכנות לקראת מלחמה עתידית נגד ישראל, לבין התהליך הפרגמטי שמעביר סינואר את הרצועה. גורמים במערכת הביטחון ומומחים לענייני עזה מעריכים כי חלק לא מבוטל מההחלטות מקבל עיסא עצמאית וחלק בהתייעצות או באישור סינואר.

תעודת זהות של מרואן עיסא סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס 26 במרץ 2024. דובר צה"ל
נחשב כמי שבשנים האחרונות היה "מגשר" או "מפשר" בין הקיצוניות של דף וההכנות לקראת מלחמה עתידית נגד ישראל, לבין התהליך הפרגמטי שמעביר סינואר את הרצועה. מרואן עיסא/דובר צה"ל

אין חולק על תפקידו המרכזי של עיסא בזרוע הצבאית של חמאס, ובאופן ספציפי בטבח במהלך השבת השחורה. בשעה שמוחמד דף היה המוח מאחורי כמה מהמעשים האכזריים והמבחילים ביותר של חמאס ב-7 באוקטובר,עיסא הופקד על הוצאת התוכניות אל הפועל. מעורבותו בטבח ב-7 באוקטובר התבטאה לא רק בהכנת כוחות חמאס ובקיום התוכנית של דף, אלא גם בשליטה ובסיוע בארבע השעות הראשונות והקריטיות שלה - שבמהלכן בוצעו הפשיטה על המוצבים והיישובים, החטיפות ומעשי הרצח והאונס.

חיסולו של עיסא הינו מכה מוראלית קשה לארגון. גם מבחינה מבצעית, סילוק של עיסא מהזירה יפגע מאוד ביכולת של חמאס לשלוט בשטחי רצועת עזה, לבנות תמונת מודיענית על ישראל ולהוציא אל הפועל התקפות על הכוחות המתמרנים. מדובר באבידה משמעותית ליכולת של סינוואר ודף להוציא אל הפועל פעולות טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully