וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד בכוח רדואן של חיזבאללה חוסל בדרום לבנון

עודכן לאחרונה: 8.1.2024 / 15:19

ארגון הטרור אישר כי וויסאם אל-טוויל, שהיה בין הבכירים בניהול הפעילות של חיזבאללה בדרום לבנון, חוסל בתקיפת כלי טיס. לצידו נהרג אדם נוסף. מקור ביטחוני הזהיר כי החיסול יוביל להסלמה, אחר אמר: "תקיפה כואבת מאוד"

בווידאו: מפקד בכוח רדואן של חיזבאללה חוסל בדרום לבנון/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפקד בכיר בכוח רדואן, יחידת הקומנדו של חיזבאללה, חוסל בתקיפת כלי רכב בעיירה חרבת סלם שבדרום לבנון - כך אישר היום (שני) ארגון הטרור. על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, התקיפה בוצעה על ידי כטב"מ של חיל האוויר הישראלי. לאחר האירוע, הופעלו אזעקות באצבע הגליל בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין. גורם בכיר בצה"ל מסר בתגובה לאירוע: "לא מתייחסים לפרסומים זרים".

לכל העדכונים על המלחמה

עוד דווח כי שם המחוסל הוא וויסאם אל-טוויל ולצידו נהרג אדם נוסף. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, הוא היה בין הבכירים בניהול הפעילות של ארגון הטרור בדרום לבנון. הוא ככל הנראה הגורם הבכיר ביותר בחיזבאללה שנהרג מתחילת המלחמה, מבין יותר מ-150 ההרוגים שעליהם הכריז הארגון, הוא היחיד שתואר כ"מפקד". מקור ישראלי הסביר כי טוויל היה מפקד שטח בדרג של מג"ד. "זאת תקיפה כואבת מאוד", אמר מקור ביטחוני לסוכנות הידיעות רויטרס, מקור אחר אמר שהחיסול יוביל להסלמה.

ויסאם אל-טוויל, בכיר חיזבאללה שחוסל בדרום לבנון, 8 בינואר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הבכיר בכוח רדואן שחוסל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חסן נסראללה ו-וויסאם אל-טוויל. ללא, אתר רשמי
נסראללה וטוויל/אתר רשמי, ללא
ויסאם א-טוויל, בכיר חיזבאללה שחוסל בדרום לבנון עם קאסם סולימאני. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טוויל עם קאסם סולימאני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשבוע שעבר חוסל סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי בתקיפת כטב"מ ברובע הדאחיה בביירות. בכירי הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון, עזאם אקרע וסמיר אפנדי, חוסלו גם הם בפיצוץ לצד ארבעה אנשים נוספים, גם הם פעילי חמאס. אל-עארורי חוסל במשרד של חמאס בפרבר של בירת לבנון, הנחשב למעוז חיזבאללה. בתיעודים מהזירה נראה מבנה עולה באש, וכמה כלי רכב בוערים.

חמאס ספד לאל-עארורי בתור אחד מאדריכלי הטבח ב-7 באוקטובר, וכאחד מראשי "ההתנגדות" ברצועת עזה ובגדה. מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה אמר כי החיסול של סגנו "לא ישפיע על דרכה של המהפכה ועל הסלמתה" ואמר כי זהו "מעשה טרור" והפרה של ריבונות לבנון. בהמשך דווח בערוץ אל-ערביה הסעודי כי חמאס הודיע על הקפאת כל השיחות לשחרור חטופים ולהפסקת אש עד להודעה חדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully