וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן מנהיג חמאס עארורי חוסל בתקיפה ברובע הדאחיה בביירות

עודכן לאחרונה: 3.1.2024 / 22:01

כלי תקשורת לבנוניים דיווחו כי כטב"ם ישראלי שיגר טילים לעבר משרד של חמאס השוכן במעוז חיזבאללה, וכתוצאה מכך נהרג אחד מראשי הארגון ומתכנני טבח 7 באוקטובר לצד חמישה אנשים נוספים. הניה הגיב: "לא ישפיע על המהפכה", ובחיזבאללה איימו: "לא יעבור ללא תגובה"

בווידאו: סגן מנהיג חמאס אל-עארורי חוסל בביירות 02 בינואר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

סגן מנהיג חמאס סאלח אל-עארורי חוסל היום (שלישי) בתקיפת כטב"ם ישראלי ברובע הדאחיה בביירות - כך אמרו בארגון הטרור הפלסטיני ובכלי תקשורת בלבנון. בכירי הזרוע הצבאית של חמאס בלבנון, עזאם אקרע וסמיר אפנדי, חוסלו גם הם בפיצוץ לצד ארבעה אנשים נוספים, גם הם חברי חמאס.

לפי הדיווחים, שלושה טילים פגעו במשרד של חמאס בפרבר של בירת לבנון, הנחשב למעוז חיזבאללה. בתיעודים מהזירה נראה מבנה עולה באש, וכמה כלי רכב בוערים. בתיעוד אחר ממצלמות אבטחה נראה הבזק בשמיים. המונים נראו מתגודדים במקום, וכוחות הביטחון סגרו את הגישה אליו.

חמאס ספד לאל-עארורי בתור אחד מאדריכלי הטבח ב-7 באוקטובר, וכאחד מראשי "ההתנגדות" ברצועת עזה ובגדה. מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה אמר כי החיסול של סגנו "לא ישפיע על דרכה של המהפכה ועל הסלמתה" ואמר כי זהו "מעשה טרור" והפרה של ריבונות לבנון. בהמשך דווח בערוץ אל-ערביה הסעודי כי חמאס הודיע על הקפאת כל השיחות לשחרור חטופים ולהפסקת אש עד להודעה חדשה.

ישראל סירבה להתייחס באופן רשמי לדיווחים על עארורי, הגורם הבכיר הראשון בלשכה המדינית של חמאס שמחוסל מאז פרוץ המלחמה. הוא היה בין ראשי הארגון שתועדו מתפללים תפילת הודיה לאחר מעשי הטבח בשבת הבחורה. גורם אמריקני אמר לוושינגטון פוסט כי ישראל אחראית לחיסול, ושני בכירים אמריקנים אמרו לוואלה! כי ישראל לא עדכנה מראש את ארצות הברית על המבצע.

סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי  שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
הבכיר הראשון בזרוע המדינית של חמאס שמחוסל מאז פרוץ המלחמה. עארורי/אתר רשמי, ללא
מבנה שהופץ ברובע הדאחייה בביירות, לבנון, 2 בינואר 2024. רויטרס
זירת הפיצוץ בביירות/רויטרס

חיזבאללה, שמנהיגו חסן נסראללה אמור לשאת מחר נאום לרגל יום השנה לחיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, אמר כי החיסול של עארורי הוא "התקפה חמורה על לבנון" "והסלמה משמעותית במלחמה".

בהודעה שמסר הארגון השיעי נאמר כי הוא יגיב על החיסול של עארורי, שהיה בעל ברית קרוב של חיזבאללה שאף נפגש עם נסראללה לאורך המלחמה. בכיר ישראלי אמר כי יש היערכות לתגובה משמעותית ביותר, עד כדי ירי טילים ארוכי טווח מצד חיזבאללה.

נסראללה איים לפני כמה חודשים כי חיסול של ישראל על אדמת לבנון - בין אם של לבנוני, פלסטיני או איראני - ייענה בתגובה חריפה. צה"ל וחיזבאללה מנהלים מדי יום חילופי אש לאורך הגבול מאז תחילת המלחמה בעזה, במקביל לתקיפות אוויריות וארטילריות בדרום לבנון שגבו את חייהם של יותר מ-130 אנשי חיזבאללה.

זו הייתה התקיפה הראשונה שמיוחסת לישראל בביירות מאז 2019, אז דווח ששני כטב"מים התרסקו בדאחייה ופגעו במאמצים של חיזבאללה להצטייד בנשק מדויק.

נסראללה נפגש בביירות עם סגן מנהיג חמאס סאלח עארורי ומזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה, ודן עמם במלחמה בעזה ובעימותים בגבול לבנון. מתוך טוויטר, צילום מסך
היה איש הקשר לחיזבאללה. עארורי ומזכ"ל הג'יהאד האסלאמי בפגישה עם נסראללה, אוקטובר/צילום מסך, מתוך טוויטר

איראן אמרה כי חיסולו של עארורי יצית עוד יותר את ההתנגדות לישראל. "דמו של שהיד ללא ספק יזרים נחשול נוסף בעורקי ההתנגדות והמוטיבציה להילחם בכובשים הציונים, לא רק בפלסטין אלא באזור ובכל שוחרי החירות ברחבי העולם", אמר דובר משרד החוץ בטהראן, שמחר תציין את יום השנה הרביעי לחיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בידי ארצות הברית. סולימאני ועארורי פעלו בתיאום, ותמונה משותפת שלהם פורסמה לאחר החיסול.

בכיר חמאס עזת א-רשק אמר כי החיסול "הפחדני" של עארורי "לא יערער את התנגדותם האמציה של מנהיגי עמנו", וגורמים אחרים בג'יהאד האסלאמי ובארגונים פלסטיניים אחרים העבירו גינויים ואיומים דומים. ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי כינה את החיסול "פשע ישראלי חדש".

גם המיליציות בעיראק והחות'ים בתימן, חלק מציר הטרור האזורי של איראן, ספדו לעארורי.

ברמאללה ובמוקדים אחרים בגדה דווח על עצרות לזכרו של עארורי, והמפגינים צעקו "נקמה".

סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי הוא הבכיר שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות 02 בינואר 2024. ללא, אתר רשמי
עארורי לצד מפקד כוח קודס, הנייה ובכירי חמאס נוספים/אתר רשמי, ללא

ישראל ניסתה לשמור על עמימות בכל הנוגע לחיסול, בדומה לפעולות דומות מעבר לים שיוחסו לצה"ל ולמוסד לאורך השנים. מזכיר הממשלה יוסי פוקס הנחה את השרים לא להתבטא או להתראיין על האירוע, ודוברות הליכוד הורתה לחברי כנסת שלא להתראיין בלי אישור מראש ב-24 שעות הקרובות, "או עד הודעה חדשה".

אך זמן קצר קודם לכן, חבר המפלגה ח"כ דני דנון "קיבל אחריות" בשם ישראל על החיסול. "אני מברך את צה"ל, השב"כ, המוסד וכוחות הביטחון על חיסול בכיר החמאס סלאח אל-עארורי בביירות. כל מי שהיה מעורב בטבח ה-7 באוקטובר צריך לדעת שנגיע אליו ונסגור איתו חשבון", כתב ב-X.

"חייתי יותר מדי זמן"

אל-עארורי, בן 57, נולד ב-1966 בעיירה עארורה שבאזור רמאללה. הוא למד לימודי דת באוניברסיטת חברון והיה ממייסדי הזרוע הצבאית של חמאס. הוא ריצה עונשי מאסר בישראל, לפני שגורש ממנה והתמקם בסוריה. הוא עבר מסוריה אל טורקיה עם פרוץ מלחמת האזרחים ב-2011 והתרחקות חמאס ממשטר אסד.

בין הפיגועים הבולטים שהוביל היה החטיפה והרצח של שלושת הנערים ב-2014, שלאחריהם פרץ מבצע "צוק איתן". הוא גם היה מעורב בעסקה לשחרור גלעד שליט, ואף תועד לצדו בעת שחרורו ב-2011.

עארורי מונה ב-2017 לסגנו של הנייה ושנה לאחר מכן הגיע לביקור נדיר ברצועה כחלק ממשלחת חמאס לשיחות על הסדרה מול ישראל. באותה שנה, ארצות הברית הכניסה אותו לרשימת הסנקציות שלה והציעה פרס כספי של חמישה מיליון דולר על מידע שיוביל למעצרו.

סאלח מוחמד סולימאן אל-עארורי הוא הבכיר שחוסל בתקיפות צהל ברובע דאחיה בביירות עם גלעד שליט ביום שחרורו. ללא, אתר רשמי
עארורי בעת שחרורו של גלעד שליט/אתר רשמי, ללא

בשנים האחרונות הוא העביר את זמנו בין לבנון, טורקיה וקטאר, בעודדו מתכנן פיגועים בשטח ישראל. "אני מחכה למות שהידים ואני חושב שחייתי יותר מדי זמן", אמר עארורי בריאיון לאל-מיאדין באוגוסט האחרון, בעקבות איומים של הממשלה לפגוע במנהיגי חמאס בתגובה לגל הפיגועים שפקד את יהודה ושומרון. באותו ריאיון הוא הזהיר כי חמאס נערך למלחמה כוללת עם ישראל, שבה היא תספוג "תבוסה חסרת תקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully