וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: מנהיג הארגון איסמעיל הנייה נהרג בתקיפה ישראלית בטהראן

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 13:48

שעות בודדות לאחר חיסול רמטכ"ל חיזבאללה פואד שוכר, חמאס הוציא הודעה לפיה ראש הלשכה המדינית של הארגון חוסל בביתו בטהרן. הוא הגיע למדינה כדי להשתתף בטקס ההשבעה של הנשיא. מקורות איראניים אומרים כי הוא חוסל באמצעות טיל ששוגר ממדינה אחרת

הנייה מקבל את הידיעה על חיסול בניו ולשלשה מנכדיו/מערכת וואלה!

חמאס הודיע הבוקר (רביעי) כי ראש הלשכה המדינית איסמעיל הניה חוסל בהפצצה ישראלית בטהראן, שם ביקר כדי להשתתף בטקס ההשבעה של נשיא איראן הנכנס. לפי הודעת משמרות המהפכה שצוטטה בסוכנות הידיעות האיראנית, הבית בו שהה הנייה הותקף. משמרות המהפכה הודיעו כי נפתחה חקירה, ודווח כי גם אחד משומריו של הנייה מת בתקיפה. גופתו של הנייה תועבר מחר לקטאר, שם ייקבר, בתום טקס שייערך לו בטהראן.

מקורות איראניים אמרו לרויטרס כי המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן תחליט על אסטרטגיית התגובה על חיסול הנייה. גורם איראני אומר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני שהנייה חוסל באמצעות טיל ששוגר ממדינה אחרת, ולא מתוך איראן. לדבריו, העובדה שהתגובה נעשתה מחוץ לשטח איראן דורשת תגובה בלתי-נמנעת. קטאר, שבה התגורר הנייה, גינתה את חיסולו ואמרה שזו "הסלמה מסוכנת".

בשלב זה, הוחלט על סגירת המרחב האווירי מקו חדרה וצפונה. גורם צבאי: רשות שדה התעופה הוציאו הנחייה מטעמם בנושא. בפיקוד העורף מקיימים הערכות מצב על רקע הדיווחים. אין בשלב הזה הנחיות מיוחדות לעורף.

איסמעיל הנייה אתמול באיראן. רויטרס
מחייך בשלווה ומוקף אנשים: תיעוד של הנייה, יממה לפני החיסול/רויטרס

בעקבות החיסול, איראן ערכה כינוס חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי אחרי החיסול של הנייה - כך אמרו שני גורמים איראניים לניו יורק טיימס. בכינוס, הנערך במעונו של המנהיג העליון, משתתף גם מפקד כוח קודס, אסמאעיל קאאני. המועצה תחליט על אסטרטגיית התגובה על חיסול הנייה - כך אמרו מקורות איראניים לרויטרס.

מוסא אבו מרזוק, בכיר בלשכה המדינית של חמאס, הזהיר שהחיסול של הנייה "לא יעבור בשתיקה". הזרוע הצבאית של חמאס מסרה כי, "לחיסול הנייה יהיו השלכות גדולות על האזור כולו, המלחמה תתרחב ל'ממדים חדשים'". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את ההתנקשות הנייה כ"מעשה פחדני והתפתחות מסוכנת". הארגונים הפלסטיניים קוראים לשביתה כללית בעקבות החיסול. גם בטורקיה הגיבו הבוקר על החיסול, כי הנייה נהג להיפגש עם הנשיא רג'פ טייפ ארדואן מעת לעת ושהה שם במשך תקופות מסוימות. ברוסיה התייחסו לחיסול כ"התנקשות פוליטית".

עוד בוואלה

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
אסמאעיל הנייה. רויטרס
אסמאעיל הנייה/רויטרס

אסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, שנהרג הלילה בתקיפה באיראן, היה אחת הדמויות הבולטות ביותר בארגון הטרור מאז הקמתו. עם חיסולו, חמאס איבד את שני המנהיגים הפוליטיים הבכירים ביותר שלו מאז 7 באוקטובר, אחרי שסגנו, סאלח אל-עארורי, חוסל בתקיפה בביירות בינואר.

הנייה, בן למשפחה שנמלטה מכפר ליד אשקלון במהלך מלחמת העצמאות, נולד במחנה הפליטים שאטי ברצועת עזה. הוא למד באוניברסיטה האסלאמית של עזה בשנות ה-80, והצטרף לחמאס עם פרוץ האינתיפאדה הראשונה בסוף העשור.

אותן שנים היו ההכרות הראשונה של ישראל עמו, והוא ריצה עונש מאסר בכלא קציעות עד שגורש ללבנון ב-1992 במסגרת גירוש המוני של מאות מאנשי חמאס. הם חזרו לרצועה כעבור שנה, וב-1997 מונה הנייה לראש לשכתו של שייח אחמד יאסין, מייסד חמאס.

איסמעיל הנייה בטהרן. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מבין התיעודים האחרונים שלו - איסמעיל הנייה באיראן יחד עם נשיא איראן הנכנס והמנהיג העליון חמינאי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

על אף שנחשב לגורם מתון יותר בהשוואה למחליפו בהנהגת חמאס בעזה - יחיא סינוואר - הנייה סומן על ידי ישראל אחרי טבח 7 באוקטובר, אף שמידת מעורבותו הישירה בתכנון המתקפה ובידיעה עליה מוטלת בספק רב.

הנייה, שכמה מבניו ובני משפחתו נהרגו במהלך המלחמה של צה"ל בעזה, הגיע כמה פעמים לאיראן מאז 7 באוקטובר, והוא אף ניסה לשכנעה להיכנס ישירות למלחמה, ללא הצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully