וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוקו של הנשיא ראיסי התרסק, באיראן חוששים לגורלו

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 3:33

צוותים גדולים מחפשים אחר המסוק, שהתרסק ככל הנראה סמוך לגבול עם אזרבייג'ן. עם רדת החשיכה, הטלוויזיה האיראנית פרסמה כי המסוק אותר, בסהר האדום הכחישו את הדיווח. סגן החוץ של איראן: יצרנו קשר עם אחד מנוסעי המסוק, הוא אומר שמצבו לא טוב והוא שומע אמבולנסים

באיראן ירדה החשיכה והחיפושים אחר אתר ההתרסקות נמשכים. הערכה: ראיסי לא שרד/רויטרס

רחפן טורקי זיהה הלילה (שני) מקור חום שעל פי החשד נובע משרידי מסוקו של נשיא איראן אברהים ראיסי. הוא העביר את נקודות הציון לשלטונות איראן. מסוקו של ראיסי התרסק אמש. מצבו טרם נודע, ובאיראן חוששים לגורלו לאחר ששר הפנים האיראני אישר כי המסוק עבר "נחיתה קשה" בצל תנאי ערפל ששררו במחוז אזרבייג'ן המזרחית. שעות לאחר האירוע, דיווחה הטלוויזיה האיראנית כי צוותי החילוץ איתרו את המסוק, אולם בסהר האדום הכחישו והדיווח נמחק. בהמשך, עדכן סגן שר החוץ של איראן כי נוצר קשר פעמיים עם אחד מנוסעי המסוק - האימאם של תפילות יום השישי בעיר תבריז. עוד הוסיף כי מצבו אינו טוב, אך שהוא שומע אמבולנסים.

לפי דיווחים באיראן, לאחר נחיתת החירום, אנשיו של ראיסי הצליחו ליצור קשר עם מרכז הפיקוד, אולם היות ואתר התאונה באזור מיוער צוותי ההצלה מתקשים להגיע אליו. כמו כן, בשל תנאי מזג אוויר, הופסקו החיפושים האוויריים, והצוותים מנסים להגיע לאתר התאונה רק באמצעות רכבים. ממשלת איראן קיימה ישיבת חירום כדי לעקוב אחר חיפושי המסוק.

תפילות המוניות מתקיימות באיראן לשלום הנשיא, בעוד המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי קרא להמונים להתפלל עבורו ועבור פמלייתו. עוד קרא לאזרחים לא לדאוג, "המדינה תמשיך בדרכה".

ראיסי ושר החוץ האיראני שעה קלה לפני "הנחיתה הקשה"/מערכת וואלה
אליפים מתפללים ברפואתו של נשיא איראן ראיסי. ללא, רויטרס
אליפים מתפללים ברפואתו של נשיא איראן ראיסי/רויטרס, ללא

נשיא אזרבייג'ן, שעמו נפגש ראיסי טרם המראתו, אמר גם הוא כי הינו "מוטרד מאוד" מהחדשות על התרסקות מסוקו והוא מתפלל לשלום של נוסעי המסוק. "כשכנה, ידידה ומדינה אחות, הרפובליקה של אזרבייג'ן מוכנה להציע כל סיוע שצריך", הוסיף. גם בעיראק השכנה, הממשלה הציעה את סיועה לאיראן במאמצי החיפוש אחר ראיסי טרם אותר מסוקו. צבא איראן הורה על הקצת כל משאבי הצבא ומשמרות המהפכה לפעולות החילוץ והחיפוש של מסוקו של ראיסי.

תיעוד מהתפילות למען ראיסי/מערכת וואלה
אליפים מתפללים ברפואתו של נשיא איראן ראיסי. ללא, רויטרס
אליפים מתפללים ברפואתו של נשיא איראן ראיסי/רויטרס, ללא
נשיא איייזרבייג'אן -אילהם אלייב  ונשיא איראן ראיסי. טוויטר, צילום מסך
נשיא איייזרבייג'אן -אילהם אלייב ונשיא איראן ראיסי/צילום מסך, טוויטר

על המסוק, שחזר מפגישה של ראיסי עם נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב, היו בכירים נוספים, בהם שר החוץ אמיר חוסיין עבדאלליהאן. עוד דווח כי שני מסוקים אחרים שהיו חלק מהשיירה נחתו בשלום.

איראן סובלת מצי מסוקים ומטוסים מיושן בשל הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה מאז המהפכה האסלאמית ב-1979, המקשה עליה להצטייד בחלקי חילוף ובכלי טיס חדישים יותר.

עשרות צוותי חילוץ נעים רגלים לעבר אתר התרסקות המסוק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נשיא איראן איברהים ראיסי לצד מסוקו, 2022. רשתות חברתיות, צילום מסך
נשיא איראן ראיסי יורד ממסוק, 2022/צילום מסך, רשתות חברתיות
מפת איזור התרסקות מסוק נשיא איראן, אבראהים ראיסי. Google Maps, Shutterstock, עיבוד תמונה
מפת איזור התרסקות מסוק נשיא איראן, אבראהים ראיסי/עיבוד תמונה, Google Maps, Shutterstock

לפי החוק באיראן, אם הנשיא נהרג, סמכויותיו עוברות לסגנו הראשון, שהוא מוחמד מוחבר ויש לקיים בחירות חדשות בתוך חצי שנה.

ראיסי, בן 63, הוא איש דת קיצוני שהוביל בעבר את מערכת המשפט במדינה וזכה לכינוי "התליין" על ההוצאות להורג הרבות שאירעו בתקפותו ועל כך הוטלו עליו סנקציות אמריקניות. הוא נתפס כבן חסות של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, והוא הוזכר כיורש אפשרי שלו.

הנשיא ניצח בבחירות לנשיאות באיראן ב-2021, שבהן אחוז ההצבעה היה הנמוך ביותר בתולדות הרפובליקה האסלאמית. תפקידו מתמקד בעיקר בענייני פנים, כשההחלטות המכריעות בתחום מדיניות החוץ והגרעין נמצאות בידיו של המנהיג העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully