וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: ישראל תקפה את השגרירות שלנו בסוריה, מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה נהרג

עודכן לאחרונה: 2.4.2024 / 13:04

לצד מוחמד רזא זאהידי, בתקיפה שפגעה במבנה במתחם השגרירות האיראנית נהרגו גם סגנו ועוד חמישה חברים נוספים בארגון. שגריר איראן בסוריה, שלא נפגע, איים: "התגובה תהיה קשה". בישראל לא הגיבו על החיסול הדרמטי שעשוי להוביל להסלמה נוספת

התקיפה שבה חוסל בכיר משמרות המהפכה בדמשק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

משמרות המהפכה של איראן אמרו הערב (שני) כי שבעה מאנשיהם - כולל מפקד כוח קודס בלבנון ובסוריה, מוחמד רזא זאהידי - נהרגו בתקיפה ישראלית בדמשק, שכוונה נגד מבנה במתחם השגרירות האיראנית. לפי משמרות המהפכה, לצדו של זאהידי נהרגו גם סגנו ועוד חמישה קצינים נוספים בארגון.

השגריר האיראני חוסיין אכברי לא נפגע בתקיפה שאירעה בשכונת אל-מזה, ואמר לאחר מכן כי "התגובה על החיסול בדמשק תהיה קשה". המבנה שהותקף שוטח לחלוטין, וצוותי הצלה פעלו בזירה שאליה הגיע גם שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד. מעל ההריסות התנוסס הדגל האיראני של מתחם השגרירות, שהותקף לראשונה מאז תחילת מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן.

ישראל סירבה להגיב לההאשמות נגדה, כחלק ממדיניות העמימות שלה. מבלי להתייחס ישירות לדיווחים, דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורך אך אין להיכנס לשאננות.

עם זאת, ארבעה גורמים ישראליים אמרו בעילום שם לניו יורק טיימס כי ישראל אכן עומדת מאחורי ההתקפה.

בכיר משמרות המהפכה מוחמד רזא זאהידי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מוחמד רזא זאהידי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר החוץ של איראן, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, אמר שההתקפה היא "הפרה של כל האמנות הבינלאומיות", וישראל תהיה אחראית להשלכות ההתקפה. הוא הוסיף כי טהראן העבירה מסר לוושינגטון דרך שוויץ, הממונה על תיווך בין המדינות שלהן אין יחסים רשמיים.

"מסר חשוב הועבר לממשל האמריקני כתומך של המשטר הציוני. אמריקה חייבת לתת תשובות", כתב שר החוץ ב-X.

עם זאת, בוואלה! פורסם כי ארצות הברית העבירה מסר לאיראן שלפיו לא הייתה לה שום מעורבות או ידע מוקדם על התקיפה האווירית.

דובר משרד החוץ של ארצות הברית אמר כי וושינגטון נותרת "מודאגת מכל מה שעלול לגרום להסלמה או להתגברות הסכסוך באזור". עם זאת, הוא ציין כי היא לא מעריכה שתקיפה תפגע בשיחות על שחרור החטופים הישראלים המוחזקים בידי חמאס.

ראש אמ"ן לשעבר אלוף (במיל') תמיר היימן, כיום ראש המכון לביטחון לאומי, אמר כי זהו החיסול המשמעותי ביותר בשורות כוח קודס מאז זה של מפקדו קאסם סולימאני על ידי ארצות הברית ב-2020.

עוד בוואלה!

בעקבות גל החיסולים: "איראן מצמצמת את הנוכחות שלה בסוריה"

לכתבה המלאה
ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
דגל איראן בסמוך למבנה שנהרס בדמשק, היום/רויטרס

המשלחת של איראן לאו"ם אמרה כי ההתקפה היא "הפרה בוטה של אמנת האו"ם, החוק הבינלאומי" והחסינות של מתקנים דיפלומטיים. היא קראה למועצת הביטחון לגנות את ההתקפה וציינה כי טהראן שומרת לעצמה את הזכות ל"תגובה נחרצת".

התקיפות נגד יעדים איראניים ושל ארגונים הנתמכים על ידיה, בראשם חיזבאללה, התגברו מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

בדצמבר, הגנרל הבכיר במשמרות המהפכה רזא מוסאווי, שהיה אחראי על הקשר בין טהראן לדמשק, נהרג בתקיפה אווירית שיוחסה לישראל בדמשק.

חודש לאחר מכן, לפחות חמישה מאנשי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפת מבנה בעיר. בשבוע שעבר, יועץ במשמרות המהפכה נהרג בתקיפות אוויריות במזרח סוריה, סמוך לגבול עם עיראק.

כוח קודס, יחידת עלית במשמרות המהפכה, אחראי על תיאום פעולותיהם מחוץ לשטחה של איראן והוא מתאם את פעולות "ציר ההתנגדות".

ההרס בזירת התקיפה בדמשק, שבה חוסל בכיר במשמרות המהפכה של איראן. רויטרס
כרזה של סלימאני בהריסות המבנה בדמשק/רויטרס

ברחבי העולם המוסלמי גינו את ההתקפה, כולל ערב הסעודית ואף איחוד האמירויות הערביות, שלה יחסים דיפלומטיים עם ישראל. גם רוסיה, בעלת בריתה הקרובה של איראן שכוחותיה פרוסים בסוריה, גינתה את ההתקפה, כמו גם חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully