וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון מאשרים רשמית: מוחמד דף חוסל בתקיפה ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 1.8.2024 / 13:40

מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, חוסל בתקיפת צה"ל במחנה הפליטים בחאן יונס בתחילת החודש. באותה התקיפה חוסל סגנו של דף, מח"ט עזה, ראפע סלאמה. דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס משנת 1993, אחראי על שורה של אירועי טרור וחטיפה בהם טבח 7 באוקטובר

בווידאו:חיסול מוחמד דף וראפע סלאמה/דובר צה"ל

כוחות הביטחון מאשרים רשמית: מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, חוסל בתקיפת צה"ל במחנה הפליטים בחאן יונס בתחילת החודש. "לאחר בדיקה מודיעינית, ניתן לאשר כי בתקיפה חוסל מחמד דף", נמסר בהודעה על חיסולו. באותה התקיפה חוסל סגנו של דף, מח"ט עזה, ראפע סלאמה.

דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס משנת 1993, אחראי על שורה של אירועי טרור וחטיפה בהם טבח 7 באוקטובר, חטיפת ורצח החיילים נחשון וקסמן, אריה פרנקנטל ושחר סימני, אירועי האינתיפדה השניה, מצבע צוק איתן ועוד רבים. הוא נמצא על לרדאר הישראלי כבר שני עשורים ונעשו מאמצים רבים לחסלו. באחד המקרים, במבצע צוק איתן, נהרגו אשתו ובנו בהפצצה בחאן יונס. אמנם הוא לא חוסל, אך נפגע קשות.

בחודש דצמבר 2023 פורסם תיעוד של דף, לאחר ששבועות ארוכים ריחפה עננת ספק על מצבו הבריאותי. בתמונה, דף בעל שיער שיבה, מרכיב משקפיים,ועיוור בעין אחת - אבל עדיין במצב טוב בהרבה מכפי שחשבו במערכת הביטחון בשנים האחרונות.

מוחמד דף. חדשות 12, אתר רשמי
מוחמד דף/אתר רשמי, חדשות 12
כוחות הביטחון מאשרים: מוחמד דף חוסל ברצועת עזה. 1 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
כוחות הביטחון מאשרים: מוחמד דף חוסל ברצועת עזה. 1 באוגוסט 2024/דובר צה"ל

מוחמד דף נולד בשנת 1965 במחנה הפליטים בחאן יונס ועם הגעתו לגיל הנעורים, הצטרף לזרוע הצבאית של חמאס ב-1991, ונחשב לתלמידו של "המהנדס" יחיא עיאש, ראש הזרוע הצבאית של חמאס דאז, שישראל התנקשה בחייו ב-1996. באותה שנה, בעקבות סדרת פיגועים שבהם נרצחו עשרות ישראלים בתוך ימים, ירד דף למחתרת וחזר לפעילות טרור כעבור שנתיים.

האפשרות הראשונה לחסל את דף שניתן לומר כי "פוספסה" הייתה ביולי 1998, בשעה שדף ניסה לחצות את ציר פילדלפי מרצועת עזה למצרים. שלוש שנים אחר כך, באוגוסט 2001, ניסתה ישראל לחסל את דף ואת סגנו עדנאן אל-ע'ול, אך הניסיון נכשל. הפעם הבאה הייתה בספטמבר 2002, אז ירה מסוק אפאצ'י של חיל האוויר שני טילי "הלפייר" לעבר מכוניתו של ראש הזרוע הצבאית בעת שהוא עשה את דרכו מביקור אבלים בשכונת שייח רדואן. כעבור כמה שעות התברר כי דף איבד את עינו בניסיון החיסול ואף נפגע בידו, וגם שניים בשומריו נפצעו.

מוחמד דף 
איסמעיל הנייה 
מרוואן עיסא 
פואד שוכר 
סאלח אל עארורי 
יחיא סינוואר. רויטרס, Creative Commons, ShutterStock , דובר צהל, עיבוד תמונה
מוחמד דף איסמעיל הנייה מרוואן עיסא פואד שוכר סאלח אל עארורי יחיא סינוואר/עיבוד תמונה, רויטרס, Creative Commons, ShutterStock , דובר צהל

בראשית 2003 חזר דף לעסוק בטרור, דבר שהוביל לניסיון החיסול הבא באוגוסט באותה השנה. חיל האוויר הפציץ בית בעזה בעקבות דיווח שהתכנסה בו הצמרת הצבאית של חמאס בעזה, ובכלל זה השייח אחמד יאסין, שחוסל ב-2004, ואיסמעיל הנייה. על אף התקיפה, בכירי חמאס כמעט לא נפגעו.

כשלוש שנים מאוחר יותר, ביולי 2006, נפצע דף קשות בתקיפת חיל האוויר בבית שבו שהה. הוא אמנם איבד את ידיו ואת רגליו, אולם אחרי שקיבל טיפול רפואי במצרים, שב לרצועת עזה. בתקופה שבה היה "מנוטרל" עקב הפציעה הקשה נטל אחמד ג'עברי את המושכות והפך ל"רמטכ"ל" של חמאס, עד לחיסולו בתחילתו של מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012.

בעיצומו של מבצע צוק איתן, השמיע דף מסר בהודעה מוקלטת שפורסמה ברשת הטלוויזיה של חמאס. "הבסנו את הצבא הציוני, הצלחנו לנצח אותו גם במהלך המתקפה הקרקעית", אמר. "אנחנו רואים את המתקפה הברברית של האויב עלינו, הוא הורס את בתינו וניצחנו אותו", טען. מדובר היה במסר הראשון של דף אחרי יותר משנה וחצי שבה לא נשמע קולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully