וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה במערכת הביטחון: מוחמד דף חוסל בתקיפה בחאן יונס

עודכן לאחרונה: 13.7.2024 / 23:20

דף שהה מעל הקרקע, ולא במנהרה. לצידו שהה סגנו מח"ט חאן יונס, שככל הנראה אכן נהרג. חיל האוויר דיווח על פגיעה מדויקת במטרה, במערכת הביטחון מחכים לאישור סופי על חיסול דף. צה"ל מעלה את רמת הכוננות ומעבה את מרחב הגבול מחשש לפיגועים

תקיפת צה"ל באזור מחנה העקורים אל-מוואסי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל תקף היום (שבת) באזור מחנה הפליטים אל-מוואסי, יעד התקיפה היה מוחמד דף, מספר 2 בחמאס. בכיר בזרוע הצבאית של חמאס. בשעתיים האחרונות חיל האוויר הטיל פצצות כבדות באזור. הפלסטינים מדווחים על עשרות פצועים והרוגים. לפי הערכות במערכת הביטחון במהלך היום, רוב הסיכויים שדף נהרג כי שהה מעל פני הקרקע ולא במנהרה, בין מתחם מבנים. עם זאת, הערב אמרו בצה"ל שאין ודאות שדף חוסל. בתוך כך, בשעות הערב, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס חליל אל-חיה לאל-ג'זירה: "מוחמד דף שומע את מה שנתניהו אמר וצוחק מהשקרים שלו"

לוואלה נודע כי בשב"כ אישרו כי הדמות שנמצאת מעל הקרקע בחאן יונס הוא לא אחר מהמבוקש מספר 2 ברצועת עזה מוחמד דף. לצידו, לפי המודיעין המדויק שהתקבל, ראפעת סלמה מח"ט חאן יונס ופעילים נוספים. חיל האוויר תקף את הנקודה תוך ניצול הזדמנות שבה דף נמצא מעל הקרקע ודיווח על פגיעה מדויקת במטרה. הערב נמסר שבצה"ל בוחנים שוב את תוצאות התקיפה, ומעריכים כי לגבי מח"ט חאן יונס יש יותר סימנים כרגע שהוא נהרג. בצה"ל טוענים כי המתחם שהותקף שייך למח"ט חאן יונס ורשום על שמו בטאבו. ההערכה בצה"ל היא שחיסול של דמויות משמעותיות יביא ללחץ משמעותי על חמאס.

בתוך כך, צה"ל מעלה את רמת הכוננות בגזרות השונות מחשש לפיגועים. כמוכן, הוחלט על החזרת מפקדים ולוחמים לגזרת אוגדת עזה כדי לעבות את מרחב הגבול.

לראשונה מזה 30 שנים: תיעוד עדכני של מוחמד דף. חדשות 12, אתר רשמי
לפי המודיעין הוא נמצא מעל הקרקע. מוחמד דף/אתר רשמי, חדשות 12

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי תתקיים הערכת מצב בהמשך היום. "ראש הממשלה נתניהו נתן כבר בתחילת המלחמה הנחיית קבע לחסל את בכירי החמאס", נכתב. ראש הממשלה עודכן בכל ההתפתחויות במהלך הלילה וממשיך לקבל עדכונים שוטפים. ראש הממשלה יקיים במהלך היום הערכת מצב עם כל גורמי הביטחון והמל"ל כדי לדון על ההתפתחויות והצעדים הבאים".

משרד הביטחון הוציא הודעה בה התייחס לאירוע. "לאור ההתפתחויות האחרונות ברצועת עזה, שר הביטחון יואב גלנט קיים כעת הערכת מצב מבצעית עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר, נכתב.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
צה"ל תקף בחאן יונס: יעד התקיפה - בכיר חמאס מוחמד דף 13 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מערכת הביטחון מנסה לחסל אותו כ-30 שנים. התקיפה בחאן יונס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בצה"ל העלו דריכות וכוננות מחשש לתגובה משמעותית מצד חיזבאללה וחמאס, אך יש לציין כי היכולת של חמאס לשגר רקטות לגוש דן נמוכה מאוד.

בשעות האחרונות התקבלו דיווחים ברצועת עזה על כך שיעד התקיפה היה מוחמד דף, ששהה במתחם אזרחי בין מבנים, מכוסה בסככות. לא באוהלים. דף הוא מבוקש אחריו רוצים במערכת הביטחון כ-30 שנים וכמה פעמים ניצל ברגע האחרון. במערכת הביטחון מחכים לאישור סופי על החיסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully