וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה האיראנית: יותר מ-300 שיגורים לעבר ישראל, זוהו פחות מ-10 נפילות

עודכן לאחרונה: 14.4.2024 / 7:31

100 טילים בליסטיים ו-170 כטב"מים שוגרו מתימן, איראן, עיראק ולבנון. רוב המטרות יורטו בידי צה"ל וקואליציה אמריקנית, צרפתית ובריטית. על פי הערכות, באיראן סברו כי המתקפה תשתק את בסיסי חיל האוויר. ישראל בכוננות לשיגורים נוספים

הרמטכ״ל קיים הערכת מצב בבור חיל האוויר בקריה עם מפקד חה״א, ר׳ אמ״ץ ור׳ אמ״ן 14 באפריל 2024/דובר צה"ל

המתקפה האיראנית על ישראל כללה למעלה מ-300 שיגורים מתימן, איראן, עיראק ולבנון - כך דיווחו הבוקר (ראשון) בצה"ל. מתוך השיגורים נורו כ-100 טילים בליסטיים ו-170 כלי טיס בלתי מאוישים. בסך הכל, מסר הבוקר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי, ישראל יירטה 99 אחוזים מהמטרות. "מתוך 170 כלי טיס בלתי מאוישים - אף אחד לא חדר לשטח ישראל", אמר. לצד זאת, דווח על פגיעה קלה בבסיס נבטים בדרום במהלך המתקפה.

היירוטים המוצלחים שעזרו לעבור את התקיפה המשמעותית הגיעו בזכות יכולות הגנה אוויריות, חיל הים, מודיעין וקואליציה אמריקאית, צרפתית ובריטית. למעלה מ-70 מטרות יורטו על ידי כוחות צבא זר.

בצה"ל סבורים כי מדובר בהתפתחות מערכתית, כשההמשך כרוך במשא ומתן מדיני. בכל זאת, הוכנו המלצות לקבינט כדי לעזור בקבלת ההחלטות. על פי הערכות צה"ליות, איראן חשבה כי המתקפה תשתק את ישראל ובסיסי חיל האוויר. למרות כי דבר זה לא קרה במתקפה המדוברת, הכוחות עדיין במוכנות מלאה לעוד שיגורים, למרות הערכות כי החלק המשמעותי של המתקפה הסתיים הלילה.

מבחינת צה"ל מדובר באירוע מתגלגל. ממשיכים בהנחיות של פיקוד העורף, למרות הערכות כי רוב האזעקות הגיעו כתוצאה משאריות יירוטים. בצה"ל מדגישים שלא היתה חדירה טילי שיוט אלא טילים בליסטים. שוגרו מעל 100 ונפלו פחות מעשרה טילים עם נזק קל לתשתיות. מטוסי הקרב של חיל האוויר יירטו כ-30 טילי שיוט מחוץ למרחב הישראלי.

במהלך הלילה צה"ל תקף גם יעדים בעזה. מלבנון היו כ-40 שיגורים ובתגובה לכך צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון, ובצה"ל סבורים שאיראן רוצה לגרור את האזור להסלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully