וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול בכיר חיזבאללה מאותת: צה"ל נערך למלחמה. הכדור במגרש של נסראללה

עודכן לאחרונה: 12.6.2024 / 19:50

הסיכול הממוקד של סמי טאלב עבדאללה שבוצע באופן מופתי, לא רק חיסל לחיזבאללה מצביא נערץ, אלא גם השאיר את ביירות פגיעה יותר. בין אם יחליט נסראללה להסלים ובין אם לא, החיסול מהווה התחזקות אסטרטגית של ישראל מול חיזבאללה

צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

ב-2 בינואר השנה הדי הפיצוצים נשמעו היטב ברובע הדאחייה בביירות, מעוז חיזבאללה בלבנון. על פי פרסומים זרים, צה"ל ושב"כ הוציא אל הפועל סיכול ממוקד של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס ואחראי הזרוע הצבאית באיו"ש סלאח אל-ערורי. יחד איתו נהרגו עוד שישה פעילי חמאס.

הסיכול הממוקד הותיר את צמרת חיזבאללה בהלם, לא רק בגלל המודיעין המדויק, והביצוע על סף המושלם אלא גם היכולת לבודד אזרחים לבנונים, ולהגן בזמן אמת מאפקט הפיצוצים.

חצי שנה אחרי אותה פעולה מוצלחת, צה"ל שוב הוכיח כי הוא בעל יכולת סיכול ממוקד מהטובות בעולם, כשהרג בכפר ג'ויה שבדרום לבנון את מפקד יחידת נאצר בחיזבאללה, סמי טאלב עבדאללה, ועמו בכירים ביחידה. בכירי חיזבאללה מודעים היטב לעובדה שאמ"ן מנהל מצוד אחריהם, ומתנהלים בהתאם ותחת מעטה סודיות כבד. חיסולו של טאלב עבדאללה - אדם שיודע שהוא מטרה לחיסול ומתגונן מפני כן, היה מאתגר במיוחד עבור צה"ל.

הריגת בכיר צבאי של חיזבאללה נחשבת לפעולה מקובלת שנופלת בתוך "כללי המשחק", אלא אם נגרם נזק אגבי לאזרחים ולסביבה. בנסיבות כאלו, ביצוע מדויק מבוסס מודיעין אמ"ן הוא קריטי וצה"ל דייק בהחלט, בחר בעיתוי הנכון, התאים את החימוש והביצוע.

טאליב סמי עבדאללה. 12 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ידע שהוא מטרה של צה"ל ונקט פעולות כדי להתגונן, מה שהפך את החיסול למורכב בהרבה. טאליב סמי עבדאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המסר לנסראללה

עבדאללה היה סמל בארגון חיזבאללה ודמות נערצת עבור לוחמים ומפקדים מהיחידות הטקטיות. ככזה, היתה לו דלת פתוחה בקרב מנהיגי הזרוע הפוליטית של חיזבאללה בלבנון, והדרג המדיני של ארגון הטרור, עד למנהיגים הבכירים ביותר.

הוא גם היה מפקד עתיר ניסיון שידיו הניעו פיגועי טרור נגד ישראל, ו"המוח" מאחורי השיטתיות בה נקט הארגון השיעי בשמונה חודשים האחרונים, בהם הוא איבד יותר ממאה וחמישים לוחמים.

אך מבחינת חיזבאללה, התפקיד החשוב ביותר שעבדאללה מילא היה הגנה על ביירות. יחידת נאצר עליה פיקד מהווה מחצית מרצועת ההגנה הראשונה על ביירות, כשהחצי השני, בצד המזרחי, נתון בידי יחידת עזיז. רצועת ההגנה השנייה בדרך לביירות נתונה באחריות יחידת באדר שחולשת מנהר הליטאני ועד צידון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נסראלה. צילום: Shutterstock, עיבוד תמונה
יחליט אם להסלים, או לבלוע רוק. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/עיבוד תמונה, צילום: Shutterstock

בהתאם לכך, הסיכול הממוקד של עבדאללה, מאותת כי צה"ל סולל את הדרך אל ביירות. חרף הביקורת הפוליטית כלפי צה"ל, והתחושה בציבור כי צה"ל לא מצליח להגן על הצפון מאש חיזבאללה, צריך להדגיש כי עד כה נשללה מכוח רדואן, יחידת העילית של הארגון, היכולת לממש את תוכנית הפשיטה עליה התאמנו יותר מעשור. צה"ל גם שלל מחיזבאללה תשתיות טרור קריטיות, והשמיד מצבורי נשק ומרכזי פיקוד ושליטה שמונעים ממנו התקפה יעילה על התמרון הקרקעי של צה"ל, אם וכאשר יצא לפועל.

כעת, לאחר החיסול הדרמטי ביותר במערכה עם חיזבאללה, יידרש נסראללה להחליט. האם הוא מסלים את המצב, מחריף את סל התגובות בהיקף אמצעי הלחימה או את טווח הפעולה ואז גורר תגובה חריפה מצד ישראל או בולע את הרוק, כי מפקדיו הבכירים עשו טעות. היממה הקרובה תהיה קריטית עבור צה"ל. לא משנה מה תהיה תגובתו של נסראללה, חשוב להדגיש כי הפעולה המוצלחת בכפר ג'ויה משרתת את המאמץ של צה"ל להיערך למלחמה עם חיזבאללה לפי הנחיית הדרג המדיני. שחקן מרכזי יצא אמש מהתמונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully