וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: בכיר במשמרות המהפכה נהרג בתקיפה ישראלית בסוריה

עודכן לאחרונה: 26.12.2023 / 9:00

הבכיר, רזא מוסאווי, היה מקורב לקאסם סולימאני והוביל את התיאום בין טהראן לדמשק. באיראן מאיימים: "ישראל תשלם את המחיר". בכיר ישראלי: נערכים לתגובה אפשרית, כולל ירי טילים מסוריה ולבנון. בתחילת החודש נהרגו שני איראנים בתקיפה נוספת שיוחסה לישראל בסוריה

צהל תקף עמדה צבאית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל/דובר צה"ל

איראן אמרה היום (שני) כי מפקד בכיר במשמרות המהפכה, שהיה אחראי על התיאום בין הארגון לבין סוריה, נהרג בתקיפה ישראלית בדמשק. המפקד הבכיר, רזא מוסאווי, היה מקורב למפקד כוח קודס לשעבר, גנרל קאסם סולימאני. נשיא איראן איברהים ראיסי ומשמרות המהפכה איימו כי "היישות הציונית תשלם את המחיר על החיסול", בעוד שבישראל לא קיבלו אחריות רשמית.

מוסאווי תואר על ידי הטלוויזיה האיראנית - שקטעה את שידוריה כדי להכריז על מותו - כאחד מ"ממלוויו של סולימאני", שחוסל בתקיפת מל"ט אמריקנית בעיראק בינואר 2020, לפני כמעט ארבע שנים בדיוק. מקורות ביטחוניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא היה אחראי למעשה על התיאום הצבאי בין הרפובליקה האסלאמית למשטר אסד, שנשען על תמיכתה כדי לשרוד במלחמה.

בכיר ישראלי אמר כי מוסאווי היה אחראי על משלוחי הנשק מאיראן למיליציות הפרו-איראניות בסוריה ולחיזבאללה. לדברי הבכיר הישראלי, צה"ל נערך לאפשרות של תגובה איראנית, כולל באמצעות ירי טילים מסוריה ומלבנון. "תל אביב עומדת בפני ספירה לאחור קשה", איים שר החוץ של איראן, אמיר עבדאללהיאן חוסיין.

איראן כבר האשימה את ישראל בתחילת החודש בהרג שני חברי משמרות המהפכה בסוריה, והבטיחה אז נקמה. מוקדם יותר דווח על פיצוצים שאירעו ברובע א-סיידה זיינב בדרום הבירה הסורית, בתקיפה חריגה באור יום שיוחסה לישראל. לפי ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, מוסאווי נהרג מפגיעת שלושה טילים. שגריר איראן בסוריה אמר כי הטילים פגעו בבית שלו, והוא נהרג.

רזא מוסאווי וקאסם סולימאני. ללא, אתר רשמי
הוביל את התיאום הצבאי בין טהראן למשטר אסד. מוסאווי וסולימאני/אתר רשמי, ללא

אם אכן ישראל אחראית לתקיפה, מוסאווי הוא בין האיראנים הבכירים ביותר שחוסלו בסוריה מאז תחילת המעורבות של טהראן במלחמה. ישראל פועלת מאז למניעת התבססותה של איראן מעבר לגבול ויוחסו לה מאות תקיפות, שעל רובן היא נמנעה מלקבל אחריות.

עוד בוואלה!

מל"ט ששוגר מאיראן פגע בספינה עם "קשרים לישראל" לחופי הודו

לכתבה המלאה
חיסול מפקד בכיר במשמרות המהפכה בתקיפה ישראלית בסוריה. 25 בדצמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עשן מיתמר מדמשק אחרי התקיפה היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המתיחות בין ירושלים לטהראן החריפה בעקבות אירועי 7 באוקטובר, אף שאיראן מכחישה שהיא הייתה מודעת לכוונות של חמאס לפתוח במתקפת הפתע הרצחנית. מאז, הארגונים הנתמכים על ידיה ברחבי האזור - חיזבאללה בלבנון, מיליציות שיעיות בסוריה ובעיראק והחות'ים בתימן - שיגרו רקטות ומל"טים לעבר ישראל, כוחות אמריקניים וספינות בים האדום.

איראן הכחישה היום את ההאשמות של ארצות הברית שלפיהן היא אחראית לתקיפת המכלית לחופי הודו ביום שבת. הפנטגון טען כי מל"ט ששוגר מאיראן פגע בספינה, שלפי דיווחים שונים קשורה לישראל באופן עקיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully