וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מל"ט ששוגר מאיראן פגע בספינה עם "קשרים לישראל" לחופי הודו

עודכן לאחרונה: 24.12.2023 / 10:51

הפנטגון אמר כי מכלית שהותקפה באוקיינוס ההודי נפגעה מכלי טיס בלתי-מאוייש ששוגר מאיראן. לפי חברת אבטחה ימית, לספינה היה קשר עקיף למשפחת עופר. במקביל, החות'ים ממשיכים בהתקפות בים האדום למרות הקואליציה הימית: מל"ט פגע במכלית נפט, הצי האמריקני הפיל ארבעה אחרים

תיעוד שפרסמו החות'ים מההשתלטות ספינת גלקסי לידר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ארצות הברית אמרה אמש (שבת) כי מל"ט ששוגר מאיראן פגע במכלית לחופי הודו, בהתרחבות נוספת של האיום על כלי שיט באזור הרחב מאז פרוץ המלחמה בעזה ב-7 באוקטובר. לפי דיווח של חברת אבטחה ימית פרטית, לכלי השיט היו קשרים למשפחת עופר.

בעקבות ההתקפה, פרצה שריפה קצרה בסיפון המכלית CHEM PLUTO, ששטה תחת דגל ליבריה, נמצאת בבעלות יפנית ומופעלת על ידי חברה הולנדית. לפי הפנטגון, זו הייתה ההתקפה השביעית של איראן על ספינה מסחרית מאז 2021.

איראן לא הגיבה על התקיפה באוקיינוס ההודי, כ-370 ק"מ מחופה המערבי של הודו, ששלחה ספינות קרב וכלי טיס כדי לסייע לספינה. זו ההתקפה הרחוקה ביותר עד כה מהים האדום, שגם שם נרשמו אתמול שורת התקפות מצד המורדים החות'ים, חרף הקואליציה הימית הבינלאומית שהקימה ארצות הברית. החות'ים הצהירו כי הם ימשיכו בהתקפות שלהם עד שישראל תעצור את "התוקפנות" בעזה.

ספינת הקרב האמריקנית "קארני", 2019. רויטרס
ספינת קרב אמריקנית הפילה ארבעה מל"טים ששוגרו לעברה מתימן/רויטרס

לפי הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, מכלית נפט נפגעה ממל"ט ששיגרו החות'ים לדרום הים האדום, בעוד שמל"ט אחר פספס פגיעה במכלית אחרת. עוד אתמול, שני טילים בליסטיים נגד ספינות ששיגרו המורדים מתימן לעבר נתיבי שיט בינלאומיים בדרום הים האדום לא פגעו באף כלי שיט. בנוסף לכך, ספינת קרב אמריקנית הפילה ארבעה כלי טיס בלתי-מאוישים ששוגרו לעברה משטחי החות'ים.

ארצות הברית מאשימה את איראן, התומכת בחות'ים, בכך שהיא מאפשרת להם את ההתקפות בים האדום. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ספינת ביון איראנית שזוהתה בים האדום מעבירה מידע לחות'ים שבאמצעותו הם תוקפים את הספינות העוברות באזור.

החות'ים הכחישו זאת, וגם טהראן הדגישה לאורך המלחמה כי חברי "ציר ההתנגדות" - הכוללים גם את חיזבאללה - פועלים באופן עצמאי.

בנוסף לכך, דווח כי ממשל ביידן הפציר בישראל להימנע מתגובה נגד החות'ים ולהשאיר אותה לצבא ארצות הברית, מחשש להרחבת המלחמה בינה לבין חמאס לכדי סכסוך אזורי כולל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully