וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט נגד נתניהו: אין כאן סופרמן, ישראל היא לא סיפור של אדם אחד בסוף

25.11.2020 / 7:17

הביקורת על תפקוד הממשלה במשבר הקורונה, החיכוכים המביכים בין ראש הממשלה לגנץ, הצמיחה בסקרים והקרבות עם יאיר נתניהו. יו"ר ימינה נפתלי בנט בריאיון לפודקאסט "שיחת השבוע". האזינו לפרק

"עם ישראל ומדינת ישראל זה לא עם של עשרה מיליון אנשים נעדרי שכל וסופרמן אחד. במלחמת העצמאות בן גוריון לא נלחם לבד וניצח, אלא העם כולו" - כך אומר יו"ר ימינה, נפתלי בנט, בראיון לפודקאסט "שיחת השבוע", בהגשת הכתבת הפוליטית טל שלו.

מבלי לנקוב ישירות בשמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנט אמר כי "יש איזה פסיביות שמגיעה מלמעלה, שאומרת אני אטפל, אני אחתום, מול חיסון כזה או אחר, אל תעשו כלום. זה לא האתוס הציוני הישראלי, שתמיד היה אקטיבי ולקח את היוזמה לידיים. הכל פה זה גבורה או כישלון של אדם אחד, זה לא מדינת ישראל. כדי לצאת מהמשבר הזה אי אפשר לייצר אתוס כזה גלותי ופסיבי, לשבת ולקבל".

בנט מתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה בניהול משבר הקורונה. "יש בממשלה הזו מכל הכיוונים העדפה מובהקת של האינטרס האישי על פני הלאומי, זאת ממשלה שמשועבדת לכבוד, ג'ובים, למריבות, ללתפוס עוד כותרות והיא שכחה אותנו האזרחים. יש פה כישלון מזעזע של הממשלה ושל ראש הממשלה שהוא כמעט חסר תקדים בהיקף הנזק והסבל, וכואב הלב".

נפתלי בנט בכנס השקת ימינה, כפר המכביה, 12 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"יכול להיות שהקו יהיה שנפתלי בנט שמאלני". יו"ר ימינה בנט/ראובן קסטרו

בנט ממשיך בביקורת נוקבת, לפיה "בני אדם אמיתיים משלמים וסובלים בגלל העיסוק האובססיבי של המנהיגות הנוכחית", אך מתחמק בעקביות משאלות על נתניהו ומלקשור בין מחדלי המשבר ומצבו האישי-משפטי. "הנושא של 'כן ביבי או לא ביבי' כל כך נטחן, זה לא מענין אותי, אני לא רק לא ביבי ואני לא ביבי, אני מדינת ישראל וזה לא אותו דבר ואני מסרב להיכנס לשם. הסחורה שאני יודע להביא לציבור לא קשורה לראש הממשלה אלא לעתידם".

לדבריו, גם הליכוד וגם כחול לבן משחקים בפוליטיקה. "אני מתבייש כשאני מסתכל על ההתנהגות הזו. כחול לבן מקימים ועדת חקירה ביטחונית כדי לפגוע בנתניהו, נתניהו משפיל את גנץ ואז מדליף שלא ידע על הביקור בסעודיה כדי להשפיל אותו ואמיר אוחנה, במקום לטפל בטרור החקלאי, מדבר על הקמת ועדה מולו".

בהתייחס למשבר התקציב, שעשוי להוביל לסוף ימי הממשלה בחודש הבא, הוא אומר ש"התקציב זה בלתי נתפס. אין שום הצדקה שמיליון מובטלים יושבים בבית, ולא עוברים הסבות או הכשרות מקצועיות. ביולי, כשייגמרו דמי האבטלה, נגיע לגל של פליטת מיליון איש למשק כשאין מיליון משרות ובגלל שהתקציב תקוע רק מסיבות פוליטיות בגלל הדיונים על האקזיט, זה מזעזע".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, על הסכם השלום עם בחריין, מליאת הכנסת, 10 בנובמבר 2020. דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
חייבים בחירות, הכל עדיף. נתניהו/אתר רשמי, דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

ימינה הודיעה אתמול כי תתמוך בחוק לפיזור הכנסת שיגיע בשבועות הקרובים להצבעה. לדברי בנט, "אין משהו יותר גרוע מהממשלה הזו לישראל, הכל עדיף, חייבים בחירות מהירות ולהשכיח כמה שיותר את הממשלה הזו".

בהתייחס למתקפות הגוברות מצד הליכוד עליו ועל מפלגתו, שצפויות להיות נדבך מרכזי בקמפיין הבחירות הבא, הוא אומר כי "אני לא יכול למנוע מאנשים לטנף, זו טבעה של הפוליטיקה. אני מזהה עמוק עמוק מגמה חדשה והיא מגמה עניינית, מרוב הרעש של הפגנות ו'שמאלנים הם בוגדים' ו'ימנים הם פשיסטיים'. מי שתבער בו השנאה אחד כלפי השני, כנראה לא יצביע לי".

לדבריו, "יכול להיות שהקו יהיה שבצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט שמאלנים, לכו על זה. אני לא זוכר שבעשור האחרון הליכוד החילו ריבונות על סנטימטר אחד ביו"ש או רפורמה במערכת המשפט, אז קצת מצחיק שמאשימים את סמוטריץ' שהוא שובר שמאלה. אני עדיין מתכוון לדבר עם כולם ולהסביר מה החזון שלי. ישראל זאת ישראל, נתניהו זה נתניהו, זה לא אותו דבר".

בנט דיבר עוד על הרגע שבו הבין את גודל האירוע של הקורונה, הספר שכתב על המגפה והצמיחה בסקרים, המתקפות של יאיר נתניהו וקרבות התחבורה בין מירי רגב לבצלאל סמוטריץ'.

"שיחת השבוע" הוא פודקאסט האקטואליה של וואלה! NEWS. מדי פרק יתארחו בו דמויות מפתח בחברה הישראלית לשיחה על האתגרים הפוליטיים, המשפטיים והחברתיים שנמצאים על סדר היום.

הפודקאסט "שיחת השבוע" זמין באפליקציות הפודקאסטים ספוטיפיי, אפל וגוגל פודקאסט.

לפרקים הקודמים:
שיחת השבוע עם בני גנץ
שיחת השבוע עם דני דיין
שיחת השבוע עם בצלאל סמוטריץ'
שיחת השבוע עם חמי שלו
שיחת השבוע עם מירב כהן
שיחת השבוע עם עמוס גלעד
שיחת השבוע עם יאיר לפיד
שיחת השבוע עם מיכל כהן
שיחת השבוע עם שמרית מאיר
שיחת השבוע עם אייל ארד
שיחת השבוע עם אילנה דיין
שיחת השבוע עם אפרים הלוי
עוד פודקאסטים מומלצים >

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully