וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד שאינו יודע לשתוק: טראמפ קורס בסקרים - אך לא עוצר בלשונו

המועמד הרפובליקני טרם התאושש מסערת החייל המוסלמי וכבר יצר חדשה, כשרמז להתנקשות בקלינטון. אחרי שאמר כי "המקסיקנים אנסים" ו"סדאם חוסיין ידע לטפל בטרוריסטים", איש כבר לא מתפלא על מה שיוצא מפיו. אלו ההתבטאויות השערורייתיות ביותר של המיליארדר שרוצה להיות נשיא

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ הוא ללא ספק דמות ססגונית, אולם נדמה כי במפלגתו ובמערכת הפוליטית כולה לא ציפו לשלל הסערות שעורר בזו אחר זו – והצליחו להכעיס, בין היתר, את ההיספנים, את הנשים, את המוסלמים, את בעלי המוגבלויות, ואת כל מי שקיווה למועמד "נשיאותי". לאחר שהגיע למה שנראה כשיא חדש, אספנו עשר מתוך האמירות המזעזעות ביותר של טראמפ – עד כה.

עוד בוואלה! NEWS:
"בדיחה גרועה": סערה סביב הרמיזה של טראמפ להתנקשות בקלינטון
מתקפה חריפה מבית: סנאטורית ועשרות יועצי ביטחון לשעבר נגד טראמפ
מנהיג המפלגה הנאצית בארה"ב תומך בטראמפ: "הזדמנות ללבנים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנאום שבו הכריז טראמפ באופן רשמי על כניסתו למרוץ הרפובליקני הפך לתחילתו של רצף אמירות לכל הפחות מביכות בנוגע לקהילת ההיספנים בארצות הברית "כשמקסיקו שולחת את אנשיה, הם לא שולחים את הטובים ביותר", הכריז. "הם לא שולחים אתכם. הם שולחים אנשים שיש להם הרבה בעיות, והם מביאים את הבעיות איתם. הם מביאים סמים, הם מביאים פשיעה. הם אנסים. כמה מהם, אני מניח, הם אנשים טובים".

כמעט שנה לאחר מכן, ביקש טראמפ לתקן את יחסיו עם אמריקנים ממוצא מקסיקני, ופרסם הודעה לרגל החג הלאומי של מקסיקו, 5 במאי. "סינקו דה מאיו שמח!", נכתב לצד תמונה מאולצת למדי של איל ההון עם צלחת מזון מקסיקני, "קערות הטאקו הטובות ביותר הן אלה של טראמפ טאוור גריל. אני אוהב היספנים!". מסעדת הגריל במגדלי טראמפ במנהטן כלל לא מגישה את המנה, אבל אין ספק שהוא השתדל ליישר את ההדורים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הכרזותיו החוזרות והנשנות של טראמפ כי יקים חומה בגבול מקסיקו רק העיבה עוד על יחסיו עם הקהילה ההיספנית, ובתחילת חודש יוני האחרון, בריאיון לרשת CNN, הצליח טראמפ לספק עוד כותרת עסיסית ומזעזעת. בהתייחסות לשופט גונזלו קוריאל, שניהל את הדיון בתביעת שהוגשה נגד "אוניברסיטת טראמפ" בגין הונאה, ניסה המועמד הרפובליקני לטעון כי הוא מפלה אותו לרעה בשל מוצאו. "קיבלתי יחס מאוד לא הוגן מהשופט הזה", אמר. "תראו, הוא ממורשת מקסיקנית. אני בונה את חומה, אוקיי? אני בונה חומה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריאיון לרשת CNN, התייחס טראמפ למגישת רשת "פוקס" מייגן קלי, שהקשתה עליו בשאלות נוקבות בעימות הרפובליקני הראשון. "היא באה ומתחילה לשאול אותי כל מיני שאלות מגוחכות", אמר, "היה אפשר לראות דם יוצא מהעיניים שלה, דם יוצא מכל מקום". דבריו התפרשו על ידי רבים כטענה סקסיסטית על כך שקלי הייתה במחזור, ולכן כביכול לא הייתה נעימה כלפיו במהלך העימות.

בהמשך ניסה להבהיר טראמפ את דבריו, וצייץ: "בנוגע לציטוט על מייגן קלי, היה אפשר לראות דם יוצא מהעיניים שלה, דם יוצא מכל מקום (אף)". בכל מקרה, השניים נפגשו בחודש אפריל האחרון והשלימו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תראו, הבחור המסכן הזה, אתם חייבים לראות אותו", קרא טראמפ בעצרת בחירות במירטל ביץ' שבדרום קליפורניה, בהתייחסות לסרג' קובלסקי, כתב העיתון "ניו יורק טיימס", שחי עם מוגבלות שפוגעת בתנועת הפרקים שלו. טראמפ המשיך, תוך שהוא משליך את ידיו לכל הכיוונים, כביכול בחיקוי של קובלסקי: "אה, אני לא יודע מה אמרתי, אני לא זוכר, אני לא זוכר, אולי זה מה שאמרתי".

למרות הגינוי הנרחב מכל קצוות הקשת הפוליטית על לעג לאדם נכה, טראמפ התעקש כי לא היה לא מושג לגבי מצבו של הכתב, מכיוון ש"מעולם לא פגש אותו". לדבריו, היה זה צירוף מקרים מצער. "לא ידעתי את זה בכלל, סתם התחלתי לחקות מישהו", טען טראמפ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"דונלד ג'יי טראמפ קורא לעצירה מוחלטת של כניסת מוסלמים לארצות הברית, עד שהרשויות יבינו מה קורה", מסר המועמד הרפובליקני בהודעה רשמית. ההצעה הידועה לשמצה עוררה על טראמפ מתנגדים רבים ברחבי העולם, כולל קריאות למנוע את כניסתו למדינות שונות, ותזכורות רבות לקשרים העסקיים הנרחבים של טראמפ עם מוסלמים בארצות הברית ובעולם כולו.

בחודש יוני האחרון, הגדיל טראמפ וקרא לפרופיילינג, כלומר ייחוס מסוכנות על בסיס השתייכות לקבוצה מסוימת. "אני חושב שפרופיילינג זה משהו שאנחנו צריכים להתחיל לשקול כמדינה", טען טראמפ בריאיון ל-CBS. "אם אתה מסתכל על ישראל או על מדינות אחרות – הן עושות זאת, ובהצלחה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי טראמפ, בעצרת בחירות באיווה, "אני יכול לירות במישהו בשדרה החמישית", בלב ניו יורק, ועדיין לזכות באחוזי תמיכה גבוהים מהרגיל. "אני לא אאבד בוחרים, אוקיי?", הוסיף, "זה, כאילו, מדהים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טראמפ התייחס למתנגדיו, שהחלו להגיע לעצרות שלו ולהפריע להתנהלותן. באחת מהעצרות האלה, בסידר רייפידס, איווה, קרא: "אולי יש מישהו עם עגבניות בקהל. אם אתם רואים מישהו מתכונן לזרוק עגבנייה, כסחו להם את הצורה, טוב? באמת. אוקיי? פשוט תכסחו – אני מבטיח לכם, אני אשלם על העלויות המשפטיות". בחודשים שלאחר מכן, אירועי הבחירות של טראמפ הפכו למוקדי אלימות דליקים יותר ויותר, ומעטים אף בוטלו בשל נוכחות מפגינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המועמד הרפובליקני שיבח את הדיקטטור העיראקי סדאם חוסיין, וטען בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית" "סדאם חוסיין היה איש רע, נכון? אבל אתה יודע מה הוא עשה היטב? הוא הרג טרוריסטים. הוא עשה את זה בצורה טובה מאוד". לדבריו, "הם לא הקריאו בפניהם זכויות, הם לא דיברו. אם הם היו טרוריסטים, זה נגמר".

המיליארדר כבר אמר בעבר כי העולם "היה טוב יותר ב-100%" אילו דיקטטורים כמו סדאם וכמו שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי היו עדיין בשלטון. לכך מצטרפים תשבוחות מצדו של השליט הצפון קוריאני קים ג'ונג און ופלירטוטים עם היושב בקרמלין, ולדימיר פוטין, שהעלו את חששם של רבים בוושינגטון בנוגע לאופי מדיניות החוץ של הנשיא טראמפ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסיבת עיתונאים שכינס בפלורידה, קרא טראמפ לרוסיה לפרוץ למחשביה של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, כדי למצוא את 30 אלף המיילים שלא הוגשו לבדיקה במסגרת החקירה בגין שימושה בחשבונה הפרטי בעת שכיהנה כשרת החוץ. "רוסיה, אם את שומעת אני מקווה שתצליחי לאתר את 30 אלף המיילים החסרים", אמר. "אני חושב שתזכו לשבחים מצד כלי התקשורת האמריקנית".

הדברים מגיעים על רקע הטענות של בכירים במפלגה הדמוקרטית, לפיהן רוסיה עומדת מאחורי הפריצה לחשבונות המייל של הוועידה הלאומית הדמוקרטית. זאת, לדבריהם, כדי להגביר את סיכוייו של טראמפ לזכות בבחירות בנובמבר. טראמפ ציין כי הטענות הן ניסיון להסיט את תשומת הלב מתוכן 19 אלף המיילים שנחשפו באתר ההדלפות ויקיליקס. הוא דחה את הטענות לפיהן רוסיה נמצאת מאחורי הפריצה, ואמר כי "זה כל כך בלתי-סביר, כל כך מגוכח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היתי רוצה לשמוע את רעייתו אומרת משהו", אמר טראמפ, בריאיון ל"ניו יורק טיימס", בתגובה לא עניינית כלל לביקורת שהטיח כלפיו חיזר חאן, מוסלמי ששכל את בנו החייל בעיראק, במהלך הוועידה הדמוקרטית. בריאיון לרשת ABC האמריקנית, הוסיף טראמפ כי ייתכן שאמו של החייל, רזאלה, שעמדה לצד בעלה ולא דיברה במהלך הנאום, לא קיבלה אישור לדבר. זאת, ברמיזה לדעה הרווחת על מעמד האישה באסלאם.

טראמפ אמר בריאיון כי חאן נראה כ"אדם נחמד" וכי הוא "מאחל לו רק טוב", אך הוסיף: "אם אתה מסתכל על אשתו, היא עמדה שם, לא היה לה דבר להגיד. ייתכן שלא הותר לה שיהיה לה מה להגיד בנושא". האם השיבה בשורת ריאיונות לכלי התקשורת ובמאמר דעה ב"וושינגטון פוסט", והבהירה כי בחרה שלא לדבר בוועידה, בשל הכאב על מות בנה.

המועמד הרפובליקני זכה לביקורת רבה על היחס המזלזל להורים שכולים, שמצטרף לסערה דומה שעורר בחודש יולי 2015, כשטען כי ג'ון מקיין, שנלקח בשבי במהלך מלחמת וייטנאם כששירת כטייס, אינו גיבור מלחמה. "הוא גיבור מלחמה רק מפני שנפל בשבי. אני מעדיף אנשים שלא נפלו בשבי, בסדר?", ניסה טראמפ להסביר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באירוע בחירות בווילמינגטון, קרוליינה הצפונית, התייחס המיליארדר מניו יורק לדרך שבה ניתן יהיה למנוע משרת החוץ לשעבר למנות שופטים לבית המשפט העליון. "אם היא תבחר את השופטים שלה, אין שום דבר שאתם יכולים לעשות, חברים", הוא אמר ברקע קריאות בוז של הקהל. "ואולם, חברים, בזכות התיקון השני לחוקה ייתכן שיש מה לעשות". התיקון השני לחוקת ארצות הברית מעגן את הזכות לשאת כלי נשק.

בהמשך ביקש המועמד הרפובליקני להבהיר את כוונותיו, ופרסם הודעה בנושא בחשבון הטוויטר שלו. "התקשורת נואשת להסיח את הדעת מעמדתה של קלינטון נגד התיקון השני לחוקה", כתב, "אמרתי שאזרחים שתומכים בתיקון השני חייבים להתארגן ולהצביע על מנת להציל את החוקה שלנו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully