וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שיבח את סדאם חוסיין: "הוא ידע להרוג טרוריסטים"

6.7.2016 / 10:49

המועמד הרפובליקני המסתמן שוב ציין לטובה את הרודן לשעבר. לדבריו, סדאם היה "איש רע" אך לא "אם הם היו טרוריסטים, זה נגמר". יועץ של קלינטון: "מעיד כמה מסוכן הוא יהיה כמפקד העליון"

צילום: AP, עריכה: עומרי וייס

המועמד הרפובליקני המסתמן דונלד טראמפ, שנוטה לבקר את מדיניות החוץ של נשיא ארצות הברית ברק אובמה ושל שרת החוץ לשעבר שלו הילרי קלינטון, שיבח הלילה (רביעי) את הדיקטטור לשעבר של עיראק סדאם חוסיין.

"סדאם חוסיין היה איש רע, נכון? אבל אתה יודע מה הוא עשה היטב? הוא הרג טרוריסטים. הוא עשה את זה בצורה טובה מאוד", אמר טראמפ בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית. "הם לא הקריאו בפניהם זכויות, הם לא דיברו. אם הם היו טרוריסטים, זה נגמר".

המיליארדר כבר אמר בעבר כי העולם "היה טוב יותר ב-100%" אילו דיקטטורים כמו סדאם וכמו שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי היו עדיין בשלטון. לפני שארצות הברית פלשה אליה ב-2003, עיראק הייתה ברשימת המדינות התומכות בטרור. ג'ייק סליבאן, יועץ בכיר של קלינטון, אמר כי "נראה שלדברי השבח שלו לדיקטטורים ברוטליים אין גבולות". הוא ציין כי הערות מסוג זה "ממחישות כמה מסוכן הוא יהיה בתור המפקד העליון וכמה הוא אינו ראוי למשרה שאותה הוא מנסה להשיג".

מדיניות החוץ של טראמפ שנויה במחלוקת אפילו בתוך שורות המפלגה הרפובליקנית. הוא אמר כי ארצות הברית מעורבת יותר מדי בענייני העולם והוא העלה ספק בחיוניותה של נאט"ו. לדבריו, מדינות מסוימות הרוויחו משיתוף הפעולה עם וושינגטון ומנוכחות כוחותיה על אדמותיהן. חלק ממבקריו במפלגה טוענים כי עמדתו היא בדלנית, בזמן שהועלם הופך למסוכן יותר.

לקריאה נוספת בנושא
"מוכנים לנצח ביחד": אובמה התייצב לראשונה לצד קלינטון בכנס בחירות
ה-FBI סיים את חקירת פרשת המיילים: אין מקום לאישום נגד קלינטון

דונלד טראמפ בעצרת בחירות, 6 ביולי 2016. רויטרס
ממשיך לשבח רודנים. טראמפ, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully