וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוכנים לנצח ביחד": אובמה התייצב לראשונה לצד קלינטון בכנס בחירות

הנשיא המכהן עמד לצדה של המועמדת המסתמנת לייצוג המפלגה הדמוקרטית במרוץ לבית הלבן באירוע בקרוליינה הצפונית, שעות ספורות לאחר שנסגרה פרשת המיילים. קלינטון: "תמיכתו משמעותית עבורי". אובמה: "עזרו לה לנצח בבחירות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הופיע אמש (שלישי) לראשונה באירוע בחירות בקרוליינה הצפונית עם המועמדת הדמוקרטית המסתמנת הילרי קלינטון. האירוע התקיים רק שעות ספורות לאחר שהבולשת הפדרלית (FBI) הודיעה כי קלינטון לא תועמד לדין בפרשת המיילים. שרת החוץ לשעבר, שכיהנה בממשלו הראשון, הבטיחה בנאום ההפסד שלה ב-2008 לעשות הכל כדי לסייע לו להיכנס לבית הלבן - והיום הוא מחזיר לה טובה.

קלינטון הכריזה כי היא ואובמה "מוכנים לנצח ביחד", ובפתח דבריה הודתה לאובמה על תמיכתו. "זה כל כך משמעותי עבורי לקבל את תמיכת הנשיא, אחרי הכול הוא יודע משהו על לנצח בבחירות", אמרה, והוסיפה: "למעשה, אני חושבת שהוא לא קיבל את מלוא ההערכה שהוא ראוי לה על הצלת הכלכלה שלנו פעם נוספת ממיתון, ועל כך של-20 מיליון איש יש ביטוח בריאות. זאת מנהיגות! אנו זקוקים לכלכלה שעובדת עבור כולם, לא רק עבור אלו שבפסגה".

קלינטון מנתה חמישה אתגרים שאיתם לטענתה תצטרך להתמודד ארצות הברית תחת הנהגתה. לדבריה, יש להשקיע ביצירת מקומות עבודה משתלמים ולהעלות את שכר המינימום. "טראמפ אמר שהמינימום גבוה מדי, הוא באמת אמר את זה! אבל אנחנו הולכים להעלות את שכר המינימום, כדי שאנשים יוכלו לגדל משפחות!", קראה. לטענתה, יש לממן לימודים בקולג' בחינם לכולם, לגרום לחברות ענק לחלק רווחים לעובדיהם ולוודא שבוול סטריט ישלמו מסים סבירים. "שהמיליונר לא ישלם פחות מהמזכיר שלו", אמרה, ובנוסף הדגישה: "אנחנו ניאבק למען שוויון לנשים".

עוד בנושא:
ה-FBI סיים את חקירת פרשת המיילים: אין מקום לאישום נגד קלינטון
"הילרי מושחתת": בכרזה החדשה של טראמפ - מגן דוד על רקע שטרות כסף
קלינטון לא מצליחה להתרומם: סקר מקיף חוזה שוויון עם טראמפ

הילרי קלינטון וברק אובמה נחתו בקרוליינה הצפונית 5 יולי 2016. רויטרס
מחזיר לה טובה. קלינטון ואובמה, היום/רויטרס

"כמה מכם אולי זוכרים איך התחרינו אחד מול השני בכל הכוח ב-2008", שחזרה קלינטון. "אבל זה נגמר, ואני בזמנו הצטרפתי אליו. אני זוכרת איך ביקש ממני להיות מזכירת המדינה. אף אחד לא ראה את זה מגיע, כולל אותי. אנשים שאלו אותי איך אנחנו עובדים כל כך טוב ביחד אחרי שהתמודדנו אחד נגד השני. ככה עובדת דמוקרטיה". לאחר מכן, קראה לקהל: "ננצח בעזרתכם! איתכם, אנחנו מסוגלים לנצח!"

לאחר מכן פתח בדברים הנשיא אובמה. "אני כאן כי אני מאמין בהילרי קלינטון, ואני רוצה שתעזרו לה להיות הנשיאה הבאה של ארה"ב", הכריז.

"כמו שהילרי הזכירה, זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מתמודדים ביחד. עברנו ביחד את אחד הפריימריז הכי קשוחים בהיסטוריה", שחזר, והרעיף מחמאות: "הערצתי אותה אז. הייתה לי הזדמנות לראות אותה מקרוב, לראות כמה שהיא חכמה. ראיתי את התשוקה שלה לצדק ולשוויון, היא מרגישה אמפתיה לאלו שעושים את הדבר הנכון. היא תמיד קמה יותר חזקה אחרי כשלונות. היא כפתור אנרג'ייזר, לא מוותרת".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הילרי קלינטון וברק אובמה בקרוליינה הצפונית 5 יולי 2016. רויטרס
"מאמין בהילרי קלינטון". קלינטון ואובמה בקרוליינה הצפונית, היום/רויטרס

אובמה הוסיף כי קלינטון התגייסה לסייע לו בבחירות לנשיאות בשנת 2008 על אף שניצח אותה בבחירות לראשות המפלגה הדמוקרטית, "כי היא האמינה בדבר גדול יותר משנינו". אובמה המשיך להחמיא לקלינטון, ואמר כי האמונה שלו בה "רק התחזקה כל הזמן".

לאחר מכן, עקץ אובמה את המועמד הרפובליקני המסתמן דונלד טראמפ, ואמר כי "כל אחד יכול לצייץ, אבל לא כל אחד יודע לנהל". הוא הוסיף והדגיש: "אף אחד לא מבין את האתגר שבלהיות נשיא עד שהוא לא שם, עד שהוא יושב מאחרי הכיסא".

אובמה המשיך לרמוז לטראמפ ואמר כי: "זה לא מופע ריאליטי - זאת מציאות. כשהמשבר מכה אין לך את הלוקסוס לעשות מה שאתה רוצה. אתה צריך 'לעשות שיעורי בית' לא רק לנפנף את הכתבים. אתה צריך לעשות צעדים לא משתלמים, גם אם הם לא פופולריים. זה מה שהילארי קלינטון עושה, ולכן אני תומך בה".

המועמד הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון. 5 ביולי 2016. רויטרס
"כמה מכם זוכרים איך התחרינו ב-2008". קלינטון/רויטרס

אובמה המשיך לדבר בשבחה של קלינטון ואמר כי היא לא תמיד זוכה לקרדיט לו היא ראויה. "היא באה להיות פוליטיקאית מאותה סיבה שאני באתי: אנחנו יודעים איך מתרחש שינוי. איך לשפר את חייו של איזשהו ילד, של איזשהו זקן, גם אם זה לוקח יותר מקדנציה, יותר מדור", הוסיף הנשיא.

"אנחנו חולקים ערכים משותפים, שאני אופטימי לגביהם ולגבי העתיד יותר מאי פעם בעבר. אני יודע שהילארי קלינטון הולכת בדרך הזו. של חינוך טוב יותר, של מקומות עבודה רבים יותר. ולכן אני רוצה שאתם תבטיחו את נצחונה. יברך אתכם האל צפון קרוליינה, יברך האל את אמריקה", סיכם אובמה.

הילרי קלינטון וברק אובמה בקרוליינה הצפונית 5 יולי 2016. רויטרס
"האמינה בדבר גדול יותר משנינו". אובמה וקלינטון/רויטרס

זהו אירוע ראשון מבין רבים שבהם עומד הנשיא המכהן, לצד מי שהביס לפני שמונה שנים במלחמה על ראשות המפלגה. עד עתה, חיכה אובמה לסיום הקרבות בינה לבין הסנאטור הסוציאליסט ברני סנדרס. ב-2008 אובמה ניצח אמנם בבחירות הכלליות, אך הפסיד בקרוליינה הצפונית בפער קטן ב-2012. קלינטון שואפת לכבוש אותה מחדש בנובמבר.

הנשיא הכריז בחודש שעבר על תמיכה במועמדת הדמוקרטית המסתמנת בסרטון שבו הצהיר כי אין מישהו שיותר מוכשר ממנה לתפקיד. עם זאת, הופעה משותפת של השניים שתוכננה לאחר מכן נדחתה בעקבות הטבח במועדון הלהט"בי באורלנדו. אובמה יתמקד בחיזוק דמותה של קלינטון, בעיקר עבור מצביעים שרואים בה מועמדת לא אמינה - חולשה שאותה מנסה לנצל יריביה הרפובליקני הצפוי דונלד טראמפ.

שרת החוץ לשעבר זקוקה לאובמה גם כדי למשוך מצביעים צעירים ואנשים מהאגף השמאלי של המפלגה, שתמכו בסנדרס והיו חלק מקואליציית הבוחרים שהביאה לאובמה שתי קדנציות רצופות. אובמה, מצדו, מעוניין בניצחונה של קלינטון ב-8 בנובמבר כדי לשמר את מורשתו בשלל תחומים, בהם ביטוח הבריאות, שינויי האקלים והגירה.

הילרי קלינטון וברק אובמה נחתו בקרוליינה הצפונית 5 יולי 2016. רויטרס
קלינטון מחשיבה את עניין המיילים פתור כעת. לצד אובמה בקרוליינה הצפונית, היום/רויטרס

מוקדם יותר אתמול המליצה הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) שלא להעמיד לדין את קלינטון במסגרת פרשת המיילים הפרטיים. זאת, על אף שראש ה-FBI ג'יימס קומי טען במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בנושא כי הטיפול בחומרים המסווגים התנהל שלא כראוי. ההמלצות הועברו למשרד המשפטים בוושינגטון, שיקבל החלטה סופית בנושא. בתגובה להודעה, הגדירה קלינטון את השימוש במייל האישי שלה במהלך כהונתה במחלקת המדינה "טעות". מדובר מטעמה נמסר כי היא מחשיבה את העניין פתור כעת.

יריבה של קלינטון, דונלד טראמפ, המועמד המסתמן לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית, תקף בחריפות את ההמלצה שלא להעמידה לדין. בעצרת בחירות שערך הלילה במדינת צפון קרוליינה האשים טראמפ את קלינטון כי שיחדה את התובעת הכללית, לורטה לינץ', בשל העובדה כי אמרה בעבר שתשקול להאריך את כהונתה אם תיבחר לנשיאה.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בצפון קרוליינה 6.7.16. רויטרס, רויטרס
האשים את קלינטון כי שיחדה את התובעת הכללית. דונלד טראמפ/רויטרס, רויטרס

מוקדם יותר כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו על ההמלצה בעניין קלינטון כי "המערכת מושחתת. גנרל פטראוס הסתבך על הרבה פחות מכך. זה מאוד לא הוגן. כרגיל, מדובר בשיפוט גרוע". בנאומו הלילה אמר טראמפ כי קלינטון סובלת מבעיות של שיפוט ליקוי. "היא תהיה נשיאה גרועה חברים", אמר לקהל שומעיו.

בנאומו התייחס טראמפ גם למדיניות הרצויה ללוחמה בטרור ושיבח את הדיקטטור העיראקי המת סדאם חוסיין, שלדבריו ידע להתמודד עם מחבלים. "הוא היה איש רע מאוד, אבל אתם יודעים במה הוא היה טוב? בלחסל מחבלים. אצלו לא היו מקריאים להם את הזכויות שלהם", אמר טראמפ לקהל שומעיו.

(עדכון ראשון: 22:05)

הילרי קלינטון וברק אובמה בקרוליינה הצפונית 5 יולי 2016. רויטרס
הופעה משותפת ראשונה מני רבות. קלינטון ואובמה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully