וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון לא מצליחה להתרומם: סקר מקיף חוזה שוויון עם טראמפ

1.7.2016 / 21:00

סקר חדש של אוניברסיטת קוויניפיאק המוערכת צופה יתרון זעום למועמדת הדמוקרטית, אולם בשל טעות הדגימה לא ניתן לקבוע בוודאות מי מוביל במרוץ לבית הלבן. השחורים תומכים בקלינטון, הלבנים בטראמפ - אך שניהם ממש לא פופולריים

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

סקר חדש של אוניברסיטת קוויניפיאק האמריקנית, שנחשבת אמינה ויסודית בכל הנוגע לסקרי דעת קהל, מצביע על שוויון סטטיסטי בין שני המועמדים לנשיאות ארצות הברית. על פי הסקר שפורסם שלשום (רביעי), המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מובילה על פני יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ בשני אחוזים בלבד – 42% תמיכה מול 40%. בהתחשב בטעות הדגימה הסטטיסטית של 2.4%, מכון המחקר של האוניברסיטה הכריז כי לא ניתן לקבוע בוודאות מי מוביל במרוץ.

בפילוח התוצאות, ניכר כי קלינטון מתקשה להשיג תמיכה מגברים. 56% מהם השיבו כי יעדיפו את טראמפ כנשיא, לעומת 25% בלבד שאמרו כי יצביעו לקלינטון. מנגד, 42% מהנשים אמרו שיצביעו לקלינטון, לעומת 39% שיצביעו לטראמפ.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא צרפת מזהיר: בחירתו של טראמפ לנשיא ארה"ב - מסוכנת
מצטרף למרוץ לנשיאות: אובמה יופיע לצד קלינטון בעצרת בחירות
סנדרס יצביע לקלינטון בבחירות לנשיאות: "הכל כדי להביס את טראמפ"

המועמד הרפובליקני המסתמן דונלד טראמפ נוחת בסקוטלנד, 24 ביוני 2016. רויטרס
58% מהנשאלים השיבו כי הוא לא יהיה נשיא טוב. טראמפ/רויטרס

כמו כן, טראמפ מוביל בפער ניכר בקרב המצביעים הלבנים, עם 47% תמיכה מול 34% ליריבתו. עם זאת, הוא זוכה לתמיכה כמעט אפסית בקרב המצביעים השחורים, ו-91% מהם השיבו כי יצביעו לקלינטון, לעומת אחוז בודד בלבד שיתמכו בטראמפ בחודש נובמבר. גם בקרב המצביעים ההיספנים מובילה קלינטון עם 50% תמיכה מול 33% לטראמפ.

המועמד הרפובליקני המיועד התייחס לנתון האחרון בכנס בחירות שערך במיין, ואמר כי למרות תחזיות המומחים והפרשנים בנוגע לביצועיו בקרב המצביעים ההיספנים, הסקר הנוכחי מעמיד אותו עם שיעור תמיכה גבוה יותר מזה שלו זכה המועמד הרפובליקני מיט רומני בבחירות 2012 – אז הפסיד לנשיא המכהן ברק אובמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הילרי קלינטון מכריזה על עצמה כמועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, ברוקלין, ניו יורק. 8 ביוני 2016. רויטרס
רוב האמריקנים סבורים שהיא תדע לטפל במשבר בינלאומי. קלינטון בעצרת תמיכה בברוקלין/רויטרס

בדומה לסקרים רבים בעבר, הסקר הנוכחי, שבו השתתפו 1,611 מצביעים, מוכיח כי שני המועמדים סובלים מחוסר פופולריות בקנה מידה היסטורי. לגבי כל אחד מהמועמדים בנפרד, 57% מהנשאלים השיבו כי אינם אוהדים אותם. 37% אמרו כי הם אוהדים את קלינטון, ו-34% את טראמפ. כמו כן, 58% מהנשאלים השיבו כי טראמפ לא יהיה נשיא טוב, ו-53% טענו כי קלינטון לא תהיה נשיאה טובה.

בכל הנוגע למדיניות חוץ, הנשאלים נתנו ציון הרבה יותר טוב לטראמפ בעניינים ביטחוניים, אולם התמונה מתהפכת כשמדובר במשבר דיפלומטי. 52% מהנשאלים השיבו כי הם סומכים על טראמפ שיטפל באיום "המדינה האסלאמית" (דאעש), לעומת 39% בלבד שנקבו בשמה של קלינטון. מנגד, כשנשאלו בנוגע לטיפול במשבר בינלאומי, זכתה שרת החוץ לשעבר לאמונם של 51% מהנשאלים, לעומת 42% בלבד למיליארדר הניו יורקי.

דונאלד טראמפ ומיט רומני, מועמדים לנשיאות ארה"ב, ביוטה. מרץ 2016. רויטרס
המועמד הרפובליקני התגאה בשיעור התמיכה בקרב ההיספנים. רומני וטראמפ/רויטרס

למרות הסקר המעודד יחסית עבור טראמפ, המועמד הרפובליקני צריך להיות מודאג מתחזית סטטיסטית משמעותית אחרת שפורסמה השבוע, של אתר 538 בעריכתו של נייט סילבר, שחזה את תוצאות שתי מערכות הבחירות האחרונות. סילבר, שפיתח מודל ניבוי סטטיסטי מבוסס סקרים, פרסם היום הודעה שבה קבע כי לקלינטון יש סיכוי של 80.3% לנצח בבחירות, לעומת 19.3% בלבד לטראמפ.

בתחזית נפרדת, המשקללת דפוסי הצבעה היסטוריים ושורה של הערכות נוספות לגבי התפתחות המרוץ, העריך סילבר את סיכויו של איל הנדל"ן לנצח ב-26.5%, לעומת 73.5% של קלינטון. על פי התחזית של סילבר, צפויה המועמדת הדמוקרטית לזכות ב-49% מהקולות ברחבי המדינה, לעומת 41% לטראמפ, ובשקלול המשקל של כל מדינה בנפרד, היא צפויה לגרוף כ-350 אלקטורים, לעומת 183 בלבד למועמד הרפובליקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully