וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטרף למרוץ לנשיאות: אובמה יופיע לצד קלינטון בעצרת בחירות

נשיא ארה"ב ישתתף עם המועמדת הדמוקרטית המסתמנת בכינוס בקרוליינה הצפונית בשבוע הבא, במטרה לסייע לה במאבק מול דונלד טראמפ. בינתיים, סקר חדש מצביע על יתרון גדול לטובתה

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה יצטרף בפעם הראשונה לקמפיין של המועמדת הדמוקרטית המסתמנת הילרי קלינטון במהלך עצרת בחירות בקרוליינה הצפונית ביום שלישי – כך נמסר היום (רביעי) מהקמפיין של קלינטון.

"בשארלוט, הנשיא אובמה והילרי קלינטון ידונו יחד בהתקדמות שעשינו ובחזון המשותף שלהם על אמריקה חזקה יותר", נמסר מהקמפיין שלה. השניים היו אמורים להופיע יחד בתחילת החודש, אך דחו זאת בעקבות הטבח במועדון הלהט"בי באורלנדו.

אתמול פורסם דוח של בית הנבחרים על הפיגוע בלוב ב-2012, אז נהרג השגריר האמריקני לצד שלושה אמריקנים נוספים כשקלינטון הייתה שרת החוץ. הדוח בן 800 העמודים לא חשף פרטים חדשים, אך הרפובליקנים האשימו את קלינטון בכישלונה להגן על אזרחי ארצות הברית. עוד הם טענו כי אנשיה של שרת החוץ לשעבר סירבו לשתף פעולה בצורה "מבישה" עם חקירת המתקפה על המתחם הדיפלומטי בעיר בנגאזי.

המועמדת הדמוקרטית המסתמנת לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון בעצרת בחירות בלוס אנג'לס, 28 ביוני 2016. רויטרס
"הדוח היה פוליטי". קלינטון, אתמול/רויטרס

הדוח, שחובר במשך שנתיים על ידי ועדה מיוחדת של הקונגרס בראשות חבר בית הנבחרים טריי גאוודיי, צפוי להיות האחרון בניסיון לחקור את הפיגוע. שבעה פאנלים קודמים בקונגרס כבר חקרו את המתקפה הקטלנית והוועידה האחרונה שימשה את הרפובליקנים כדרך לפגוע באמינותה של קלינטון לקראת הבחירות לנשיאות.

גם ממשל אובמה הואשם בניסיון לסכל את החקירה, טענות שהוכחשו בידי הבית הלבן. בדוח נפרד שחיברו הדמוקרטים החברים בוועידה הם טענו כי החקירה התנהלה ממניעים פוליטיים ומצביעים על התמשכותה – היא ארכה 782 ימים, יותר מחקירת המתקפה על פרל הרבור, על ההתנקשות בנשיא ג'ון קנדי, על פרשת איראן-קונטראס ועל הוריקן קתרינה.

קלינטון אמרה כי עתה הגיע הזמן "ללמוד את השיעורים הנכונים" מהמתקפה בבנגאזי. לדבריה, "אין מישהו שחשב יותר על החיים שאיבדנו, דבר שהיה הרסני". טראמפ, מנגד, תקף אותה שוב ואמר כי "בנגאזי היא כישלון נוסף של הילרי קלינטון".

עם זאת, סקר חדש של סוכנות הידיעות רויטרס מצביע על יתרון גדול לקלינטון על פני טראמפ. לפי הסקר, למועמדת הדמוקרטית המסתמנת יש 45.3%, בהשוואה למיליארדר שקיבל 34.1% בלבד. אמנם יתרונה היה גדול יותר ביום שישי האחרון, אך מאז אמצע החודש שעבר היא שומרת על פער יציב ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully