וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת מזהיר: בחירתו של טראמפ לנשיא ארה"ב - מסוכנת

30.6.2016 / 0:00

פרנסואה הולנד אמר כי אם המיליארדר יזכה בבחירות אז היחסים בין וושינגטון לפריז עלולים להידרדר. סקר חדש באירופה מראה: רק 9% מאמינים כי טראמפ יעשה את הדבר הנכון ביחס לעולם

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר בריאיון שפורסם אמש (רביעי) כי בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארצות הברית היא אפשרות מסוכנת שעלולה לפגוע ביחסים בין וושינגטון לאירופה. המועמד הרפובליקני המסתמן תמך בעזיבתה של בריטניה את האיחוד האירופי ודורש שחברות נאט"ו יעבירו תקציב גדול יותר לברית, שממומנת ברובה בידי ארצות הברית.

בריאיון שהעניק לעיתון העסקים הצרפתי "Les Echos" נשאל הולנד אם בחירתו של המיליארדר הרפובליקני לנשיא תהיה מסוכנת. "כן, בחירתו עלולה לסבך את היחסים בין אירופה לארצות הברית", השיב הולנד, שצפוי להתמודד על כהונה נוספת בשנה הבאה.

החשש באירופה מפניו של טראמפ משתקף גם בסקר חדש שפרסם מכון המחקר "Pew". לפי הסקר, שנערך בעשר מדינות שונות באיחוד, עולה כי רק 9% מתושבי היבשת בטוחים כי איל הנדל"ן "יעשה את הדבר הנכון ביחס לעולם". יריבתו הדמוקרטית המסתמנת, הילרי קלינטון, זוכה ל-59% ואילו הנשיא המכהן ל-77% - פי שמונה יותר מטראמפ.

לקריאה נוספת:
ניסיון נוסף לייצב את הקמפיין: טראמפ שכר את היועץ של טד קרוז
סנדרס יצביע לקלינטון בבחירות לנשיאות: "הכל כדי להביס את טראמפ"
טראמפ נחת בבריטניה: "הפרישה מהאיחוד - דבר נהדר"

דונלד טראמפ בנאום במנהטן, 22 ביוני 2016. רויטרס
באירופה חוששים מפניו. טראמפ, בשבוע שעבר/רויטרס

גם ביבשת החדשה התייחסו אמש לאפשרות שטראמפ ייכנס לבית הלבן בינואר 2017. אובמה, שנועד עם נשיא מקסיקו אנריקה פנה נייטו ועם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו באוטווה, כחלק מפסגת "שלושת החברים". היא התקיימה ברקע איומיו של טראמפ לפתוח מחדש או לבטל את הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA). "בכלכלה גלובלית ואינטגרלית, הפתרון עבורנו הוא לא להתבדל מהעולם", אמר אובמה במסיבת עיתונאים שבה רמז לעבר המיליארדר.

נשיא ארצות הברית אף קרא להעמקת היחסים עם מקסיקו - "השכנה שלנו והחברה שלנו" - ברקע דבריו של טראמפ על כך שיבנה חומה בגבול אם ייבחר לנשיא. "כבר קרה לאורך ההיסטוריה שלנו שדמגוגים ניצלו את ההתנגדות להגירה לטובתם", אמר. "נחשו מה? הם המשיכו לבוא".

נשיא מקסיקו חיזק את דבריו של אובמה ואמר כי "בדלנות היא לא הדרך לקדמה". הוא הכריז כי יבקר בקרוב בבית הלבן. "החברות הזאת מבוססת על שיתוף פעולה ועבודת צוות", הדגיש. ראש ממשלת קנדה ציין את המאמצים המשותפים של שלוש המדינות שלהן קרא "הוכחה לכך ששיתוף פעולה משתלם ושלעבוד יחד תמיד עדיף מאשר לעבוד לבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully