וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נחת בבריטניה: "הפרישה מהאיחוד - דבר נהדר"

המועמד הרפובליקני המסתמן הגיע לסקוטלנד לרגל פתיחה מחדש של אתר נופש בבעלותו, ואמר כי "אזרחי בריטניה השיבו לידיהם את מדינתם". בעבר התבטא טראמפ בעד פרישה מהאיחוד, ואף ניהל סכסוך מתוקשר עם קמרון

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני המסתמן בבחירות לנשיאות ארצות הברית, התייחס היום (שישי) לתוצאות משאל העם בבריטניה, לפיהן הממלכה תפרוש מהאיחוד האירופי. "העובדה שאזרחי בריטניה השיבו לידיהם את מדינתם היא דבר נהדר", אמר טראמפ, בעת נחיתתו בטורנברי שבסקוטלנד, לרגל פתיחה מחדש של אתר נופש שבבעלותו.

טרם ההצבעה אמר טראמפ כי הוא היה מעדיף לראות את בריטניה מחוץ לאיחוד – דבר שהחמיר את הסכסוך המתוקשר עם ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון, שפרש היום מתפקידו לאחר ההפסד. בחודש שעבר אמר טראמפ כי הוא לא סבור שיהיו לו יחסים טובים עם קמרון אם ייבחר לנשיאות ארצות הברית – זאת אחרי שקמרון כינה את הצעתו של המיליארדר לאסור כניסת מוסלמים לארצות הברית כ"מפלגת, טיפשית ומוטעית".

עוד כתבות בנושא:
הימין הקיצוני באירופה חוגג; באיחוד מאוכזבים: "יום עצוב ליבשת"
קמרון התפטר עקב מפלתו במשאל העם: "מכבד את החלטת העם"
דרמה בבריטניה: האזרחים בחרו לעזוב את האיחוד האירופי

המועמד הרפובליקני המסתמן דונלד טראמפ נוחת בסקוטלנד, 24 ביוני 2016. רויטרס
טראמפ עם נחיתתו בסקוטלנד/רויטרס

"נראה שלא הולכים להיות לנו יחסים טובים, אבל מי יודע?", אמר אז טראמפ בריאיון לרשת הטלוויזיה הבריטית ITV כשנשאל בנושא. "דבר ראשון, אני לא טיפש, אוקיי. אני יכול להגיד לך את זה כבר עכשיו. בדיוק ההיפך. דבר שני, בכל הנוגע לפלגנות: אני לא חושב שאני גורם מפלג. אני גורם מאחד, בשונה מהנשיא הנוכחי", טען טראמפ, בהתייחס לברק אובמה.

בתגובה לדברים נמסר מלשכתו של קמרון כי "ראש הממשלה הביע את עמדתו לגבי הערותיו של דונלד טראמפ בבירור. הוא לא מסכים עמן. הוא ממשיך להאמין שאיסור כניסה על מוסלמים לארצות הברית הוא דבר מפלג, טפשי ומוטעה". הדובר סירב להשיב על השאלה את מי יעדיף קמרון לראות מנצח במרוץ בנובמבר, אך אמר כי אין פגישה מתוכננת בינו לבין טראמפ. "אם זה יוצע, אז נשקול זאת", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully