וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין הקיצוני באירופה חוגג; באיחוד מאוכזבים: "יום עצוב ליבשת"

שר החוץ של גרמניה הביע אכזבה מהחלטת אזרחי בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי. נשיא הפרלמנט האירופי: "זאת לא תהיה דרך קלה". מנגד, מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת לה פן הביעה שמחה: "ניצחון לחירות"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

ברחבי העולם הלכו לישון במחשבה שבריטניה תישאר באיחוד האירופי – והתעוררו כשהיא בחוץ. מנהיגי המדינות טרם התייחסו לנושא, אך גורמים בכירים באיחוד כבר החלו לצאת נגד המהלך. שר החוץ של גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר אמר כי הצבעת העם הבריטי מהווה "יום עצוב לאירופה". "החדשות המגיעות מבריטניה מפכחות", כתב שטיינמאייר בעמוד הטוויטר שלו. "נראה כי זהו יום עצוב לאירופה ולבריטניה".

שר החוץ של צרפת, ז'אן-מרק אירו, אמר כי הוא "עצוב עבור הממלכה המאוחדת". "האיחוד ימשיך להתקיים, אך עליו להגיב ולמצוא מחדש את אמון העם, זה דחוף".

קנצלר אוסטריה כריסטיאן קרן אמר כי הוא לא צופה שההצבעה תהווה "אפקט דומינו", והדגיש שמדינתו לא תערוך משאל דומה. "אינני חושש מאפקט דומינו", אמר קרן. "אירופה תאבד את הסטטוס שלה ואת משקלה בעולם בגלל הצעד הזה. ההשפעה הכלכלית ארוכת הטווח תורגש גם היא לזמן מה". ראש הממשלה של איטליה, מטאו רנצי, קרא לאיחוד "לשנות כיוון". "עלינו לשנות את האיחוד כדי שיהיה הומני יותר וצודק יותר, אך אירופה היא ביתנו, היא עתידנו", ציין.


עוד כתבות בנושא:
שער הליש"ט צונח; שר החוץ הבריטי: קמרון ימשיך בתפקידו
טלטלה באירופה: אזרחי בריטניה הצביעו בעד פרישה מהאיחוד
דרמה בבריטניה: האזרחים בחרו לעזוב את האיחוד האירופי

בריטניה הצביעה על פרישה מהאיחוד האירופי 24.06.16. AP
תומכי מחנה ההיאשרות המאוכזבים/AP

נשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ, אמר כי המשא ומתן לתנאי עזיבתה של הממלכה מהאיחוד יחל בקרוב. "הממלכה המאוחדת החליטה ללכת לדרך נפרדת", אמר. "אני חושב שההשפעות הכלכליות של ההחלטה מעידות על כך שזו לא תהיה דרך קלה עבורה". הוא הוסיף לנוכח הירידה בשער הליש"ט, כי הוא מקווה שמטבע היורו לא יושפע באופן דומה.

נשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק, כינה את הפרישה כ"רגע דרמטי". לדבריו, בכוונתו לכנס ועידה של נציגי 27 המדינות החברות באיחוד בשבוע הבא, שם ידונו בעתיד האיחוד. "בשם כל 27 ראשי המדינות, אני אומר כי אנו נחושים לשמור על האחדות", אמר טוסק, כשהוא נמנע מלהכליל במניין מדינות האיחוד את בריטניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נייג'ל פרג' ותומכי עזיבת האיחוד בבוקר שאחרי ההכרעה על פרישת בריטניה 24.06.16. רויטרס
תומכי הפרישה מהאיחוד עם מנהיג מפלגת העצמאות הבריטית/רויטרס

ממשלת אירלנד הודיעה כי תערוך ישיבת קבינט דחופה בעקבות התוצאות, וכי לפרישת בריטניה ישנה "השפעות משמעותיות" עבור המדינה. "לתוצאות האלה ישנן השפעות משמעותיות מאוד על אירלנד, כמו גם עבור בריטניה והאיחטד האירופי", נמסר. "הממשלה תיפגש בהמשך היום כדי לדון בתוצאות".

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, אמר כי התוצאות הן "אינן הפיכות", וציין כי כעת על האיחוד להתמודד עם חוסר שביעות רצון ב-27 מדינותיו. "חוסר שביעות הרצון שאנו רואים בבריטניה קיים גם במדינות אחרות, בהן במדינתי", אמר. "ההחלטה של בריטניה צריכה להוות ממריץ לרפורמות נוספות".

שר החוץ של איטליה, פאולו ג'נטילוני, אמר כי כעת על האיחוד לערוך שינויים כדי לחזק את עתידו. "ברמה הפוליטית, זהו רגע שבו איננו יכולים לעמוד חסרי מעש", אמר ג'נטילוני. "החלטת הציבור הבריטי צריכה להוות קריאת השכמה".

בריטניה בבוקר שאחרי ההכרעה על פרישה מהאיחוד האירופי 24.06.16. רויטרס
"להתראות אירופה, שלום עולם"/רויטרס

מנגד, ישנם גורמים באירופה שהביעו שמחה מהתוצאות. מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, מארין לה פן, שיבחה את תוצאות משאל העם בציוץ בחשבון הטוויטר שלה וכתבה שהן מעידות על "ניצחון לחירות". היא הוסיפה כי יש לערוך משאל עם דומה במדינות האיחוד, "כפי שביקשתי כבר שנים"

בהולנד, חרט וילדרס, יו"ר המפלגה למען החירות, קרא לקיים משאל עם על עתידה של הולנד באיחוד האירופי. "אנו רוצים להיות אחראיים על מדינתנו", אמר. "אנו רוצים להיות אחראיים על כספנו, על גבולותינו ועל מדיניות ההגירה שלנו". וילדרס הוא אחד ממובילי המאבק בהגירה בהולנד.

(עדכון ראשון: 09:22)

תומכי מחנה היפרדות מהאיחוד האירופי חוגגים את תוצאות משאל העם בבריטניה 24 יוני 2016. רויטרס
תומכי ההיפרדות חוגגים/רויטרס
תגובות בבריטניה להכרעה על פרישה מהאיחוד האירופי 24.06.16. AP
אכזבה במחנה ההישארות/AP
תגובות בבריטניה להכרעה על פרישה מהאיחוד האירופי 24.06.16. AP
תגובות בבריטניה להכרעה על פרישה מהאיחוד האירופי 24.06.16/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully