וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI סיים את חקירת פרשת המיילים: אין מקום לאישום נגד קלינטון

הבולשת הפדרלית הודיעה כי היא ממליצה שלא להעמיד לדין את המועמדת הדמוקרטית שהשתמשה בשרת פרטי, על אף שטיפלה שלא כראוי בחומר מסווג. החומר הועבר למשרד המשפטים. טראמפ: "המערכת מושחתת"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) ממליצה שלא להעמיד לדין את המועמדת הדמוקרטית המסתמנת הילרי קלינטון במסגרת פרשת המיילים הפרטיים - כך הודיע היום (שלישי) ראש ה-FBI ג'יימס קומי. זאת על אף שאמר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בנושא כי הטיפול בחומרים מסווגים התנהל שלא כראוי. ההמלצות הועברו למשרד המשפטים בוושינגטון שיקבל החלטה סופית בנושא. יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ יצא נחרצות נגד ההמלצה.

בתגובה להודעה, הגדירה קלינטון את השימוש במייל האישי שלה במהלך כהונתה במחלקת המדינה "טעות". מדובר מטעמה נמסר כי היא מחשיבה את העניין פתור כעת.

לדברי קומי, 110 מיילים מתוך 30 אלף שנשלחו דרך השרת הפרטי בזמן כהונתה כשרת החוץ הכילו מידע מסווג בזמן שליחתם. בשמונה מהם היה מידע שסווג ברמת "סודי ביותר". "יש עדות לכך שהם היו חסרי אחריות לחלוטין בטיפול במידע רגיש", הדגיש קומי בהתייחסו להתנהלותה של קלינטון ושל צוותה במחלקת המדינה. קלינטון עברה תשאול ביום שבת האחרון ב-FBI, שנמשך כשלוש שעות וחצי.

המועמדת הדמוקרטית המסתמנת לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון בעצרת בחירות בלוס אנג'לס, 28 ביוני 2016. רויטרס
ספגה ביקורת, אך לא צפויה לעמוד לדין. קלינטון/רויטרס

ראש ה-FBI הוסיף כי "כל אדם הגיוני היה יודע" ששימוש במייל פרטי לשיחות הללו אינו מתאים. עם זאת, הוא הדגיש כי נראה ש"כתב אישום במקרה זה אינו מתאים". לדבריו, כל תובע הגיוני לא יעמיד לדין את קלינטון.

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ תקף בחריפות את הודעת ה-FBI. "המערכת מושחתת. גנראל פטראוס הסתבך על הרבה פחות מכך. מאוד מאוד לא הוגן. כרגיל, שיפוט רע", כתב המיליארדר שניסה לנצל את הפרשה לטובתו בחשבון הטוויטר שלו. ראש ה-FBI אמר כי הילרי המושחתת פגעה בביטחון הלאומי שלנו. אין אישומים. וואו!".

דובר בית הנבחרים האמריקני, פול ראיין, הגיב אף הוא שלא בחיוב להמלצה שלא להגיש כתב אישום נגד קלינטון בפרשה. לדבריו ראיין, החלטת הבולשת הפדרלית במקרה הזה היא תקדים רע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מתקפה נגד הילרי קלינטון בכנס בחירות של דונלד טראמפ בניו יורק. רויטרס
לא אהב את ההחלטה. טראמפ, בחודש שעבר/רויטרס

הודעת ה-FBI מגיעה לאחר שבסוף השבוע הבהירה התובעת הכללית לורטה לינץ', שעומדת בראש משרד המשפטים בוושינגטון, כי תקבל את המלצות הבולשת הפדרלית. לינץ' ספגה ביקורת מצד רפובליקנים וגם מצד דמוקרטים על כך שנפגשה עם ביל קלינטון, בעלה של הילרי. לדברי התובעת, שפגשה אותו בנמל תעופה בפיניקס, הייתה זאת פגישה חברית בלבד, אך היא התחרטה על כך.

השימוש של קלינטון בשרת פרטי, שעליו הסמכה במסגרת עיסוקי הממשלתיים והאישיים, הטיל צל על הקמפיין שלה מאז נחשף קיומי על ידי סוכנות הידיעות אי-פי במרץ אשתקד. היא הכחישה כי שום מייל ששלחה או קיבלה לא היה מסווג, אך החקירה החלה בהוראת המפקח הכללי של מחלקת המדינה. במאי האחרון פרסם המפקח דוח חריף, שלפיו שרת החוץ לשעבר וצוותה התעלמו מאזהרות מפורשות של גורמים רשמיים על כף שייתכן שהיא מפרה את הנהלים. עוד נטען כי ייתכן שחשפה את החומר המסווג בפני האקרים זרים.

(עדכון ראשון: 18:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully