וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם החייל המוסלמי: "טראמפ בור, הוא לא יודע על מה הוא מדבר"

רפובליקנים ודמוקרטים ביקרו את המועמד שטען כי אביו של החייל שתקף אותו בוועידה מנע מאשתו לדבר. האם כתבה: "בלי לומר דבר, אמריקה חשה את כאבי". ביל קלינטון: "לא מצליח להבין זאת"

צילום: רויטרס

הביקורת שהשמיע המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ כלפי משפחתו של החייל המוסלמי שנהרג בקרבות בעיראק הובילה היום (ראשון) לביקורת חריפה כלפיו, כולל ממפלגתו שלו. לדבריהם, לא כך מתייחסים לאמו של "גיבור". המיליארדר ציין הלילה כי ייתכן שאמו של החייל, רזאלה, שעמדה לצד בעלה חיזר חאן ולא דיברה במהלך הנאום, לא קיבלה אישור לדבר. זאת, ברמיזה לדעה הרווחת על מעמד האישה באסלאם.

רזאלה הגיבה לדבריו של טראמפ במאמר דעה שפרסמה היום בעיתון "וושינגטון פוסט", וכתבה: "דונלד טראמפ שאל למה לא דיברתי בוועידה, ואמר שהוא היה רוצה לשמוע ממני. הנה תשובתי לדונלד טראמפ: בלי לומר דבר, העולם כולו, אמריקה כולה חשה את כאבי. מי שראה אותי הרגיש אותי בלבו".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ על האב המוסלמי השכול שיצא נגדו: אשתו לא קיבלה רשות לדבר
"טראמפ לא הקריב דבר": האב המוסלמי השכול שסחף את באי הוועידה

חיזר חאן, מוסלמי ששכל את בנו במלחמה בעיראק, במהלך נאומו בוועידה הדמוקרטית, יולי 2016. רויטרס
הורי החייל המוסלמי שנהרג בעיראק בוועידה הדמוקרטית בשבוע שעבר/רויטרס

בנם של הזוג חאן, הומאיון, נהרג ב-2004 בהתפוצצות מכונית תופת בעיראק. אביו תקף בחריפות את טראמפ במהלך הוועידה הדמוקרטית בשבוע שעבר בשל קריאתו לאסור כניסת מוסלמים לארצות הברית. הוא הוציא מכיסו עותק של החוקה האמריקנית ותהה אם איל הנדל"ן קרא אותה אי-פעם.

האם רזאלה השיבה לטענותיו של טראמפ, והבהירה: "זה לא נכון. בעלי שאל אותי אם אני רוצה לדבר, אבל אמרתי לו שאני לא יכולה". היא הסבירה: "עברו 12 שנים, אבל הכאב לא נעלם. רק לדבר עליו קשה לי כל הזמן. אני אפילו לא יכולה להיכנס לחדר עם תמונות של הומאיון. כשעליתי על הבמה, עם תמונה ענקית של בני מאחוריי, בקושי הצלחתי לשלוט בעצמי. איזו אימא הייתה יכולה? לדונלד טראמפ יש ילדים שהוא אוהב. האם הוא באמת צריך לתהות למה לא דיברתי?".

"הדת שלי מלמדת אותי שכל בני האדם שווים בעיני האל", הוסיפה. "בעל ואישה הם חלק זה מזו. כשדונלד טראמפ מדבר על האסלאם, הוא בור. אם הוא היה לומד את האסלאם האמיתי ואת הקוראן, כל הרעיונות שהוא מקבל מטרוריסטים ישתנו, כי טרוריזם היא דת אחרת". לדבריה, "טראמפ אמר שהוא הקריב הרבה. הוא לא יודע מה משמעות המילה קורבן".

רזאלה סיפרה על רצונו של בנה לשרת את המדינה ועל ההקרבה שלו. "הפעם האחרונה שדיברתי איתו הייתה ביום האם בשנת 2004", כתבה. "התחננתי בפניו שישמור על עצמו. הוא אמר, 'אימא, אלה החיילים שלי, זה העם שלי. אני חייב לדאוג להם'. הוא נהרג בפיצוץ מכונית תופת מחוץ לשערי הבסיס. הוא מת כשניסה להציל את חייליו ואזרחים חפים מפשע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דונלד טראמפ. GettyImages
עוד שערורייה מבית היוצר שלו. טראמפ, בסוף השבוע/GettyImages

בין הבולטים שגינו את דברי טראמפ במערכת הפוליטית היה מושל אוהיו ג'ון קייסיק, שהתחרה בטראמפ במהלך הפריימריז לראשות המפלגה. "יש רק דרך אחת לדבר אל הורי 'כוכב זהב' (ארגון של אימהות שכולות בארצות הברית): בכבוד", כתב בחשבון הטוויטר שלו. סגנו של טראמפ, מייק פנס, וראשי המפלגה הרפובליקנית בקונגרס טרם התייחסו לשערורייה האחרונה שהמועמד שלהם גרם.

אל קייסיק הצטרפו גם הדמוקרטים, בהם הנשיא לשעבר ביל קלינטון, בעלה של המועמד הדמוקרטית הילרי קלינטון. "אני לא מצליח להבין איך הוא יכול לדבר כך על אם 'כוכב זהב'", אמר. סגן הנשיא המיועד טים קיין אמר כי הערותיו של טראמפ היו לא ראויות.

קלינטון עצמה טענה כי טראמפ לוקה ב"חוסר הבנה מוחלט" של הערכים האמריקניים וכי הוא מצית שוב ושוב חילוקי דעות בחברה האמריקנית. בכנס שנערך בכנסייה בקליבלנד, הוסיפה המועמדת הדמוקרטית כי דמותו של טראמפ שנויה במחלוקת משום שהוא "השיב רק בעלבונות למשפחה שהקריבה את הקורבן האולמטימטיבי, תוך אמירת דברים שפלים על מוסלמים".

טראמפ אמר בריאיון לרשת ABC שיפורסם במלואו בהמשך היום כי חאן נראה כ"אדם נחמד" וכי הוא "מאחל לו רק טוב", אך הוסיף: "אם אתה מסתכל על אשתו, היא עמדה שם, לא היה לה דבר להגיד. ייתכן שלא הותר לה שיהיה לה מה להגיד בנושא".

(עדכון ראשון: 20:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully