וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראמפ לא הקריב דבר": האב המוסלמי השכול שסחף את באי הוועידה

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לפילדלפיה

29.7.2016 / 21:30

אביו של חייל שנהרג בעיראק תקף את המועמד הרפובליקני בוועידה הדמוקרטית: "תסתכל על הקברים של הפטריוטים האמיצים, תמצא אנשים בעלי אמונות שונות". הוא אף נופף בעותק של החוקה וקרא לטראמפ: "חפש את המילה 'חירות'"

צילום: רויטרס

עשרות אלפי המשתתפים בוועידה הדמוקרטית שננעלה אתמול (חמישי) בפילדלפיה, כמו גם מיליוני הצופים בבתים, המתינו בהתרגשות לנאומה הראשון של מועמדת המפלגה הילרי קלינטון. אלא שדווקא נאום שהתרחש מעט קודם לכן משך את תשומת הלב של הקהל האמריקני והביא אותו להתרגש עד דמעות. חיזר חאן, מוסלמי ששכל את בנו החייל הומאיון בשדה הקרב בעיראק, תקף בחריפות את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, ואמר כי הוא "לא הקריב דבר" עבור ארצות הברית.

חאן יצא נגד הדברים שאמר המיליארדר מניו יורק, לפיהם הוא יאסור על כניסת מהגרים מוסלמים למדינה. "האם היית אי פעם בבית הקברות בארלינגטון?", תהה בהתייחסו לבית הקברות הצבאי הגדול הנמצא בסמוך לבירה האמריקנית, ורבים בקהל פרצו בבכי. "לך תסתכל על הקברים של הפטריוטים האמיצים שנהרגו בעת שהגנו על ארצות הברית, אתה תראה אנשים בעלי אמונות, מינים וזהויות אתניות שונות"

עוד כתבות בנושא:
ניפצה את התקרה: קלינטון התחפשה לסנדרס - ועלתה למתקפה נגד טראמפ
קלינטון קיבלה את המועמדות: "טראמפ לא יכול להיות המפקד העליון"
גרמניה נגד טראמפ: "בחירתו תיפגע ביחסים בין אירופה לארצות הברית"

חיזר חאן, מוסלמי ששכל את בנו במלחמה בעיראק, במהלך נאומו בוועידה הדמוקרטית, יולי 2016. רויטרס
"האם קראת אי פעם את החוקה?". חאן בנאומו, הלילה/רויטרס

"דונלד טראמפ, אתה קורא לאמריקנים לסמוך עליך בכל הנוגע לעתידם, הרשה לי לשאול אותך – האם קראת אי פעם את החוקה האמריקנית?", אמר חאן תוך שהוא מנופף בעותק של החוקה בפני הקהל המריע. "אני אלווה לך בשמחה את העותק שלי", הוסיף וקרא לטראמפ לחפש אחר המילה "חירות" והתיקון ה-14, שמורה על הגנה שווה בפני החוק. "אתה לא הקרבת דבר, ואף אחד", הדגיש.

"אם זה היה תלוי בדונלד טראמפ, בני לעולם לא היה מגיע לארצות הברית" הוסיף חאן. "טראמפ מכפיש שוב ושוב את דמותו של המוסלמי. היום אנו מלאי כבוד לעמוד כאן כהוריו של קפטן הומאיון חאן, וכפטריוטים אמריקנים בעלי נאמנות למדינה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן הכדורסל כרים עבדול ג'באר בעת נאומו בוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, יולי 2016. רויטרס
"אני מייקל ג'ורדן". כרים עבדול ג'באר בוועידה הדמוקרטית/רויטרס

גם כדורסלן העבר כרים עבדול ג'באר נאם אתמול בוועידה ותקף את טראמפ בדרך מקורית במיוחד. "שלום לכולם, אני מייקל ג'ורדן, ואני תומך בהילרי", אמר בגיחוך. "אמרתי את זה בגלל שאני יודע שטראמפ לא מבדיל בינינו", הדגיש, בהתייחסו לעובדה ששניהם אפרו-אמריקניים.

קלינטון, שכאמור נאמה אתמול בוועידה, הקדישה חלק מרכזי בנאומה למועמד הרפובליקני. היא תקפה את קור הרוח ושיקול הדעת שלו וחזרה שוב על אמירתה כי מי שמאבד את שלוותו בגלל ציוץ בטוויטר, לא יכול להחזיק בקוד לנשק הגרעיני. לאחר מכן עברה לדבר על ההתחממות הגלובלית ועקצה את יריבה, שפקפק בקיום התופעה כשאמרה "אני מאמינה במדע".

הילארי קלינטון מדברת על דונלד טראמפ כנשיא. רויטרס
"טראמפ נמצא בכיס של לובי הנשק". קלינטון בוועידה, הלילה/רויטרס

היא הוסיפה כי מי שרוצה לשמור על ארצות הברית בטוחה "לא יכול להרשות לעצמו נשיא שנמצא בכיס של הלובי של הנשק"- זאת כרמז להכרזת התמיכה של ארגון הרובאים הלאומי, המתנגד להגבלות על מכירת נשק, במועמדותו של טראמפ. היא אף הזכירה שוב, כחלק מדף מסרים שהופיע לאורך כמה נאומים במהלך השבוע, כי המועמד הרפובליקני מייצר את מותגיו בסין, במקסיקו בהודו ובטורקיה, ולא בארצות הברית. בסך הכול היא הזכירה אותו 21 פעמים בשמו, שמונה פעמים יותר ממה שהוא הזכיר אותה בנאומו בשבוע שעבר בפני הוועידה הרפובליקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully