וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה נגד טראמפ: "בחירתו תיפגע ביחסים בין אירופה לארצות הברית"

28.7.2016 / 12:13

שר החוץ פרנק-וולטר שטיינמאייר יצא בחריפות נגד מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, וטען כי מדיניות החוץ שלו לוקה בחסר. ההתבטאות החריגה מגיעה לאחר שטראמפ קרא לרוסיה לפרוץ למחשבה של קלינטון

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

שר החוץ של גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר אמר היום (חמישי) בריאיון לעיתון "פסאוור נויה פרס" כי בחירתו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית תוסיף "אי-ודאות ליחסים הטרנס-אטלנטיים". זאת, על רקע הדיון הער במערכת הבחירות בארצות הברית בנוגע למעורבות זרה.

לדברי שטיינמאייר, התיאור של ארצות הברית כמדינה מבוצרת על ידי אויביה הוא "גרוטסקי". הוא יצא נגד מדיניות החוץ המוצעת של טראמפ, הכוללת הימנעות ממעורבות בסכסוכים ברחבי העולם, וטען: "אני לא מבין איך זה הולך יחד" עם סיסמת הבחירות "להשיב את אמריקה לגדולתה". טרם נמסרה כל התייחסות ממטה טראמפ לדברים.

מטה הבחירות של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון האשים אתמול את טראמפ בעידוד פעולת ריגול רוסית על אדמת ארצות הברית, והתערבות בענייניה הפנימיים של המדינה. זאת, בהתייחסות לחשיפת עשרות אלפי המיילים הפנימיים משרתי המפלגה הדמוקרטית, שהודלפו ונחשפו באתר "ויקיליקס".

עוד בוואלה! NEWS:
אמריקה כבר נהדרת: כשאובמה נלחם על הפופולריות הצונחת של קלינטון
אובמה על הדלפת המיילים: "ייתכן שרוסיה מנסה להשפיע על הבחירות"
רוסיה מכחישה כי פרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית: "תרגיל ישן"

שר החוץ של גרמניה בביקור בנמל של עזה, יוני 2015. רויטרס
טראמפ לא הגיב. שטיינמאייר בעת ביקור ברצועת עזה/רויטרס

"זו הפעם הראשונה שמועמד מרכזי לנשיאות מעודד מדינה זרה לרגל אחר יריב פוליטי", אמר ג'ייק סליבן, יועצה של קלינטון לענייני מדיניות החוץ. "הדבר הפך מעניין פוליטי לסוגייה הנוגעת לביטחון הלאומי". מוקדם יותר, אמר טראמפ במסיבת עיתונאים שערך בפלורידה: "רוסיה, אם את שומעת אני מקווה שתצליחי לאתר את 30 אלף המיילים החסרים. אני חושב שתזכו לשבחים מצד כלי התקשורת האמריקנית".

הדברים מגיעים על רקע הטענות של בכירים במפלגה הדמוקרטית, לפיהן רוסיה עומדת מאחורי הפריצה לחשבונות המייל של הוועידה הלאומית הדמוקרטית, שחשפה כי ראשי המפלגה היו מוטים לטובתה של הילרי קלינטון, שנבחרה הלילה רשמית לייצג את המפלגה, וניסו לפגוע בסיכוייו של ברני סנדרס. זאת, לדבריהם, כדי להגביר את סיכוייו של טראמפ לזכות בבחירות בנובמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא ארצות הברית ברק אובמה והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון במהלך הוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה, יולי 2016. רויטרס
"אם רוסיה מתערבת בהליך הבחירות, יהיו לכך השפעות רציניות". קלינטון ואובמה, בוועידה הדמוקרטית בפילדלפיה/רויטרס

טראמפ התייחס בדבריו גם ליחסיו עם הנשיא הרוסי, ואמר: "איני יודע מיהו פוטין, פעם הוא אמר עלי דברים טובים, אך מעולם לא פגשתי אותו". הדברים נאמרים לאחר שבעבר שיבח המיליארדר הניו יורקי את הנשיא הרוסי ואמר כי יחזק את הקשרים עמו. טראמפ אמר כי הוא יתייחס לפוטין בצורה תקיפה, אך הדגיש את התחייבותו לשיפור היחסים עם רוסיה. "הנשיא טראמפ יהיה עדיף בהרבה ליחסים בין ארצות הברית לרוסיה, אי אפשר להפוך אותם לגרועים יותר", אמר.

בתוך כך, המועמד הרפובליקני לתפקיד סגן הנשיא, מייק פנס, אמר כי אם הבולשת הפדרלית (ה-FBI) תמצא כי רוסיה עומדת מאחורי הפריצה, יהיו לכך "השפעות חמורות". לדבריו, "אם מדובר ברוסיה והיא מתערבת בהליך הבחירות שלנו, אני יכול להבטיח לכם ששתי המפלגות והממשל האמריקני יבטיחו שיהיו לכך השפעות רציניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully