וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על האב המוסלמי השכול שיצא נגדו: אשתו לא קיבלה רשות לדבר

המועמד הרפובליקני תקף את חיזר חאן, אביו של חייל שנפל בשדה הקרב בעיראק, ורמז כי אשתו לא דיברה יחד עמו בוועידה הדמוקרטית בשל הכללים הנוגעים למעמד האישה באסלאם. האם בתגובה: לא דיברתי בגלל הכאב ממות בני

צילום: רויטרס

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, העביר הלילה (ראשון) ביקורת על דבריו של חיזר חאן, מוסלמי ששכל את בנו החייל בעיראק ותקף אותו בחריפות במהלך הוועידה הדמוקרטית. בריאיון לרשת ABC האמריקנית, שישודר במלואו בהמשך היום, אמר טראמפ כי ייתכן שאמו של החייל, רזאלה, שעמדה לצד בעלה ולא דיברה במהלך הנאום, לא קיבלה אישור לדבר. זאת, ברמיזה לדעה הרווחת על מעמד האישה באסלאם.

טראמפ אמר בריאיון כי חאן נראה כ"אדם נחמד" וכי הוא "מאחל לו רק טוב", אך הוסיף: "אם אתה מסתכל על אשתו, היא עמדה שם, לא היה לה דבר להגיד. ייתכן שלא הותר לה שיהיה לה מה להגיד בנושא".

האם התייחסה לדברים של טראמפ וטענה כי הסיבה שלא דיברה בוועידה היא הקושי לדבר בפומבי על בנה הומאיון, שנהרג ב-2004 בהתפוצצות מכונית תופת. "קשה לי מאוד כשאני שומעת שטראמפ אומר שלא אמרתי דבר", אמרה חאן. "אם את חשה כאב את נאבקת או שאת לא אומרת דבר. אינני לוחמת, אז הדבר הטוב ביותר בשבילי הוא השקט". בעלה אמר כי הוא דווקא ביקש מאשתו לדבר בוועידה, אך היא סירבה.

עוד כתבות בנושא:
"טראמפ לא הקריב דבר": האב המוסלמי השכול שסחף את באי הוועידה
ניפצה את התקרה: קלינטון התחפשה לסנדרס - ועלתה למתקפה נגד טראמפ
גרמניה נגד טראמפ: "בחירתו תיפגע ביחסים בין אירופה לארצות הברית

טראמפ נשא נאום ניצחון בתום הוועידה: "אשיב את החוק והסדר לארצות הברית". רויטרס
"הקרבתי רבות". טראמפ/רויטרס

טראמפ אף יצא נגד אמירתו של חאן שלפיה הוא "לא הקריב דבר ואף אחד". "מי כתב את זה? כותבי הנאומים של הילרי?", תהה. "אני חושב שהקרבתי רבות. עבדתי מאוד מאוד קשה. יצרתי אלפי עבודות". כאשר המראיין עימת את טראמפ עם דבריו של חאן, לפיהם בנו לא היה יכול כלל להיכנס לארצות הברית והילחם למען מדינתו אם ההצעה של טראמפ לאסור כניסת מוסלמים למדינה הייתה מיושמת, הוא ענה: "הוא לא יודע שזה נכון". כשנשאל מה היה אומר לאותו אב שכול ענה: "הייתי אומר כי יש לנו בעיה רצינית עם טרוריסטים מהאסלאם הקיצוני".

איברהים הופר, דובר המועצה ליחסים אמריקניים-אסלאמיים, אמר בתגובה לדברים לניו יורק טיימס כי "העובדה שמישהו, במיוחד מועמד לנשיאות, בוחר להביע חוסר כבוד כלפי אמריקני שהקריב את חייו עבור האומה הזו היא דבר בזוי". לדבריו, "גברת חאן הייתה על הבמה כדי לתמוך בבעלה שנשא את מה שלדעת רבים היה הנאום בעל ההשפעה הגדולה ביותר בוועידה. מה זה אומר לגבי כהונתו של טראמפ כנשיא?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
התגובה לטראמפ אב מוסלמי שכול בוועידה הרפובליקנית: "לא הקרבת דבר מעולם". רויטרס
"האם קראת אי פעם את החוקה האמריקנית?". חאן ואשתו רזאלה בוועידה הדמוקרטית/רויטרס

נאומו של חאן ריגש רבים וכלי התקשורת האמריקניים עסקו רבות בנאומו החריף. "האם היית אי פעם בבית הקברות בארלינגטון?", שאל חאן בנאום בהתייחסו לבית הקברות הצבאי הגדול הנמצא בסמוך לבירה האמריקנית. "לך תסתכל על הקברים של הפטריוטים האמיצים שנהרגו בעת שהגנו על ארצות הברית, אתה תראה אנשים בעלי אמונות, מינים וזהויות אתניות שונות".

"דונלד טראמפ, אתה קורא לאמריקנים לסמוך עליך בכל הנוגע לעתידם, הרשה לי לשאול אותך – האם קראת אי פעם את החוקה האמריקנית?", אמר חאן תוך שהוא מנופף בעותק של החוקה בפני הקהל המריע. "אני אלווה לך בשמחה את העותק שלי", הוסיף וקרא לטראמפ לחפש אחר המילה "חירות" והתיקון ה-14, שמורה על הגנה שווה בפני החוק. "אתה לא הקרבת דבר, ואף אחד", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully