וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אני יכול לירות במישהו - ועדיין לא אאבד בוחרים"

המועמד השערורייתי נאם מול חברי המפלגה הרפובליקנית במדינת איווה והילל את תומכיו, שעל פי הסקרים נותרים נאמנים לו בכל מחיר. הוא מוסיף להיות המועמד המוביל לראשות המפלגה - אך קם לו גם מחנה מתנגדים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, דונלד טראמפ, הופיע אתמול (שבת) בפני קהל בוחרי המפלגה במכללה במדינת איווה, שם הצהיר כי קהל בוחריו כה נאמן עד שיוכל "לירות במישהו" באמצע ניו יורק, ועדיין לזכות באחוזי תמיכה גבוהים מהרגיל. הסקרים בעת האחרונה אכן מנבאים לו קולות רבים בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, ואף מדגימים כי אחוזי התמיכה בו לא מידלדלים על אף סקנדלים ושערוריות שמעורר המועמד השנוי במחלוקת.

בנאום שנשא בפני תומכיו, הקריא טראמפ דברים שנכתבו עליו, שבהם תואר כמי שהצליח לגייס את תמיכתם של "אמריקנים קשי יום שממשיכים לדבוק בו". לדבריו, "אני יכול לעמוד באמצע השדרה החמישית ולירות במישהו, ועדיין לא אאבד תומכים. זה מדהים".

לקריאה נוספת:
טראמפ בהערה סקסיסטית לקלינטון: "קיבלה שלונג"
טראמפ נגד קלינטון: "בעלה פגע בנשים והיא תוקפת אותי על סקסיזם?"
טראמפ השיק תשדיר ראשון: "אערוף את ראש דאעש ואקח להם את הנפט"

דונלד טראמפ נואם בפני תומכי המפלגה הרפובליקנית במדינת איווה. 23 בינואר 2016.. AP
"קהל הבוחרים שלי כל כך חכם". טראמפ באיווה, היום/AP

בזמן שאמר את המשפט שצוין לעיל, הניף טראמפ את ידו וביצע תנועה של סחיטת הדק של אקדח לעבר הקהל. נוסף על כך, הוא ציין שקהל בוחריו "כל כך חכם" עד שהם אינם מוכנים לעזוב אותו ונותרים נאמנים לו בכל מצב.

עם זאת, בזמן שמחנה תומכיו של טראמפ עומד איתן וממשיך לגבות אותו, קם מחנה המתנגד למועמדותו וכולל ותיקים במפלגה הרפובליקנית. רבים מתומכי המפלגה טענו כי המיליארדר הניו יורקי הוא מועמד שלעולם לא יצביעו לו, תחת שום נסיבות שלא יהיו.

זוהי אינה ההתבטאות השנויה במחלוקת הראשונה של טראמפ במסע הבחירות הנוכחי לראשות המפלגה. איש העסקים הנודע כבר התבטא בחריפות נגד מהגרים מוסלמים ונגד המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון. למרות זאת, הוא נחשב למועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית, כשהמועמד שנמצא במקום השני, הסנאטור טד קרוז, מפגר אחריו בסקרים באחוזים רבים.

(עדכון ראשון: 22:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully