וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "הילרי קלינטון שקרנית, היא חייבת לי התנצלות"

המועמד המוביל לייצוג הרפובליקנים התייחס לטענותיה של קלינטון, לפיהן דאעש משתמש בדבריו נגד המוסלמים בסרטוניו כדי לגייס לוחמים חדשים, ואמר כי "היא משקרת לגבי הכול". עד כה לא נמצאו הוכחות להאשמותיה של קלינטון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, דונלד טראמפ, דרש היום (שני) מהמועמדת המובילה לייצוג הדמוקרטים הילרי קלינטון להתנצל בפניו. זאת, לאחר שבמהלך העימות הדמוקרטי שנערך בשבת האחרונה תקפה קלינטון את דבריו בנוגע לסגירת גבולותיה של ארצות הברית בפני מוסלמים, ואמרה כי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) משתמש בדברים אלה בסרטוניו כדי לגייס לוחמים חדשים.

"היא צריכה להתנצל", אמר טראמפ בריאיון לתכנית הבוקר של רשת NBC האמריקנית. "היא ממציאה קלטות וסרטונים שלא קיימים במציאות". הוא התייחס לפרשות הקודמות שבה הייתה מעורבת, בהן שליחת מיילים דרך חשבונה הפרטי, ואמר כי "היא משקרת בנוגע למיילים שלה, היא משקרת לגבי הכול. בחירתה לנשיאת ארצות הברית תהיה אסון".

עוד כתבות בנושא:
קלינטון הותקפה על מדיניות החוץ שלה - בעימות שלא עניין איש
מנהיג הלייבור: "טראמפ מוזמן לראות איך נראה מסגד בלונדון"
פוטין שיבח את טראמפ - שהרעיף עליו מחמאות: "איש משכמו ומעלה"

המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות דונלד טראמפ והמועמדת לייצוג הדמוקרטים הילרי קלינטון. רויטרס, עיבוד תמונה
"בחירתה של קלינטון לנשיאות תהיה אסון". טראמפ וקלינטון/עיבוד תמונה, רויטרס

עד כה לא נתקבלה עדות לכך שאכן קיימים סרטונים המשתמשים בדבריו של טראמפ כדי לגייס פעילים חדשים לארגון הקיצוני. לאחר דבריה של קלינטון הדגיש מנהל הקמפיין שלה, ג'ון פודסטה, כי "קלינטון לא התייחסה לסרטון ספציפי". לטענתו, דבריה של קלינטון התבססו על עדויות שהגיעו לידיהם, לפיהן תומכי הארגון הקיצוני מצוטטים את טראמפ כדי להוכיח שהאמריקנים שונאים מוסלמים. "זו הפרשנות שאנו נתנו לעדויות", אמר פודסטה.

מומחים בנושאי מאבק בטרור ציינו כי למרות שכמעט בלתי-אפשרי לעקוב אחר כל הפעילות המקוונת של הארגון, ניתן להניח כי עד כה דאעש טרם ניסה לגייס פעילים באמצעות דבריו של טראמפ. "מעט מאוד אנשים צפו בכל הסרטונים שפרסם דאעש", אמר דייויד גרטנשטיין-רוס, מומחה לענייני טרור, לסוכנות הידיעות "רויטרס". "עם זאת, אני חושב שקלינטון טועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully