וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הלייבור: "טראמפ מוזמן לראות איך נראה מסגד בלונדון"

בריאיון ל"האפינגטון פוסט", יצא ג'רמי קורבין נגד דבריו של המועמד הרפובליקני בנוגע לאיסור כניסת מוסלמים לארצות הברית, וטען: "אם הוא רוצה לבוא, בסדר גמור. הוא יראה שאנחנו מצליחים לקיים חברה רב-תרבותית ורב-דתית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, הזמין אתמול (ראשון) את המועמד המוביל במרוץ הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, לביקור במסגד פינסברי פארק שבצפון לונדון, על מנת ש"יראה בעצמו כיצד נראה איסלאם בבריטניה". בריאיון מיוחד לאתר "האפינגטון פוסט", לרגל מאה ימים למינויו לראשות המפלגה, טען קורבין: "לא הייתי אוסר על כניסתו לבריטניה. אם הוא רוצה לבוא, בסדר גמור, הוא יכול להגיע ולהצטרף אליי לביקור במסגד".

"משם נמשיך לבית כנסת", הוסיף מנהיג הלייבור השנוי במחלוקת. "נשוחח עם האנשים שם, נסתובב. הוא יראה שאנחנו מצליחים לקיים חברה רב-תרבותית ורב-דתית בלונדון, בבירמינגהם, בלייסטר, בכל חלקיה של המדינה. הוא מוזמן לבוא ולראות. אולי הוא ילמד משהו".

עוד בוואלה! NEWS:
אדלסון על פגישתו עם טראמפ: "הוא מקסים, שוחחנו על ישראל"
סקר: שליש מתומכי הרפובליקנים בעד הפצצת עירו של אלאדין
פוטין שיבח את טראמפ - שהרעיף עליו מחמאות: "איש משכמו ומעלה"

ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ספטמבר 2015. רויטרס
"הוא מוזמן לבוא ולראות. אולי הוא ילמד משהו". קורבין/רויטרס

דבריו של קורבין מגיעים על רקע עצומה רשמית שהופצה בבריטניה וזכתה למאות אלפי חתימות תוך ימים ספורים, בדרישה לאסור את כניסתו של טראמפ לבריטניה, בתגובה לטענתו שיש לאסור את כניסתם של מוסלמים לארצות הברית באופן גורף. בין היתר, טען טראמפ בדבריו לפני כשבועיים, כי חלקים מסוימים בלונדון "כל כך קיצוניים" עד ששוטרי משטרת לונדון חוששים להיכנס אליהם. בצעד חריג, משטרת לונדון מיהרה להבהיר כי דבריו חסרי כל שחר.

מנהיג הלייבור הזהיר בריאיון את המצביעים האמריקנים מפני מה שהגדיר רעיונות איסלאמופוביים, וקרא להצעתו של טראמפ "מעליבה" ו"אבסורדית". לדבריו, "אני מקווה שהעם האמריקני יבין שזה מנוגד לכל מה שמופיע בחוקה האמריקנית, ונגד כל מה שאמור להיות חופש הביטוי וחופש הדת".

עוד טען בדבריו קורבין, בין היתר, כי למועמד הדמוקרטי ברני סנדרס, המזוהה עם רבים מרעיונותיו הליברליים של מנהיג הלייבור, יש עוד סיכוי לזכות בבחירות המקדימות מול שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון. השניים נפגשו אמש בעימות הדמוקרטי האחרון, שאמנם הסתיים כשידה של קלינטון על העליונה, אולם רבים בוושינגטון מסכימים כי השפעתו על ההצבעה שתיפתח בפברואר מועטה, ולקלינטון מובטחת המועמדות הדמוקרטית באופן כמעט ודאי.

(עדכון ראשון: 22:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully