וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום אחד: כ-250 אלף חתמו על עצומה למניעת כניסת טראמפ לבריטניה

העצומה קוראת לאסור את כניסתו למדינה של המועמד הרפובליקני המוביל, במסגרת סעיף המאפשר למנוע את כניסתם של גורמים מסיתים, לאחר שדרש לאסור את כניסתם של מוסלמים לארה"ב. סקר: רבע מהבריטים תומכים בדבריו של טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יותר מ-250 אלף בריטים חתמו היום (רביעי) על עצומה מקוונת שקוראת לאסור את כניסתו למדינה של המועמד המוביל במרוץ הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ. זאת, בתגובה לאמירתו השערורייתית שלשום בדבר רצונו לאסור כניסת מוסלמים לארצות הברית. בעקבות הטבח בקליפורניה בשבוע שעבר, שבוצע על ידי זוג מוסלמים, טראמפ טען כי יש לעצור באופן מוחלט כניסת מוסלמים "עד שהרשויות במדינה יבינו מה קורה".

למרות הפופולריות הגדולה שלה שזכתה העצומה – שאף הביאה לקריסת האתר במהלך היום מרוב כניסות – שר הכלכלה של בריטניה, ג'ורג' אוסבורן, טען היום כי המועמד הרפובליקני לא יורחק מבריטניה. במקביל, סקר שפורסם היום על ידי מכון הסקרים הבריטי "YouGov" בעיתון "אינדיפנדנט" מעלה כי רבע מאזרחי המדינה תומכים בהצעתו של טראמפ. עם זאת, רוב של 64% מהציבור סבורים כי דבריו "לא ראויים". הנתונים דומים בקרב מצביעי כל המפלגות, מלבד מפלגת הימין הקיצוני UKIP, ש-61% ממצביעיה תומכים בדברי טראמפ.

עוד בווואלה! NEWS:
אשת השנה של "טיים" לשנת 2015: קנצלרית גרמניה מרקל
לאחר סערת האמירות הגזעניות: נתניהו וטראמפ ייפגשו בישראל
טראמפ על הביקורת לדבריו נגד המוסלמים: "לא אכפת לי"

דונלד טראמפ, המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית, בכנס בחירות בג'ורג'יה, ארצות הברית, 30 בנובמבר 2015. רויטרס
"לרוב לא נעניק לאמירות כאלה את הכבוד של תגובה". טראמפ/רויטרס

"אם בכוונתה של בריטניה להמשיך ליישם את הקריטריון של 'התנהגות בלתי-מתקבלת על הדעת' עבור אלה המבקשים להיכנס בגבולה, יש לעשות זאת באופן הוגן לעשירים ולעניים, לחלשים ולחזקים", נכתב בעצומה. הדברים מתייחסים לתקדימים חוקיים, שבהם גורמים שהואשמו בהסתה או היה חשש כי שהותם במדינה יוביל לאלימות לא הורשו להיכנס לבריטניה.

הממשלה הבריטית מחויבת להגיב לכל עצומה שעליה חתומים יותר מעשרת אלפים אזרחים, והפרלמנט חייב לדון בעצומות שהשיגו יותר ממאה אלף חתימות. העצומה הנוכחית פורסמה על ידי סוזן קלי, פעילה סקוטית שקידמה מחאה נגד מסלול הגולף שפתח טראמפ באברדינשייר שבסקוטלנד.

ראש הממשלה דייוויד קמרון הגיב אתמול לאמירתו של טראמפ, וטען כי היא "פלגנית, לא חיובית ופשוט שגויה". עם זאת, שר הכלכלה אוסבורן טען היום כי "דבריו של דונלד טראמפ נוגדים את העקרונות שעל בסיסם נוסדה ארצות הברית, אולם הדרך הטובה ביותר להתמודד איתם היא במסגרת דיון דמוקרטי, ולא בניסיון להטיל מגבלות על מועמדים לנשיאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בוריס ג'ונסון, ראש עיריית לונדון. רויטרס
"הסיבה היחידה שבגללה לא אגיע לחלקים של העיר ניו יורק היא הסיכון שאפגוש את דונלד טראמפ". ג'ונסון/רויטרס

טראמפ עוד טען כי הרשויות האמריקניות חייבות לפעול ביעילות, כי לטענתו חלקים מסוימים בלונדון ובפריז היו "כה קיצוניים, שהמשטרה לא הייתה מסוגלת להגיע אליהם מחשש לחיי השוטרים". בצעד חריג, המשטרה הבריטית הגיבה לדברים ומסרה: "לרוב לא נעניק לאמירות כאלה את הכבוד של תגובה, אולם במקרה הזה חשוב להסביר לתושבי לונדון כי מר טראמפ שוגה לחלוטין". ראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון אף אמר: "הסיבה היחידה שבגללה לא אגיע לחלקים של העיר ניו יורק היא הסיכון שאפגוש את דונלד טראמפ".

בחודש מאי האחרון, טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לארצות הברית יש מספיק בעיות, גם בלי שרודפי פרסום לועגים בפומבי לדת, במטרה לעורר מתקפות ומוות". לסיום, הדגיש טראמפ: "היו חכמים".

(עדכון ראשון: 18:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully