וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר סערת האמירות הגזעניות: נתניהו וטראמפ ייפגשו בישראל

9.12.2015 / 9:42

ראש הממשלה ייפגש עם המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית, ברקע הקריאה שלו שלא לאשר כניסת מוסלמים לארצות הברית. גלאון: "נתניהו גזען וחסר אחריות". טיבי דרש מאדלשטיין "למנוע את כניסת הניאו-נאצי טראמפ לכנסת"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו יפגוש את המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ, ב-28 בדצמבר בישראל. המועמד האמריקני עורר סערה בימים האחרונים, לאחר שקרא לעצור את כניסתם של מוסלמים לארצות הברית. עם זאת, הפגישה בין השניים נקבעה לפני שבועיים במסגרת מדיניותו של נתניהו להיפגש עם כל מועמד שיבקש זאת. גורמים בסביבתו הבהירו כי "נתניהו לא מסכים עם כל אמירה של כל מועמד".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחס לפגישה המתוכננת ואמרה כי "בושה שראש הממשלה מוכן לתת לגיטימציה לטראמפ ולסמן אותו כמועמד סביר, שראוי להיפגש עם ראש מדינה. נכונותו של נתניהו להיפגש עם טראמפ למרות אמירותיו הגזעניות החמורות מאשרת את מה שהתבטאויותיו של ראש הממשלה מעידות עליו כבר מזמן; שמעולם לא היה פה ראש ממשלה כה גזען וחסר אחריות, שלא בוחל באמצעים ומוכן להעמיק את הקרע כדי להרוויח עוד כמה קולות או חיבוק מביך ממועמד הזוי, שאיש מלבדו לא מוכן לקבל".

היא הוסיפה: "זו סטירה בפרצוף לאזרחי ישראל המוסלמים, שדונאלד טראמפ הציע למנוע מהם להיכנס לארצות הברית ומעוניין לסמן אותם כחשודים ללא כל הצדקה".

נתניהו בוועדת הכלכלה בכנסת, דצמבר 08 2015. נועם מושקוביץ
ייפגש עם טראמפ בסוף החודש. נתניהו/נועם מושקוביץ

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) החלה להחתים את חבריה למשכן על מכתב ובו דרישה מנתניהו לבטל את הפגישה המתוכננת ולגנות בפומבי את אמירותיו של טראמפ. "בעוד ברחבי העולם מנהיגים מגנים את דבריו הגזעניים והמקוממים של המועמד הרפובליקני לנשיאות, נתניהו מעניק לו חיבוק חם", אמרה רוזין. "פגישתם בסוף החודש נותנת גיבוי לאמירותיו הגזעניות, ובכך ביזוי אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל וכן פגיעה באזרחיה המוסלמים".

מוקדם יותר היום כתב ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בחשבון הטוויטר שלו כי דרש מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שלא לאפשר לטראמפ להיכנס לכנסת. "ביקשתי מיו"ר הכנסת למנוע את כניסתו של הניאו-נאצי טראמפ לכנסת 'עד שנבין ממש מה הסכנה של כל הטראמפים'". טיבי הוסיף: "למרות שהדברים שאמר לא זרים לאחדים כאן בכנסת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דונלד טראמפ בכנס בחירות באיווה, דצמבר 2015. GettyImages
"מצפה לישראל בקוצר רוח". טראמפ/GettyImages

מוקדם יותר התייחס לנושא גם ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני). "ככל שזה תלוי בי, דולנד טראמפ הגזען לא אמור להיות רצוי בכנסת", כתב בר-לב בחשבון הטוויטר שלו.

במהלך הלילה, הזים טראמפ את השמועות על כוונתו לבקר בירדן בסוף החודש, כפי שדווח ביממה האחרונה. הוא כתב: "למרות הכבוד שאני רוחש למלך עבדאללה השני, לא אבקר בירדן בקרוב". עם זאת, הודיע כי בכוונתו לבקר בישראל עד סוף חודש דצמבר, והוסיף: "אני מצפה לכך בקוצר רוח".

טראמפ אמר בהצהרתו מיום שני: "אפילו מבלי לבחון את הנתונים, ברור לכולם כי השנאה היא מעבר להבנתנו". לדבריו, "מקורה של השנאה הזאת והסיבה לה, את אלה נצטרך לבחון. עד שנצליח לעשות זאת, ולהבין את הבעיה ואת האיום המסוכן שהיא מציבה בפנינו, מדינתנו לא יכולה להיות הקורבן למתקפות מזוויעות של אנשים שמאמינים רק בג'יהאד, ושאין להם כל היגיון או כבוד לחיי אדם".

המועמד ידוע באמירותיו השנויות במחלוקת במהלך קמפיין הבחירות האחרון, שכוונו בין היתר נגד עניים, יהודים, מוסלמים, מהגרים – ויריביו מכל קצוות הקשת הפוליטית. בין היתר, קרא טראמפ לספק "תגי זיהוי" לאזרחים מוסלמים ולסגור מסגדים, וטען פעמים רבות כי המוסלמים במדינה חגגו לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר – למרות שכלי תקשורת אמריקניים העמידו אותו על טעותו. למרות זאת, טראמפ ממשיך להוביל בסקרים בקרב המצביעים הרפובליקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully