וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על הביקורת לדבריו נגד המוסלמים: "לא אכפת לי"

הצהרתו של טראמפ לפיה יש לעצור כניסת מוסלמים לארה"ב גררה ביקורת רבה מצד פוליטיקאים וארגונים מוסלמיים במדינה. "הוא נותן לאנשים את הזכות לפגוע בנו", אמר אזרח מוסלמי. טראמפ לא הביע חרטה: "אנו לא יודעים אם הם רוצים להפציץ אותנו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הצהרתו השערורייתית של המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, דונלד טראמפ, שלפיה "יש לעצור באופן מוחלט את כניסת המוסלמים לארצות הברית", גררה גינויים מצד ארגונים מוסלמים בארצות הברית ומצד גורמים רבים במערכת הפוליטית - דמוקרטים ורפובליקנים כאחד. עם זאת, הדבר לא גרם למועמד המוביל להתנצל, ההיפך – בנאום שנשא לאחר מכן בקרוליינה הדרומית אמר: "כתבתי היום משהו שהיה מאוד מובהק, מאוד חשוב. הדברים לא היו תקינים פוליטית, אבל לא אכפת לי".

"אנו חסרי שליטה, אין לנו מושג מי נכנס למדינה ומי יוצא ממנה", הוסיף טראמפ בפני הקהל המריע. "אין לנו מושג אם הם אוהבים אותנו או שונאים אותנו. אנו לא יודעים אם הם רוצים להפציץ אותנו". טראמפ הדגיש כי "יש לי חברים מוסלמים. הם אנשים נהדרים, אך הם יודעים שיש לנו בעיה כי משהו מתרחש כאן, ואי אפשר להשלים עם זה".

אזרחים אמריקניים מוסלמים הביעו חשש כי דבריו של טראמפ יובילו לחשיפתם להתנכלויות. "טראמפ נותן לאנשים את הזכות לפגוע בנו", אמר אחמד שדיד, שהגיע לארצות הברית ממצרים ב-1980. מנכ"ל של מרכז איסלאמי בניו ג'רזי אמר: "אני מתחנן בפני טראמפ, כל ההאשמות האלה צריכות להיפסק. אנו חלק מהפסיפס האמריקני, אנו לא הולכים לשום מקום".

עוד כתבות מהעולם:
צעד ראשון לקראת שיחות השלום: ארגוני המורדים בסוריה ייפגשו בריאד
21 פועלים מרצועת עזה נתקעו בתוך מנהרה שהוצפה על ידי מצרים
איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי חדש המסוגל לפגוע בכל נקודה בישראל

המיליארדר דונלד טראמפ בעימות הרפובליקני השלישי בקולורדו, 29 באוקטובר 2015. רויטרס
"אנו חסרי שליטה". טראמפ/רויטרס

ניהאד עוואד, מנכ"ל המועצה ליחסים אמריקניים-אסלאמיים, אמר: "היינו בהלם למשמע דבריו של טראמפ. זה מזעזע כאשר זה מגיע מאדם שרוצה לזכות במשרה הבכירה ביותר במדינה. הוא נשמע יותר כמו מנהיג מאפיה".

ניהאד הוסיף ואמר כי "הוא הציע לערוך מעקבים אחר מוסלמים וכי מסגדים ייסגרו. הוא הציע שהמוסלמים בארצות הברית ייכנסו למאגר ממשלתי ויחזיקו בתעודות זהות מיוחדות. הרעיונות הללו הם לא רק לא מוסריים, הם גם לא אמריקניים. הרטוריקה הזו מזכירה את המדיניות של גרמניה הנאצית נגד היהודים. האם לא למדנו דבר מההיסטוריה מר טראמפ?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דונדל טראמפ ובן קרסון בעימות הטלוויזיוני של המפלגה הרפובליקנית, 17 בספטמבר 2015. רויטרס
"לא אתמוך באפליה על בסיס דתי". קרסון/רויטרס

הדברים של טראמפ זכו לגינוי גם מצד גורמים במפלגתו של טראמפ, בעיקר מצד המתמודדים נגדו לייצוג המפלגה במרוץ לנשיאות. בן קרסון, המועמד הנושף בעורפו של טראמפ במרוץ, אמר כי "כל מי שמבקר במדינה צריך להיות רשום במהלך שהותו כמו שנעשה במדינות רבות, אך לא אתמוך באפליה על בסיס דתי". המועמד טד קרוז אמר כי "זו אינה מדיניותי", וכריס כריסטי טען כי "ישנם מתמודדים שלא אכפת להם מהחוק, הם רגילים פשוט לפטר אנשים ללא אבחנה בטלוויזיה". ג'ב בוש כתב בחשבון הטוויטר שלו כי טראמפ "לא יציב", והצעתו אינה רצינית.

הילרי קלינטון מעידה בפני הקונגרס האמריקני בעניין הפיגוע בלוב 23 אוקטובר 2015. רויטרס
"דבריו של טראמפ נובעים מדעות קדומות". קלינטון/רויטרס

גם המועמדים לייצוג הדמוקרטים בבחירות הגיבו לדברים. המועמדת המובילה הילרי קלינטון כתבה בחשבון הטוויטר שלה כי "מדובר בדברים הראויים לנזיפה, דברים מפלגים הנובעים מדעות קדומות. הדברים שלו גורמים לנו להרגיש בטוחים פחות". ברני סנדרס, העומד במקום השני בסקרים הדמוקרטים, אמר כי "לאורך ההיסטוריה, הדמגוגים ניסו לפלג אותנו באמצעות גזע, מין, זהות מינית ומוצא. כעת, טראמפ ואחרים רוצים שנשנא את כל המוסלמים. ארצות הברית היא אומה גדולה שבה אנו עומדים יחדיו, אנו חלשים כשאנו מאפשרים לגזענות ושנאת זרים לפלג אותנו".

בממשל אובמה מיהרו לגנות את ההתבטאות, ואמרו כי היא "סותרת לחלוטין את ערכינו כאמריקנים. יש לנו ב'מגילת הזכויות' את החופש מדת". על פי סגן היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, בן רודס, ההתבטאות גם "סותרת לחלוטין את האינטרסים הביטחוניים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully