וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 פועלים מרצועת עזה נתקעו בתוך מנהרה שהוצפה על ידי מצרים

14 מתוכם עדיין מוגדרים נעדרים, בעוד עם שבעה נוצר קשר והם חולצו. ההערכה היא שכולם בחיים. צוות פלסטיני מנסה לחלץ את יתר הפועלים, שככל הנראה נמצאים בפיר שאליו לא הגיעו המים

עריכה: מתן חדד

21 פועלי מנהרות ברצועת עזה נתקעו היום (שלישי) בתוך מנהרה שהוצפה על ידי מצרים. היות והמנהרה קרסה בשל ההצפה, תחילה הוגדרו כלל הפועלים נעדרים. ואולם, לאחר זמן קצר נוצר קשר עם שבעה מתוכם והם חולצו. 14 הפועלים הנוספים עדיין מוגדרים נעדרים. ההערכה היא כי הפועלים נתקעו בפיר בתוך המנהרה שהמים לא הגיעו אליו, מה שסייע להם לשרוד את ההצפה.

צוותי ההגנה האזרחית הפלסטיני פועלים כעת לחילוצם של ירת הפועלים שעדיין תקועים במנהרה. בכיר ההגנה האזרחית בעזה, מוחמד אל-מידנה, אמר כי הצוותים פועלים מאז שעות הבוקר ומנסים להצילם. הוא ציין כי הפועלים בחיים ולדבריו, הצוותים מנסים למצוא אזורים שונים שמהם ניתן לבצע את פעולת החילוץ. במקביל, כוחות מצריים רבים נמצאים באזור הגבול עם עזה, כדי להמנוע מלוחמי חמאס לצאת מהמנהרות לשטח מצרים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
בדואים רכשו קרקעות באופקים; התושבים זועמים: "לא רוצים אותם פה"
פלסטיני בן 21 נהרג מאש צה"ל במהלך עימותים ליד בית לחם
מצרים נלחמת בהברחות: השמידה 20 מנהרות והחרימה מאות כלי נשק

מנהרה מרצועת עזה שהוצפה במצרים. מתוך "מען", צילום מסך
מנהרה שהוצפה על ידי מצרים/צילום מסך, מתוך "מען"

אתמול הודיע דובר צבא מצרים, מוחמד סמיר, כי מצרים השמידה 20 מנהרות הברחה בגבולה עם רצועת עזה במהלך חודש נובמבר. בהודעה נאמר כי במהלך המבצע שנערך בחודש האחרון, עצר משמר הגבול המצרי 610 בני אדם שפעלו במנהרות, וכן החרים 15 טונות של סמים וקרוב ל-500 כלי נשק מסוגים שונות.

מאז עלייתו לשלטון של נשיא מצרים עבד אל-פאתח א-סיסי בשנת 2013 החלה מצרים לפעול באופן משמעותי נגד מנהרות ההברחה הפועלות באזור רפיח בין רצועת עזה לסיני, לאחר שבמשך שנים אפשרה את קיומן, ומספרן ירד מאלפים לעשרות בודדות. בעקבות כמה מתקפות טרור של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נגד כוחות הצבא המצרי בסיני בשנה האחרונה, החריפו המצרים את צעדיהם נגד המנהרות, ובחודשים האחרונים החלו להציף אותן במים כדי להשמידן וכדי למנוע את שיקומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully