וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי חדש המסוגל לפגוע בכל נקודה בישראל

גורמים אמריקניים מסרו כי הניסוי בטיל ראדר 110, המגיע לטווח של 2,000 קילומטרים ומסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני, אירע בנובמבר האחרון, תוך הפרה של שתי החלטות של האו"ם. חודש לפני כן אירע ניסוי דומה שגרר גינוי בינלאומי

צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל

(הניסוי שנערך בטיל "עימאד", אוקטובר האחרון)

איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי חדש לטווח בינוני, תוך הפרה של שתי החלטות של האו"ם – כך דיווחה הלילה (שלישי) רשת פוקס ניוז מפי שני גורמים רשמיים אמריקניים. לפי המקורות, מדובר בטיל הנקרא ראדר 110, גרסה משופרת של שיהאב 3, המגיע לטווח של 1,800-2,000 קילומטרים ומכסה את כל שטחה של ישראל. בנוסף נמסר כי טיל זה יכול לשאת ראש נפץ גרעיני.

הגורמים אמרו כי הניסוי אירע ב-21 בנובמבר מבסיס צבאי המוכר למערב בחאבהאר שבדרום איראן, בסמוך לגבול עם פקיסטן. אחד הגורמים ציין כי כי הממשל האמריקני מודע לדיווחים, אך בשלב זה אין לו תגובות נוספות בנושא.

עוד כתבות מהעולם:
שבועיים לפני הטבח: 28.5 אלף דולר הופקדו לחשבון היורה מקליפורניה
טראמפ: "לעצור באופן מוחלט כניסת מוסלמים לארצות הברית"
מצרים נלחמת בהברחות: השמידה 20 מנהרות והחרימה מאות כלי נשק

הטיל הבליסטי החדש, הנקרא "עימאד", ששיגרה איראן במסגרת ניסוי, אוקטובר 2015. טוויטר, אתר רשמי
הניסוי בטיל "עימאד" באוקטובר האחרון/אתר רשמי, טוויטר

הניסוי מהווה הפרה של החלטה 1929 של האו"ם משנת 2010, האוסרת על איראן לערוך ניסוי בטילים בליסטיים. כמו כן, מדובר בהפרה של החלטה 2231, שעברה במועצת הבטיחון יום לאחר החתימה על הסכם הגרעין, ולפיה על איראן להימנע מייצור של טילים בליסטיים למשך שמונה שנים.

הניסוי מתרחש חודשיים לאחר הניסוי שערכה איראן בטיל הבליסטי החדיש "עימאד", אשר גרר גינוי בינלאומי. ב-11 באוקטובר הודיע חוסיין דהקאן, שר ההגנה של איראן, כי המדינה ערכה ניסוי מוצלח בטיל, בעל טווח של 1,700 קילומטרים ובעל דיוק של 500 מטרים מהמטרה. ארצות הברית, בריטניה, צרפת וגרמניה הורו למועצת הביטחון לנקוט בצעדים., שעד כה לא ננקטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully