וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלסון על פגישתו עם טראמפ: "הוא מקסים, שוחחנו על ישראל"

19.12.2015 / 8:30

השניים נפגשו בתחילת השבוע בסמוך לעימות שהתקיים בין המועמדים במפלגה הרפובליקנית. אדלסון, אחד התורמים הגדולים למפלגה, רמז כי ימתין עד לבחירות המקדימות בפברואר כדי להחליט במי מהמועמדים לתמוך. "טראמפ דיבר על חלוקת ירושלים"

צילום: רשת CNN, עריכה: שניר דבוש

(העימות הרפובליקני, השבוע)

המיליארדר האמריקני ואחד התורמים הגדולים ביותר למפלגה הרפובליקנית שלדון אדלסון אמר אתמול (שישי) כי פגש את המועמד לנשיאות דונלד טראמפ בתחילת השבוע, ותיאר אותו כ"מקסים". איל ההימורים סיפר כי הפגישה עם המוביל בסקרי דעת הקהל בקרב הרפובליקנים הייתה "מאוד נחמדה" והוסיף כי במהלך פגישתם הם שוחחו על ישראל.

השבוע אירח אדלסון בבית מלון שבבעלותו את העימות האחרון בין המועמדים שהתקיים בלאס וגאס, שם נפגש עם טראמפ. אדלסון מחוזר על ידי מרבית המועמדים הרפובליקנים שמקווים לזכות בתמיכתו. הוא צפוי להיות התורם הגדול ביותר למועמד המפלגה בבחירות לנשיאות בנובמבר 2016. אתמול אמר אדלסון כי ייתכן שימתין לפריימריז הצפויים בפברואר כדי להחליט במי לתמוך.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר: שליש מתומכי הרפובליקנים בעד הפצצת עירו של אלאדין
פוטין שיבח את טראמפ - שהרעיף עליו מחמאות: "איש משכמו ומעלה"
לא רק קלינטון: גם שר ההגנה קרטר השתמש בחשבון מייל פרטי

דונלד טראמפ בעימות הרפובליקני, 15 בדצמבר 2015. AP
"מקסים". טראמפ בעימות, השבוע/AP

לדברי אדלסון, טראמפ "דיבר על האפשרות של חלוקת ירושלים וישראל, אז שוחחנו על ישראל. עם העיתון שלנו ("ישראל היום") ועם רעייתי הישראלית, אנחנו בין המעטים שיודעים יותר מאחרים על ישראל". מוקדם יותר השבוע, טראמפ עורר את זעמם של גורמים פרו-ישראליים ופרו-פלסטיניים, כשבמהלך אירוע ב"קואליציה היהודית-רפובליקנית" בוושינגטון, סירב לתת תשובה ברורה לשאלה אם הוא מחשיב את ירושלים לבירתה הבלתי-מחולקת של ישראל.

14 מועמדים מקווים לזכות בראשות המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות. "אני אוהב רבים מהמועמדים, חלק יותר מאחרים", אמר אדלסון. לדבריו, "זה משתנה מיום ליום". בתשובה לשאלה אילו מאפיינים היה רוצה לראות במועמד המפלגה לנשיאות אמר: "הוא חייב להיות מסוגל לנצח".

זמן קצר לאחר פרסום הריאיון של אדלסון, השיב לו טראמפ: "שלדון ואני היינו חברים טובים במשך זמן רב, הוא אדם מדהים. אני היחיד שלא זקוק לכסף שלו, אבל אשמח לקבל את תמיכתו". בנוגע לישראל, הוסיף טראמפ, "שלדון יודע שאף אחד לא יהיה יותר נאמן לישראל מדונלד טראמפ".

שלדון אדלסון מעיד בבית המשפט – לאס וגאס, נוואדה, 28 באפריל 2015. AP
"אני אוהב רבים מהמועמדים, חלק יותר מאחרים". אדלסון/AP

בשבוע שעבר הודיע טראמפ כי הוא דוחה את ביקורו בישראל ואת פגישתו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו - זאת ברקע הסערה שעוררה קריאתו לאסור כניסת מוסלמים לארצות הברית. המיליארד, שהודיע על כך בחשבון הטוויטר שלו, הוסיף: "הפגישה תתקיים לאחר שאהפוך לנשיא ארצות הברית". השניים היו אמורים להיפגש ב-28 בחודש.

נתניהו גינה את דבריו של טראמפ. בהודעה שנמסרה מלשכתו נמסר כי נתניהו דוחה את דבריו של טראמפ וכי "מדינת ישראל מכבדת את כל הדתות ושומרת בקפדנות על הזכויות של כל אזרחיה. בה בעת, ישראל נאבקת באיסלאם הקיצוני שתוקף מוסלמים, נוצרים ויהודים כאחד ומאיים על העולם כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully