וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מגנה את דברי טראמפ על המוסלמים, אך אפגש איתו

10.12.2015 / 0:15

ראש הממשלה הבהיר ביחס לדבריו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, כי "מדינת ישראל מכבדת את כל הדתות ושומרת בקפדנות על הזכויות של כל אזרחיה". עם זאת, אמר כי ייפגש עמו בישראל כמתוכנן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה אתמול (רביעי) לדבריו של המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, דונלד טראמפ, שאמר כי יש לאסור כניסתם של מוסלמים לארצות הברית. מלשכתו של נתניהו נמסר כי "מדינת ישראל מכבדת את כל הדתות ושומרת בקפדנות על הזכויות של כל אזרחיה. בה בעת, ישראל נאבקת באיסלאם הקיצוני שתוקף מוסלמים, נוצרים ויהודים כאחד ומאיים על העולם כולו".

עוד נמסר כי פגישתו המתוכננת של ראש הממשלה עם טראמפ בישראל, שנקבעה לפני כשבועיים ל-28 בדצמבר, תתקיים כסדרה במסגרת מדיניותו להסכים לבקשות לפגישה עם כל המועמדים לנשיאות ארצות הברית, משתי המפלגות. "מדיניות זו אינה משקפת תמיכה במועמדים או בעמדותיהם, אלא מבטאת את החשיבות שראש הממשלה מייחס לברית האיתנה בין ישראל לארצות הברית", נמסר.

לקריאה נוספת:
ביום אחד: כ-250 אלף חתמו על עצומה למניעת כניסת טראמפ לבריטניה
לאחר סערת האמירות הגזעניות: נתניהו וטראמפ ייפגשו בישראל
טראמפ על הביקורת לדבריו נגד המוסלמים: "לא אכפת לי"

דונאלד טראמפ :אני לחלוטין אקים מאגר נתונים על האנשים שמגיעים מסוריה. רויטרס
הפגישה עם נתניהו תתקיים כמתוכנן. טראמפ/רויטרס

המועמד האמריקני עורר סערה בימים האחרונים, לאחר שקרא לעצור את כניסתם של מוסלמים לארצות הברית. בהצהרה זו אמר: "אפילו מבלי לבחון את הנתונים, ברור לכולם כי השנאה היא מעבר להבנתנו". לדבריו, "מקורה של השנאה הזאת והסיבה לה, את אלה נצטרך לבחון. עד שנצליח לעשות זאת, ולהבין את הבעיה ואת האיום המסוכן שהיא מציבה בפנינו, מדינתנו לא יכולה להיות הקורבן למתקפות מזוויעות של אנשים שמאמינים רק בג'יהאד, ושאין להם כל היגיון או כבוד לחיי אדם".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה הבוקר לפגישה המתוכננת ואמרה כי "בושה שראש הממשלה מוכן לתת לגיטימציה לטראמפ ולסמן אותו כמועמד סביר, שראוי להיפגש עם ראש מדינה. נכונותו של נתניהו להיפגש עם טראמפ למרות אמירותיו הגזעניות החמורות מאשרת את מה שהתבטאויותיו של ראש הממשלה מעידות עליו כבר מזמן; שמעולם לא היה פה ראש ממשלה כה גזען וחסר אחריות, שלא בוחל באמצעים ומוכן להעמיק את הקרע כדי להרוויח עוד כמה קולות או חיבוק מביך ממועמד הזוי, שאיש מלבדו לא מוכן לקבל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הממשלה אישרה את העלאת שכר החיילים בשירות החובה. רוני כנפו
נתניהו/רוני כנפו

גם ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התייחס לבואו של טראמפ וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי דרש מיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שלא לאפשר לטראמפ להיכנס לכנסת. "ביקשתי מיו"ר הכנסת למנוע את כניסתו של הניאו-נאצי טראמפ לכנסת 'עד שנבין ממש מה הסכנה של כל הטראמפים'". טיבי הוסיף: "למרות שהדברים שאמר לא זרים לאחדים כאן בכנסת".

(עדכון ראשון: 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully