וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק קלינטון: גם שר ההגנה קרטר השתמש בחשבון מייל פרטי

17.12.2015 / 8:53

הניו יורק טיימס חשף כי שר ההגנה ניהל תכתובות מהדואר האלקטרוני האישי שלו בחודשים הראשונים לתפקידו, כפי שעשתה שרת החוץ לשעבר לאורך כהונתה. דוברו אישר זאת: "הבין שמדובר בטעות"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(הילרי קלינטון על פרשת המיילים: עשיתי טעות)

שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר השתמש בחשבון מייל פרטי לצורכי עבודה בחודשים הראשונים לתפקידו – כך דיווח הלילה (חמישי) הניו יורק טיימס, שציטט גורמים בבית הלבן ובפנטגון והתבסס על עותקים מתכתובות הדואר האלקטרוני. לא ברור כמה מיילים נשלחו והתקבלו לאורך התקופה. דובר מטעמו של שר ההגנה אישר את הדברים.

לפי הגורמים, קרטר, שהחליף את צ'אק הייגל בחודש פברואר האחרון, המשיך להשתמש בחשבון הפרטי שלו בניגוד לתקנות משרד ההגנה, לפחות חודשיים לאחר שנחשף בחודש מרץ כי שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון התכתבה אך ורק דרך המייל האישי שלה במהלך כהונתה. בעקבות זאת, נפתחה חקירה של הבולשת הפדרלית (FBI) בנושא, שהכתים את הקמפיין של המועמד המובילה לראשות המפלגה הדמוקרטית.

הניו יורק טיימס ציטט גורם בממשלו של ברק אובמה שאמר כי כשראש הסגל בבית הלבן דניס מקדאנה גילה בחודש מאי שקרטר משתמש בחשבון מייל פרטי, הוא הנחה את הגורמים הרלוונטיים לפנות אל הפנטגון בבקשה להסברים.

"אחרי שבחן את השימוש שלו במייל מוקדם יותר השנה, השר סבר כי השימוש בחשבונו האישי – הגם שהיה לא תכוף – לצורכי עבודה, גם עבור נושאים מנהליים יום-יומיים, היה טעות", צוטט הדובר פיטר קוק. "לכן, הוא הפסיק לעשות זאת והגביל באופן כללי את השימוש שלו בדואר אלקטרוני. קוק הוסיף כי רוב תכתובות המייל היו בין שר ההגנה לחבריו ולבני משפחתו.

לקריאה נוספת בנושא
המיילים של קלינטון חושפים: האקרים רוסים ניסו לפרוץ למחשב שלה
הילרי קלינטון: "לוקחת אחריות ומצטערת על פרשת המיילים"
"איך ללחוץ על נתניהו": מיילים של קלינטון נחשפו - וצונזרו

שר ההגנה של ארה"ב אשטון קרטר בבית הנבחרים, 1 בנובמבר 2015. רויטרס
הודה בטעות. שר ההגנה קרטר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully