וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיילים של קלינטון חושפים: האקרים רוסים ניסו לפרוץ למחשב שלה

1.10.2015 / 12:02

פרסום המיילים ששלחה שרת החוץ לשעבר מחשבונה האישי חשף חמש הודעות המכילות וירוס שנועד להשתלט על המחשב. אחד המחשבים שממנו נשלחה ההודעה נמצא ברוסיה. "אין לנו כל ראיה לכך שקלינטון פתחה את המייל הנגוע"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

האקרים רוסים ניסו לפרוץ למחשבה של הילרי קלינטון בעת שכיהנה כשרת החוץ – כך עולה מחשיפת 4,000 תכתובות המייל ששלחה קלינטון מחשבונה הפרטי באותה התקופה, ופורסמו הלילה (חמישי) בהוראת בית המשפט. מבחינת התכתובות עולה כי קלינטון קיבלה בשנת 2011 חמישה מיילים הכוללים דוחות חנייה שהונפקו לכאורה בניו יורק, ודורשים להיכנס לקישור המכיל את הדוח לשם הדפסתו. על פי חוקרים מהממשל שהתריעו בפני קלינטון על המיילים הזדוניים, פתיחת הקובץ הייתה מעבירה מידע ממחשבה לידי שלושה שרתים לפחות הנמצאים מחוץ למדינה, בהם אחד מרוסיה. עם זאת, לא ברור אם קלינטון פתחה את הקישור המצורף.

שליחת המייל הנגוע לא מצביעה על מעורבות של המודיעין הרוסי או סוכנויות זרות אחרות, וייתכן שמדובר בהאקרים בודדים. עם זאת, הדבר מצביע על כך שלהאקרים הייתה את כתובת המייל האישית של קלינטון, אשר לא פורסמה בציבור. בנוסף, רוב תוכנות האנטי-וירוס שהיו נפוצות באותה התקופה היו צריכות לאתר את המייל ולחסום אותו – דבר שלא התרחש. הדבר מחדד את הביקורת שהושמעה כלפי קלינטון על כך ששימושה בחשבון המייל הפרטי שלה לצרכי עבודה אינו בטיחותי.

"אין לנו כל ראיה לכך שקלינטון השיבה למייל או פתחה את הקובץ המצורף", אמר ניק מריל, דובר הקמפיין של קלינטון. "כפי שאמרנו בעבר, אין כל הוכחה שהמחשב נפרץ. כל מה שהמיילים האלה מראים הוא שקלינטון, כמו כל אזרח אמריקני, קיבלה דואר זבל".

עוד כתבות בנושא:
לאחר חודשים של חקירה - קלינטון מתנצלת על פרשת המיילים: "טעות"
הילרי קלינטון: "לוקחת אחריות ומצטערת על פרשת המיילים"
המייל ה"סודי" של קלינטון שניסה לפתור את משבר הגפילטע פיש

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בניו המפשיר, ארצות הברית, 16 ביולי 2015. רויטרס
"אין הוכחה שהמחשב נפרץ". קלינטון/רויטרס

בנוסף, במייל אחר שנחשף קראה לקלינטון ראשת לשכתה, שריל מילס, שלא לחשוף באיזו תדירות גורמים בכירים במחלקת המדינה משתמשים במייל הפרטי שלהם לצרכי עבודה, משום שהדבר יכול להוביל גניבת מידע על ידי האקרים. עם זאת, המייל לא התייחס בפירוש לשימוש שעושה קלינטון במייל האישי שלה.

חשיפת המיילים מחזקת את הביקורת על קלינטון, לפיהם קיימת סכנה בשימושה בדואר האלקטרוני האישי שלה לצרכי עבודה. התקופה שבה עוסקים 4,000 המיילים, הנפרסים על פני 6,300 עמודים, כוללים אז היום שבו הכוחות האמריקניים חיסלו את אוסמה בן לאדן ואת אירועי האביב הערבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

קלינטון: "מצטערת על השימוש במייל הפרטי לצרכי עבודה"

כ-200 מיילים מהמכלול האחרון צונזרו מכיוון שהם מכילים מידע מסווג - אך הם לא סווגו ככאלה בעת שליחתם. קלינטון התנצלה על השימוש במייל הפרטי שלה ואמרה כי היא לוקחת אחריות על המקרה,. עם זאת היא מתעקשת כי לא השתמשה בחשבונה הפרטי כדי לשלוח מידע מסווג. "הייתי צריכה להשתמש בשתי כתובות דואר אלקטרוניות: אחת לעניינים אישיים ואחת לענייני עבודה במחלקת המדינה. לא עשיתי כך וזו הייתה טעות, אני מתנצלת עליה ולוקחת את מלוא האחריות", כתבה קלינטון בעמוד הפייסבוק שלה בחודש שעבר והוסיפה: "שימושי בחשבון הדואר האלקטרוני האישי היה גלוי לחלוטין ולפי כללי מחלקת המדינה, כל מי שתקשרתי איתו בממשלה היה מודע לכך. אני רוצה שהנושא יהיה שקוף ככל הניתן ולכן אף שחררתי לציבור את כל תכתובות המייל הפרטיות שלי"

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully