וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המייל ה"סודי" של קלינטון שניסה לפתור את משבר הגפילטע פיש

כחלק מפרשת המיילים הפרטיים של שרת החוץ לשעבר והמועמדת המובילה לנשיאות, פורסמו אלפי תכתובות. אחת מהן עסקה במשלוח דגי קרפיון לישראל, שהיה תקוע במכס. "איפה אנחנו עומדים בנושא?"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מאז נחשף כי הילרי קלינטון, המועמדת המובילה לעמוד בראשות המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה, השתמשה בשרת ביתי במהלך כהונתה כשרת החוץ, חלה ירידה בתמיכה שבה היא זוכה. אתמול פרסמה מחלקת המדינה קובץ נוסף של תכתובות מייל של קלינטון, כשנושאו של אחד מהם היה יוצא דופן במיוחד ועסק – בגפילטע פיש. קובץ התכתובות האחרון שפורסם כלל 7,000 דפי מייל, ש-150 מהם סווגו לאחרונה כחסויים.

המייל הקצרצר, שאורכו היה חמש מילים, נשלח לג'ק סליבאן, אחד מיועציה הקרובים ביותר, ולריצ'רד ורמה, שהיה עוזר של שרת החוץ לענייני חקיקה. במייל שנשלח במרץ 2010 ושכותרתו היא "גפילטע פיש", נכתב: "איפה אנחנו עומדים בעניין הזה?". ואולם, במציאות מדובר בנושא קצת יותר רציני -ההתכתבות אירעה לפני חג הפסח כשמשלוח גדול של דגי קרפיון מארצות הברית לישראל נותר תקוע בשל ענייני מס.

הדגים, המשמשים הכנת המאכל היהודי המסורתי, גודלו בחווה באילינוי ונדרשו בהיטל גבוה במיוחד, שיוכל להתבטל עם אישור מיוחד. קלינטון ניסתה לסייע לסנאטור לשעבר דון מנזולו הרפובליקני, שזעם על המס הגבוה. "זה נשמע לי כמו נושא שצריך להגיע לדרגים הגבוהים ביותר בממשל", אמרה בזמנו שרת החוץ. "אקח את הטיפול בנושא על עצמי".

לקריאה נוספת בנושא
"איך ללחוץ על נתניהו": מיילים של קלינטון נחשפו - וצונזרו
פרשת המיילים של קלינטון: דרישה לפתוח בחקירה פלילית
תכתובות המייל שעלולות לפגוע במרוץ של קלינטון לנשיאות ארה"ב

הילרי קלינטון בכנס בחירות במיניאפוליס, ארצות הברית, אוגוסט 2015. רויטרס
ניסתה לעזור לסנאטור רפובליקני. קלינטון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully