וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכתובות המייל שעלולות לפגוע במרוץ של קלינטון לנשיאות ארה"ב

1.7.2015 / 13:00

מחלקת המדינה חשפה כי במסגרת שימושה של שרת החוץ לשעבר בחשבון מייל פרטי, היא התייעצה במכר קרוב שלה, עיתונאי לשעבר שעליו נאסר לקבל משרה רשמית בממשל. הוא העביר לה מידע בנושאי מדיניות החוץ, כולל על איראן

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מכר ותיק של הילרי קלינטון העניק לה יעוץ במגוון נושאי מדיניות חוץ בזמן שהייתה שרת החוץ של ארצות הברית על אף שלא הועסק על ידי הממשל – כך עולה מתכתובות מייל שפורסמו הלילה (רביעי). תכתובות המייל, שנשלחו בשנת 2009, חושפות כי היועץ סידני בלומנטל, שקשריו עם משפחת קלינטון החלו עוד בתקופת כהונתו של ביל כנשיא ארצות הברית, ניסה לעצב את מדיניותה של קלינטון בתחילת כהונתה.

קשריה הקרובים של קלינטון עם בלומנטל עלולים לפגוע בסיכוייה לזכות בבחירות הקרובות לנשיאות, שיתקיימו בסוף השנה שעברה. זאת מאחר שחברי הקונגרס הרפובליקנים מבקשים לחשוף את השפעתו של בלומנטל על מדיניותה של קלינטון סביב לוב בזמן שהיא הידרדרה לאנרכיה בשנת 2011. בלומנטל, עיתונאי לשעבר, שלח לה תזכירים מפורטים לגבי המדינה הצפון-אפריקנית, רבים מהם החלו דוחות מודיעיניים מסוכן לשעבר של סוכנות הביון המרכזית (CIA).

לקריאה נוספת בנושא
פרשת המיילים של הילרי: נחשפו תכתובות בנוגע למתקפה בבנגזי
מעלה הילוך: קלינטון ערכה עצרת גדולה בניו יורק, ודיברה כלכלה

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בניו יורק, 13 ביוני 2015. רויטרס
קלינטון בעצרת בחירות החודש/רויטרס

השערורייה סביב המיילים של קלינטון הכתימו מעט את קמפיין הבחירות שלה, אחרי שהיא הודתה בכך שהשתמשה בחשבון מייל פרטי, במקום זה של הממשלה, לצורך ענייני מחלקת המדינה. התכתובות האחרונות ששוחררו הן חלק מ-30 אלף מיילים שהיא העבירה לידי מחלקת המדינה בחודש דצמבר בעקבות הוראה של השופט.

לפי דיווח של הניו יורק טיימס, על בלומנטל נאסר לקבל משרה רשמית במחלקת המדינה בשל הוראה של יועציו של הנשיא ברק אובמה לנוכח חוסר האמון ששרר ביניהם. זאת לאחר ששימש יועץ לקלינטון במהלך הבחירות לראשות המפלגה הדמוקרטית ב-2008, אז התחרו אובמה וקלינטון זה בזאת. עם זאת, ביולי 2009, הוא העביר לקלינטון הנחיות בטרם נשאה נאום בפני מכון מחקר ליחסי חוץ בוושינגטון.

"ברוב הנאומים העוסקים במדיניות חוץ אפשר לנאום בטון רגיל ובנימה של איש עבודה. ואולם, בנאום זה לא אפשרי. הנאום הזה לא יכול להיות משעמם", כתב בלומנטל במייל, כשהוא מציע לה טיוטת נאום אפשרית. ב-23 ביוני כתב בלומנטל מייל לקלינטון, בסביבות השעה 22:00, ובו כתב: "אם אתה ערה, התקשרי אליי". במהלך הימים שעברו מאז, הוא שלח לה תזכירים מפורטים על המשבר שהתרחש באיראן באותה שנה לאחר הבחירות לנשיאות יחד עם קטעי וידאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully