וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המיילים של הילרי: נחשפו תכתובות בנוגע למתקפה בבנגזי

מחלקת המדינה האמריקנית התחייבה לפרסם "בקרוב" את התכתובות שניהלה שרת החוץ לשעבר, אולם "ניו יורק טיימס" השיג את חלקן עוד לפני הפרסום הרשמי. כשנה וחצי לפני המתקפה, וושינגטון שקלה פינוי השגריר מלוב

מזכירת המדינה האמריקנית הילרי קלינטון זועמת במהלך השימוע על המתקפה בבנגזי, 23 בינואר 2013. AP
לא רצתה לשאת עמה שני מכשירי טלפון. קלינטון בשימוע על המתקפה בבנגזי/AP

מחלקת המדינה האמריקנית התחייבה אמש (חמישי) לפרסם "מאוד בקרוב" את החלק הראשון של תכתובות הדואר האלקטרוני שניהלה שרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון מחשבון הדואר הפרטי שלה, אולם העיתון "ניו יורק טיימס" פרסם כבר הערב חלק מאותם מסמכים שהגיעו לידיו, ונוגעים בעיקר למתקפה על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי, לוב, בשנת 2012. כ-850 העמודים של תכתובות שניהלה קלינטון כבר הועברו לוועדת בית הנבחרים החוקרת את המתקפה בבנגזי.

"ניו יורק טיימס" השיג כשליש מאותם 850 עמודים, המתעדים את התחושות הקשות בצמרת הדיפלומטיה האמריקנית בעת המתקפה, שהביאה למותו של השגריר כריסטופר סטיבנס ושלושה אמריקנים נוספים. במייל אחד מגורם בלתי-מזוהה, נמסר לקלינטון כי הממשל הזמני של לוב חושש כי "אויבינו מנסים לנצל את הקשרים ל-CIA". מייל נוסף, שנשלח כשנה וחצי לפני המתקפה, מראה כי כבר אז התקיימו דיונים בדבר הוצאת השגריר מהמדינה.

עוד בוואלה חדשות:
בני הזוג קלינטון הרוויחו 30 מיליון דולר - בפחות משנתיים
קלינטון פתחה את הקמפיין במקום שבו הפסידה את הנשיאות
הרפובליקנים משתלחים בקלינטון: "אדריכלית הממשל הכושל של אובמה"

הקונסוליה האמריקנית בבנגזי עולה באש אחרי מתקפה משולבת של חמושים. לוב, 11 בספטמבר 2012. רויטרס
הקונסוליה האמריקנית בבנגזי לאחר המתקפה/רויטרס

בנוסף לכך, התכתובות מאפשרות הצצה מסוימת לחייה הפרטיים של השרה קלינטון. כך, למשל, בחודש מרץ 2011, קלינטון קיבלה מייל מבכירה במחלקת המדינה, אן-מארי סלוטר, שהחמיאה לה על "התמונה המהממת" שלה על שער "ניו יורק טיימס".

לא ברור כאמור מתי בדיוק יפורסמו כל התכתובות, שעשויות לשפוך מעט אור על התנהלות הממשל בעת המשבר בלוב. העניין הרב בתכתובות הופיע לאחר שנחשף מוקדם יותר השנה כי קלינטון השתמשה בחשבון הדואר האלקטרוני הפרטי שלה לתכתובות מקצועיות. לטענת קלינטון, המועמדת בבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית במפלגה הדמוקרטית, היא עשתה כן כי לא רצתה לשאת עמה שני מכשירי טלפון.

(עדכון ראשון: 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully