וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון על פרשת המיילים: הייתי צריכה להשתמש בכתובות שונות

10.3.2015 / 22:26

שרת החוץ לשעבר ומועמדת אפשרית לנשיאות ב-2016, התייחסה לכך שהשתמשה בכתובת פרטית במהלך תפקידה. "ראיתי בזה עניין של נוחות", הודתה קלינטון. "במבט לאחור, היה חכם יותר להשתמש בכתובות נפרדות"

הילרי קלינטון במהלך מסיבת עיתונאים במטה האו"ם בניו יורק, 10 במרץ 2015. רויטרס
הילרי קלינטון במטה האו"ם, הערב/רויטרס

הילארי קלינטון, שרת החוץ לשעבר של ארצות הברית ומועמדת אפשרית לנשיאות ב-2016, התייחסה הערב (שלישי) לסערה שהתעוררה לאחרונה, כשנודע כי השתמשה בדואר אלקטרוני פרטי במהלך כהונתה. לדבריה, היה עדיף אילו השתמשה בכתובת מייל ממשלתית נפרדת, אך טענה כי מרבית התכתובות היו לעובדים שהשתמשו בדואר אלקטרוני ממשלתי.

"ראיתי בזה עניין של נוחות", סיפרה קלינטון לכתבים במהלך מסיבת עיתונאים במטה האו"ם בניו יורק, במטרה להרגיע את הרוחות. "עכשיו כשאני מסתכלת לאחור, אני חושבת שזה היה חכם יותר להשתמש בכתובות שונות מההתחלה". להגנתה, אמרה קלינטון כי היא סיפקה למחלקת המדינה לצרכי ארכיון את כל תכתובות המייל שלה שעשויות היו להיות קשורות לתפקידה.

עוד ידיעות מהעולם
דאעש הוציא להורג את "סוכן המוסד הישראלי"
צרפת המומה ממות הספורטאים בהתרסקות בארגנטינה: "עצב עצום"
המניע הנסתר של מתנגדי ההסכם עם איראן

קלינטון, שהייתה בתפקיד בזמן כהונתו הראשונה של הנשיא ברק אובמה, סיפרה כי היא מחקה תכתובות מייל אישיות, בהן אלו שעסקו בחתונת בתה צ'לסי. כמו כן, קלינטון הבהירה כי המיילים ששלחה לכתובות ממשלתיות נשמרו באופן אוטומטי.
קלינטון הייתה תחת ביקורת חריפה בעקבות השימוש שלה במיילים פרטיים לצורכי עבודה, בשל החשש שפרטים רגישים ידלפו מהם. היא ניסתה להדוף את הביקורת כשקראה למחלקת המדינה לבחון במהירות את תכתובותיה ולפרסם אותם. במחלקת המדינה הבהירו כי יידרשו כמה חודשים כדי לעבור על כולם.

עם זאת, הרפובליקנים מיהרו להביע ספק לגבי אופן התנהלותה בזמן כהונתה. כמו כן, כמה דמוקרטים הביעו חשש שהפרשה תכתים את המועמדת המובילה של המפלגה בבחירות הקרובות לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully