וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המיילים של קלינטון: דרישה לפתוח בחקירה פלילית

על פי דיווחים, קלינטון שלחה לפחות ארבעה מיילים סודיים מחשבון הדואר הפרטי שלה בעת שכיהנה כשרת החוץ. שני תובעים כלליים קראו למשרד המשפטים לפתוח בחקירה, אולם זה טרם השיב לבקשה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(קלינטון על פרשת המיילים: "בזמנו זה לא נראה כמו סיפור")

המועמדת הדמוקרטית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, שלחה לפחות ארבע הודעות דואר אלקטרוני המכילות חומר מסווג מחשבונה הפרטי בעת שכיהנה כשרת החוץ האמריקנית - כך דיווחו אתמול (שישי) ה"וול סטריט ג'ורנל" ו"הניו יורק טיימס". בשל כך, קראו שני תובעים כלליים קראו למשרד המשפטים של ארצות הברית לפתוח בחקירה פלילית בפרשה.

המשפטנים, ממחלקת המדינה ומהמודיעין האמריקני, טוענים: "המידע המסווג לא היה צריך להישלח כלל באמצעות מערכת לא מאובטחת". משרד המשפטים טרם החליט אם להיענות לבקשה.

עוד בוואלה!NEWS:
תכתובות המייל שעלולות לפגוע במרוץ של קלינטון לנשיאות ארה"ב
פרשת המיילים של הילרי: נחשפו תכתובות בנוגע למתקפה בבנגזי
מעלה הילוך: קלינטון ערכה עצרת גדולה בניו יורק, ודיברה כלכלה

הילארי קלינטון במסיבה של הדמוקרטים, סידר רפידס, יולי 2015. רויטרס
לא רצתה להשתמש בשני מכשירי טלפון. קלינטון/רויטרס

"הוול סטריט ג'ורנל" ציטט בכתבה את סקירת המיילים שנעשתה על ידי החוקר הכללי של המודיעין האמריקני. על פי הדיווח, החוקר הכללי אמר כי המידע בדואר האלקטרוני היה צריך להיחשב כ"סודי", רמת הסיווג השנייה בחומרתה.

קלינטון הודתה כבר כי השתמשה בחשבון מייל פרטי, במקום זה של הממשלה, לצורך ענייני מחלקת המדינה. לטענת קלינטון, שהביעה חרטה על המעשה, היא עשתה כן כי לא רצתה לשאת עמה שני מכשירי טלפון שונים - האחד לתכתובת מסווגת והשני לתכתובת אישית.

בהודעה שפורסמה אתמול בטוויטר מטעם מהמטה של קלינטון בתגובה לפרסום, נכתב כי כל המיילים של קלינטון שנבחנו ושהוגדרו כמסווגים, הוגדרו ככאלה בדיעבד - ולא נחשבו לסודיים בעת שנשלחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully