וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הסערה סביב דבריו על המוסלמים: טראמפ ביטל את ביקורו בישראל

10.12.2015 / 14:18

המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית הודיע כי הוא דוחה את הגעתו לארץ ואת פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו עד אחרי "שיהפוך לנשיא ארה"ב". השניים היו אמורים להיפגש בסוף החודש

עריכה: ניר חן

המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ הודיע היום (חמישי) כי הוא דוחה את ביקורו בישראל ואת פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו - זאת ברקע הסערה שעוררה קריאתו לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית. המיליארד, שהודיע על כך בחשבון הטוויטר שלו, הוסיף: "הפגישה תתקיים לאחר שאהפוך לנשיא ארצות הברית". השניים היו אמורים להיפגש ב-28 בחודש.

בהודעה שנמסרה אתמול מלשכתו של ראש הממשלה נמסר כי נתניהו דוחה את דבריו של טראמפ וכי "מדינת ישראל מכבדת את כל הדתות ושומרת בקפדנות על הזכויות של כל אזרחיה. בה בעת, ישראל נאבקת באיסלאם הקיצוני שתוקף מוסלמים, נוצרים ויהודים כאחד ומאיים על העולם כולו".

עוד נמסר כי פגישתו המתוכננת של ראש הממשלה עם טראמפ בישראל, שנקבעה לפני כשבועיים ל-28 בדצמבר, תתקיים כסדרה במסגרת מדיניותו להסכים לבקשות לפגישה עם כל המועמדים לנשיאות ארצות הברית, משתי המפלגות. "מדיניות זו אינה משקפת תמיכה במועמדים או בעמדותיהם, אלא מבטאת את החשיבות שראש הממשלה מייחס לברית האיתנה בין ישראל לארצות הברית", נמסר.

דונלד טראמפ, מועמד בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית בארה"ב, דצמבר 2015. AP
לא יגיע לישראל בקרוב. טראמפ/AP

במקביל, פורסם היום סקר חדש של ניו יורק טיימס ושל רשת CBS ולפיו טראמפ זוכה לתוצאות הטובות ביותר שלו במרוץ הרפובליקני. ואולם, שני שלישים מקרב הבוחרים האמריקנים ציינו כי הם מודאגים או חוששים לגבי האפשרות שהמיליארד יכהן כנשיא. הסקר נערך ברובו בטרם התבטא טראמפ לגבי איסור הכניסה של מוסלמים.

לפי הסקר, טראמפ גורף 35% מקולות הבוחרים, בעוד שיריבו הקרוב ביותר הוא הסנאטור טד קרוז עם 16%. אחריו מגיע בן קרסון עם13%, אחרי שהתמיכה בו ירדה ביותר מחצי מאז הסקר הקודם שנערך באוקטובר האחרון. הסנאטור מרקו רוביו זוכה רק ב-9% והיתר ב-4% או פחות.

הלילה התראיין טראמפ לרשת CNN ולא חזר בו מדבריו. "אני עושה טוב למוסלמים", אמר המועמד הרפובליקני המוביל, "יש לי חברים מוסלמים רבים והם מסכימים איתי". לדבריו, בין אלה שמסכימים איתו נמצא גם "אחד מהאנשים החשובים ביותר במזרח התיכון", שאת שמו לא הסכים לחשוף.

איש העסקים הוסיף כי תכניתו הובנה שלא כהלכה והסביר כי האיסור על ההגירה עשוי שלא להימשך זמן רב. "זה יכול להתבטל במהירות, אבל זה נושא שחייבים לדון בו". לדבריו, ספורטאים ודיפלומטים מוסלמים יוכלו להיכנס לארצות הברית. טארמפ הדף את הביקורת שנשמעה כלפיו מצד גורמים במפלגה הרפובליקנית ומצד יריביו במרוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully