וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סכנה לביטחון": ניצחונו של איש השמאל הקיצוני מסעיר את בריטניה

12.9.2015 / 23:31

ג'רמי קורבין כבש את מפלגת הלייבור ועורר חשש מפני התפוררות המפלגה. שר ההגנה הזהיר כי קורבין, שקורא לביטול המלוכה, מאיים על הכלכלה, וראש הממשלה לשעבר בלייר אמר שהוא "מצעיד את הלייבור לעבר קצה הצוק"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ניצחונו הסוחף היום (שבת) של איש השמאל הקיצוני ג'רמי קורבין בפריימריז של מפלגת הלייבור הבריטית מעורר סערה בממלכה, שעדה בשנה האחרונה להתחזקותם של גורמי שוליים משני צדי המפה הפוליטית. קורבין בן ה-66 חבר פרלמנט מטעם הלייבור זה יותר מ-30 שנה, עמד לבחירה רק לאחר שחבריו למפלגה הסכימו לאפשר לו להתמודד כדי להרחיב את הדיון במפלגה.

"זהו רגע חשוב ביותר עבור ארצנו", אמר שר ההגנה מייקל פאלון בריאיון לרשת BBC ממפלגת השלטון השמרנית. "הם מהווים סיכון לביטחון הלאומי שלנו והם יפגעו בהגנה שלנו. יותר מכך, הם מסכנים את הביטחון הכלכלי שלנו. הם יטילו מסים על עבודות ועל משכורות וזה יכול להשפיע כל העובדים". מפלגתו של ראש הממשלה דייוויד קמרון, שהביסה בבחירות האחרונות את מפלגת הלייבור, צפויה לנסות ולנצל לטובתה את התבטאויותיו של קורבין בעבר, שהביע בין היתר חיבה לקרל מרקס, אחד מאבות הקומוניזם.

ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ספטמבר 2015. רויטרס
"סכנה לביטחון הכלכלי". ג'רמי קורבין/רויטרס

טוני בלייר, ראש הממשלה לשעבר שהצעיד את המפלגה אל עבר המרכז הפוליטי, הזהיר את הבוחרים עוד לפני שהתוצאות פורסמו מפניו של קורבין. "המפלגה הולכת בעיניים עצומות ועם זרועות פתוחות אל קצה הצוק, לעבר הסלעים שלמטה", אמר בלייר, שכיהן שלוש קדנציות בתפקיד, אך כיום הפך לדמות לא פופולרית בבריטניה, בין היתר בשל תמיכתו במלחמה בעיראק. כמה חברי פרלמנט מטעם הלייבור כבר הזהירו שהמפלגה עלולה להתפלג או אף לעמוד בפני מרד של מחוקקים המתנגדים לקו הקיצוני של קורבין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ספטמבר 2015. רויטרס
קורא להלאמת המשק. קורבין בעצרת התמיכה בפליטים בלונדון, הערב/רויטרס

במהלך קמפיין הבחירות שלו, הבטיח קורבין להגדיל את
הוצאות הממשלה באמצעות הדפסת כספים נוספים והלאמת חלקים גדולים מהכלכלה. כך למעשה הוא זכה באהדתם של צעירים ושל סוציאליסטים שהתרחקו מהמפלגה בשני העשורים האחרונים, עם התרחקותה מערכיה המסורתיים. ואולם, אד מיליבנד, שהתרסק בבחירות האחרונות, דחה את ההערכה של בלייר שלפיה המפלגה עומדת בפני ריסוק מוחלט. "יש לו עבודה גדולה בדרך לאיחוד השורות במפלגה ואני סבור שהוא אכן מתכוון לעשות זאת", אמר. בינתיים, חבר פרלמנט אחד מטעם הלייבור כבר הודיע כי הוא יפרוש מתפקידו כ"שר הבריאות" של ממשלת הצללים שהוקמה לאחר הבחירות במאי.

קורבין, שבעבר התבטא גם נגד ישראל וטען כי חמאס וחיזבאללה הם "ידידיו", השתתף היום בעצרת למען הפליטים בלונדון. יו"ר הלייבור החדש, הקורא לביטול המלוכה, מתנגד נחרצות לתכנית של קמרון לתקוף את ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) גם בסוריה וצפוי להקשות עליו להשיג תמיכה בכך בפרלמנט. "יש הרבה עצות צבאית והרבה פתרונות שלכאורה נראים קלים ופשוטים", אמר קורבין כמה שעות לאחר ניצחונו. "באופן טרגי, המלחמות לא מסתיימות כאשר הכדור האחרון נורה או שהפצצה האחרונה מוטלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully