וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היו"ר החדש של הלייבור בבריטניה: איש שמאל קיצוני המתנגד לישראל

הסוציאליסט ג'רמי קורבין זכה ברוב גדול בבחירות לראשות המפלגה שספגה מפלה בבחירות האחרונות. בעבר טען שחמאס וחיזבאללה הם חבריו וכינה את חיסולו של אוסמה בן לאדן "טרגדיה"

ג'רמי קורבין, נבחר ליו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה, ספטמבר 2015. AP
תרם לארגון מכחיש שואה. ג'רמי קורבין לאחר נאום הזכייה/AP

ג'רמי קורבין נבחר היום (שבת) ברוב גדול לראשות מפלגת הלייבור בבריטניה. קורבין, שזכה ב-59.5% מקולות הבוחרים, נחשב לסמן השמאלי של המפלגה שספגה הפסד צורב בבחירות האחרונות שהתקיימו במאי. הוא יחליף בתפקיד את אד מיליבנד, שהתפטר לאחר הניצחון הגורף של ראש הממשלה דייוויד קמרון. ניצחונו מטריד מאוד את הקהילה היהודית ואת האגף המתון במפלגת הלייבור, השנייה בגודלה בבריטניה, עקב התבטאויותיו בעבר נגד ישראל.

קורבין בן ה-66, אשר כיהן בעבר כחבר ועדת הרווחה וכחבר ועדת המשפטים בפרלמנט הבריטי, ניצח גבר על ייט קופר, אנדי ברנהאם וליז קנדל. בנאום הזכייה שלו אמר קורבין כי "דברים יכולים להשתנות והם גם ישתנו". בנוסף לכך, הוא ביקר בנאומו את התקשורת הבריטית, שטענה כי ניצחונו יוביל לפגיעה בתמיכה במפלגה, והביע תקווה להשגת צדק לשכבות החלשות בבריטניה.

עוד בוואלה! NEWS:
"המוסלמים לא רצויים פה": כך הפכה הונגריה לבעיה של אירופה
האקרים של דאעש פרצו לחשבונות דואר אלקטרוני של בכירים בבריטניה
עשרות הרוגים ופצועים בפיצוץ צינור גז במסעדה במרכז הודו

ג'רמי קורבין, נבחר ליו"ר מפלגת הלייבור בבריטניה, ספטמבר 2015. AP
זכה ברוב גדול בבחירות לראשות המפלגה שספגה מפלה בבחירות האחרונות. קורבין/AP

קורבין ידוע בעמדותיו האנטי-ישראליות ובעבר התייחס לחמאס ולחיזבאללה כאל חבריו. בחודש שעבר הוא אף אמר כי ייתכן שהוא תרם מכספו לארגון מכחיש שואה. הוא הבהיר כי הוא תומך בזכותה של ישראל להתקיים, אך מתנגד ל"מדיניות הכיבוש" שלה.

הסערה האחרונה שעורר קורבין התחוללה בעקבות ריאיון שהעניק לערוץ טלוויזיה באיראן, שבו מתח ביקורת על חיסולו של אוסמה בן לאדן, מייסד ארגון אל-קאעדה ומי שהיה אחראי לפיגוע במגדלי התאומים בשנת 2001. קורבין טען בראיון שהוא לא ראה שום ניסיון לעצור את בן לאדן ולהביאו לדין: "זה היה ניסיון התנקשות – ומדובר בטרגדיה על טרגדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully