וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים של דאעש פרצו לחשבונות דואר אלקטרוני של בכירים בבריטניה

סוכנות המודיעין הבריטית חשפה כי קבוצת "חליפות-סייבר" המשתייכת לארגון הסוני ביצעה מתקפת סייבר על בכירי הממשל ובית המלוכה, בהם שרת הפנים. בין היתר, הם חשפו באילו אירועים ישתתפו בעתיד

עריכה: שניר דבוש

(צפו: מטוסים טורקים תוקפים מטרות של דאעש בשטח סוריה)

פעילים בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרצו לחשבונות דואר אלקטרוני של בכירים בפרלמנט הבריטי - כך פרסמה אמש (שישי) סוכנות הביון הבריטית (GCHQ). בין הבכירים נמצאת גם שרת הפנים תרזה מיי.

לפי הדיווח בעיתון "דיילי טלגרף", הפורצים משתייכים לקבוצת האקרים של הארגון הסוני שפועלת מסוריה. לפחות אחד מהם נהרג השבוע מפגיעת מל"ט בתקיפה שאושרה על ידי ראש הממשלה דיוויד קמרון.

ההאקרים חיפשו מידע רגיש בחשבונות הדואר האלקטרוני של הבכירים. בין היתר, אותם פעילי דאעש חשפו באילו אירועים ישתתפו בעתיד בכירים בממשלה ובבית המלוכה.

קריאה נוספת:
"סימן שאסד מודאג": מאות חיילים רוסים הוצבו בצפון סוריה
"מסתכל לשמיים באובססיביות": "ג'ון הג'יהאדיסט" חרד לחייו
דריסת הרגל הרוסית בסוריה תשנה את מאזן הכוחות במזרח התיכון

לוחם דאעש מנופף בדגל הארגון בסוריה. רויטרס
פעיל דאעש בסוריה/רויטרס

מי שהוביל את ההאקרים הוא חונייד חוסיין, אזרח בריטי שעמד בראש קבוצת "חליפות-סייבר" (Cyber-Caliphate), שלפי הדיווח בטלגרף גם אחראית להשתלטות על חשבונות יוטיוב וטוויטר של צבא הארצות הברית. חוסיין אף נעצר בשנת 2012 לחצי שנה לאחר שפרץ לדואר האלקטרוני של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר.

בתחילת השבוע חוסלו כאמור שני פעילי דאעש, בעלי אזרחות בריטית, בתקיפת מל"ט. "זו הייתה הגנה עצמית, הם תכננו לבצע פיגועים בממלכה", אמר קמרון. שלושה ימים לאחר מכן נהרג חוסיין בתקיפה אווירית של ארצות הברית.

נייג'ל אינקסטר, מומחה במכון הלאומי הבריטי למחקרים אסטרטגיים, הזהיר כי קבוצות ג'יהאד כמו דאעש מחזקות את כוחן בתחום הקיברנטי. "הן עובדות קשה בשביל לרכוש יכולות סייבר שעלולות להוביל את הלחימה לצעד הבא", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully